HTML

A posztok szerzőit azért kérjük fel, mert jól értenek valamihez, ami az EU-val kapcsolatos. A magyarok csaknem fele látja értelmét annak, hogy tagok vagyunk. Ha már azok vagyunk, akkor lássuk, hogy mi végre, miért érdekes, mit tartogat. A blogot az Európai Bizottság megbízásából Martin József Péter szerkeszti.
A szerkesztő függetlenségét a megbízási szerződéshez csatolt szerkesztőségi charta garantálja. A blog tartalma nem tekinthető az Európai Bizottság álláspontjának. Kapcsolat: tagokv_KUKAC_gmail.com

2012. február 02.

Miért nem lehet végre lezárni a magyar ügynöksztorit?

Lőke András.

A szerző újságíró, az ittlakunk.hu főszerkesztője, a nyomozó újságírást támogató Soma-díj kuratóriumi elnöke
 
A kétharmad jó lehetett volna néhány dologra. A fiúk megmutathatták volna, hogy kell jól, nyálas és szövevényes kompromisszumok nélkül kormányozni. Nem szükséges a tiszta A vagy B megoldás helyett a kettő életképtelen, gazdaságtalan és logikátlan keverékét előállítani, nem kell odadobni az ellenzéknek a konc harmadát-negyedét, nem kell osztozni Sávoly szégyenén és az MFB-n.
Születhetnek karakteres, jövőbe mutató döntések. Meg lehet nyirbálni a munkavállalók kontraproduktívan túlterjesztett jogait, el lehet bocsátani a közszolgák felét, lehet karcsúsítani, egyszerűsíteni és átláthatóbbá tenni a közigazgatást, a kerületi kiskirályságokból ismét össze lehet gyúrni az egységes Budapestet.
 
Nem azt mondom, hogy e szükséges lépésekből semmit nem lépett meg a kormány, a gazdaság szempontjából haszontalan munkavállalói jogok megkurtítása például sínen van, és nemsokára Budapest is egységesebbé válik egy paraszthajszálnyival. Tudom, tudom, hogy közben itt van ez a rohadt uniós válság, s abban, hogy a válság nálunk ilyen pusztító, az előző kormányok felelőssége óriási, amire a Matolcsy-féle helyzet-félreértés, kapkodás és ámokfutás persze rátett néhány lapáttal. Értem, hogy olyan helyzetben, amikor alig lehet munkát találni, még a békeidőben szokásosnál is nehezebb kirúgni a közszolgákat, s azt is, hogy nehéz eldönteni, ki és mi menjen, ki és mi maradjon.
 
Egy dolgot viszont nehezemre esik megérteni. Huszonhárom esztendővel a rendszerváltás után, az alkotmányozó kétharmad birtokában miért nem lehet tiszta vizet önteni a pohárba az immáron EU-tagállam Magyarországon a kommunista titkosszolgálatok ügynökeit, besúgóit illetően? Miért van az, hogy a volt szovjet tömb majdnem minden országa előbbre jár nálunk ebben a kérdésben? Miért kellett idehaza a kormányváltáskor előhozakodni azzal a nevetséges ötlettel, hogy az emberek vigyék haza a róluk szóló anyagokat, hordják szét a nemzeti történet egy jó nagy darabját, és csináljanak sok kicsi családtörténetet belőle, mint ahogy annak idején kerítést csináltak a gyári anyagból? És még ebből a szépnek nem mondható tervből sem lett semmi.
 
A magyar hatóságoknál kétszer futottam neki annak, hogy belenézhessek az irataimba, először semmi választ nem kaptam, másodjára egy év múlva visszaírtak, hogy nem találtak semmit. Az említetlenség – nem voltam fontos ember – nem fájna, a nemtörődömség, a csigalassúság, az eredmény bizonytalansága igen. A volt NDK-s titkosszolgálat iratait földolgozó német Gauck-hatóság a rendszerváltás után 3 héten belül eljuttatta hozzám a náluk lévő dokumentumokat, amelyekből kiderült: 1988-ban, amikor az ottani ellenzékkel, az ő szóhasználatukban „ellenséges elemekkel” vettem föl a kapcsolatot, 5 évre kitiltottak az NDK-ból (amely már szerencsére nem ért meg ennyi időt).
 
Németországban az egykori NDK elnyomó apparátusainak 46 főbűnösét 30 perben ítélték el 1992 és 2002 közt, átlagosan 3,8 évi börtönre, a vádak közt emberöléstől kezdve hűtlen kezelésig sok minden akadt.
 
Nálunk nem voltak ilyen perek, és még most is kényes kérdésnek számít, hogy helyes dolog-e megkurtítani Biszku Bélának, az 1956 utáni, több száz ember életét követelő megtorlás egyik irányítójának a nyugdíját.
Két német újságíró, Uwe Müller és Grit Hartmann Vorwärts und Vergessen (egy régi munkásmozgalmi dal első sorának ferdítésével: Előre és felejteni!) című könyvükben azt panaszolják, hogy az elvtársak hálózatát, perek ide vagy oda, nem sikerült megtörni, s még a Gauck-hatóságnál is dolgozik néhány tucat volt ügynök (akiket mostanában mindazonáltal alighanem kirúgnak). Mi lehet akkor itt?
 
Kelet-Németországnak persze könnyű volt, mutatnak rá sokan, hiszen a nyugati nagy testvér, az EU legerősebb tagállama fölülről, aránylag könnyedén levezényelte az átvilágítást, a pereket, a kirúgásokat. Magyarországon nem akadt efféle segítség. De nem volt Csehországban sem, ahol az 1991-es „lusztrációs törvény” is alaposabbra sikerült, mint nálunk, ráadásul nem labdáztak vele összevissza, hanem végrehajtották. A csehek már a diplomáciában dolgozó volt kommunista ügynököket is eltávolították. Bulgáriában mostanában hívják őket vissza. Lengyelországban tavaly nyilvánosságra hozták a nevüket. A besúgókat már Szófiától Prágáig kitiltották a közéletből, az Európai Unió új tagállamai közül talán csak Romániában rosszabb a helyzet ilyen szempontból, mint nálunk.
 
Tud erre mondani valaki egy jó okot? Néhány rosszat én magam is tudok.

Címkék: magyarország eu ügynök titkosszolgálat

88 komment · 1 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://tagokvagyunk.blog.hu/api/trackback/id/tr284050304

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Az én pártom 2012.02.02. 13:45:09

Ha lenne egy pártom, amelyik megpróbálna mindenkit képviselni, senki nem szavazna rá, mert senkit nem érdekel a másik sorsa....

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Pinka-Panka 2012.02.02. 10:39:21

Ezen nagyon rajta lennék. Ez baj, hogy elmaradt, nagyon meg kellene tisztitani a besúgóktól az országot. Azt gondolom jobb lenne a levegő.

lavór 2012.02.02. 10:45:07

Mert mindenki besúgó. Kicsiben vagy nagyban, mindegy. Irigy ország.

Turo Rudi - ElelmiszerIpari Hulladek 2012.02.02. 11:00:57

Felesleges kerdes. Vajh miert??
Azert mert az osszes fo part tele van regi komenyistakkal. Fejetol buzlik az egesz orszag, teljesen mindegy milyen part van ott.
Kulon rohej a fityisz. Milyen antikommunista, jobboldali part az ahol egy Pozsgay reszt vehet az alkotmanyozasban??
Igy ne varjon senki politikai tisztulast. Majd ugy 50-70ev mulva talan..

Cerkamatyi 2012.02.02. 11:05:07

@lavór: Na ja. Sírunk, hogy milyen üres a parlament, hogy ezek csak felveszik a pénzt, de be sem járnak? Na akkor milyen üres lenne, ha a régi rendszer kutyáit (stílusosan szólva) kiebrudalnánk! Egyébként ez ideális megoldás lenne szerintem, két legyet egy csapásra. Tűnjenek el a régi bűnösök, meg egyébként is tűnjön el mindenki aki inkompetens. Csak hát itt a döntéshozók közül ez senkinek nem érdeke, ezt nem nehéz belátni. Úgy működnek, mint a milliárdos adótartozást összehozó cégek. Csődöt jelentenek, aztán másnap új néven bejegyeztetik magukat, és tolják tovább.

nyomasek 2012.02.02. 11:08:38

@lavór: Nem szabad így elkenni a felelősséget! Az ország nem irigy, csak néhány lakója.
A besúgókat pedig meg lehet nevezni, eljárást lehet kezdeményezni ellenük, de nyilván azért futottak zátonyra ezek a kezdeményezések, mert politikai elitünk vastagon érintett, ezáltal pontosan a takargatás az érdeke. Igen, a teljes politikai elitről beszélek.

A bóvli kormány most már a lottóval is csal!! 2012.02.02. 11:17:57

Hol voltál Palikám? Kutatóúton Anyukám! Mit kutattál Palikám? Törzsanyagot Anyukám! És mi lesz vele Palikám? Átmásolom Anyukám! Mi lesz belõle Palikám? Kisdoktori Anyukám! Ki bírálja Palikám? Az embereim Anyukám! És mi leszel Palikám? Doktor leszek Anyukám! És ha lebuksz Palikám? Letagadom Anyukám! De okos vagy Palikám! Ha Te mondod Anyukám..! Lebuktál Palikám! Le bizony Anyukám! Letagadod Palikám? Nem tagadom Anyukám! Hát, akkor Palikám? Nem beszélek Anyukám! Mi lesz veled Palikám? Csendben leszek Anyukám! Meddig Palikám? Augusztusig Anyukám! Mi lesz akkor Palikám? Gazdagodunk Anyukám! Mennyivel Palikám? Álamfõnek kijáró nyugdíjjal Anyukám!

TrueY · http://qltura.blog.hu 2012.02.02. 11:20:44

"miért nem lehet tiszta vizet önteni a pohárba"
Álságos a kérdés! Nyilvánvaló, hogy a fityiszben nem csak volt MSZMP tagok, de besúgók is ülnek. Ez nagy arcvesztés lenne egy olyan pártnak, amelyik habzó szájjal tette taccsra azt is, akinek kémelhárító kötödése volt, nem pedig besúgó volt. Ez persze a csíkos szocik táborát erősíteni tovább.

lavór 2012.02.02. 11:23:25

@nyomasek:
Nem kell csodálkozni, már az oviban az árulkodásra neveljük (neveltetjük) gyermekeinket.. és később ez még csak rosszabb lesz.

Cerkamatyi:

Így van, a teljes politikai élet, a mögöttük állók, sőt a választóik is mind érintettek. Ki lehetne itt közéleti személyiség egyáltalán?

M_R 2012.02.02. 11:26:34

@Pinka-Panka: Ja, csak a végén kiderülne hogy csak a Munkáspárt meg az MSZP tudna kormányt alakítani...

Rwindx 2012.02.02. 11:35:05

Annak idején az ügynökök beépültek az összes ellenzéki pártba, úgy hogy a legfelsőbb vezetésbe is bejutottak, adott esetben szinte mindenki mást ki is szorítottak (lásd:szdsz, mdf). Nyilván a fideszben is ott figyelnek a mai napig, még akkor is ha ott a párt alakulás körülményei miatt nem juthattak olyan magas szintre mint a többi párt esetében.

Értelemszerűen ezek mindent megtettek és megtesznek azért hogy ez lehetőleg szóba se kerüljön amíg élnek.

egy hang 2012.02.02. 11:37:36

Nekem néhány apróbb észrevételem lenne.
1:A rendszerváltás nem 89-ben, hanem 82-ben volt, amikor felvettük az első IMF hitelt, azt 89-ig 11-szeresen visszafizettük, azóta kétszer változott meg az ország neve, és az adósság exponenciálisan nőtt annak ellenére hogy eladtak és elprivatizáltak belőle mindent.
2: Minden szervben, amit az állam tart fenn, őskövületek ülnek a pszichiátriától kezdve a rendőrségig, biróságokig, titkosszolgálatokig -s mindenhol ugyanazok a régi átmentett és felbuktatott ügynökök vannak, és az összes párt egypártrendszerben nem tesz semmit ez ellen.
3: a politikusaink, akik nyilvánvalóan fizetett ügynökök mind, vajh miért nem számolnak el. Valóban nagy költői kérdés.
Emiatt lettünk a világ utolsó népe, mert nem kényszeritettük ki történelmi időpontokban a vezetés elszámoltatását, holott rajtunk kivül ezt mindenki megtette. És az összes ember, aki itt bármilyen pártra szavazott valamikor, mind ezt támogatta egységszándékban.

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2012.02.02. 11:37:42

valoszinuleg a tobbseg mar regen leszarja ki ugynok es ki nem, palne miota szepen elkeveredtek a politikai paletta minden oldalara balrol jobbra es vissza.

a szemelyes velemenyem az, hogy a bosszuallas nem segit, pedig az en csaladomban is voltak - ha nem is halalos, de egzisztencialis mindenkeppen - aldozatai az atkosnak.

ezen kivul a bosszuallas eppenhogy azoknak a totalitarius rendszereknek a legfobb ismerve, amit szeretnenk vegre magunk mogott hagyni...
ha ugyanazokat az eszkozoket hasznaljuk, mint egy totalitarius rendszer, akkor mi is azza valunk.

ne engedjuk oket tobbet a hatalomba, jol nezzuk meg kiket valasztunk, mert a mi felelossegunk.

buntesd azzal, hogy nem szavazol ra es az ot keblere olelo politikai formaciora:-)

tataugebu 2012.02.02. 11:40:20

Tényleg miért nem hozzák nyilvánosságra? Szerintem ez már túlhaladott, nem igazán érdekel senikit, mindenki vagy besúgó volt, vagy még nem derült ki róla. :/
Nem lehet senki annyira naív, hogy azt higyje, a jelenlegi titkosszolgálatok nem alkalmaznak fizetett vagy önkéntes besúgókat. Most is itt élnek közöttünk, és folyamatosan jelentenek rólunk. Ezek mennyivel jobbak, mint azok, akik a komcsi rendszerben jelentgettek?

KayaIbrahim 2012.02.02. 11:48:01

@egy hang:
Ez már majdnem jobbikos ideológia. Valóban elvitte a SZU a pénzt, viszont fenntartottak minket /igaz, mint csatlóst/ Kaptunk ingyen gázt, áramot, elvitték a paksi hulladékot. Életben tartották vásárlásaikkal/ Cserekereskedelem volt!/ az Ikarust,a most is hulladékot termelő mezőgazdaságot, a semmire sem jó magyar ipart.
Természetesen ez gátolta a fejlődésünket, iszonyú lemaradást okozva. Na itt csatlakozom hozzád. Mivel még élnek azok kik ennek szekértolói voltak, nem lesz itt ügynöklista.
Nézve az életkorokat, most inkább a fityeszt népesítik be. Mindig az épp aktuális pártban ülnek

s 2012.02.02. 11:51:08

Kivégzéseket akarok. Addig semmit nem fogok elhinni senkinek, ameddig a Dunába nem lőtték az ország elárulóit. Magyarként ez lenne Nektek is a kötelességetek, de nyilván szartok rá.

stim 2012.02.02. 11:53:23

a büntetés lényege a prevenció, hogy még egyszer ne fordulhasson elő.

A büntetésnek visszatartó ereje van, a büntetlenség pedig bátorítóan hat hasonló helyzetben. Elfogadhatatlan, hogy ezeket a dolgokat nem tisztázzák. Ezzel azt üzenik a következő nemzedékeknek, hogy hajrá, csak bátran szolgáljátok ki az esetleges elnyomó hatalmat; a közösség, a szomszéd, a családtag és a haza elárulása büntetlenül lehetséges.

A főbűnösök most azzal takaróznak, hogy dehát mindenki... Sokaknak valóban nem volt választásuk de amint napvilágra kerülnek a dolgok megtanulunk köztük különbséget tenni a kényszer és az önként vállalt tisztség között. Addig a főbűnösök takaróznak a tehetetlenekkel.

lavór 2012.02.02. 11:57:40

@Dr. igazi Sipi - A Magyar Köztársaság Állampolgára:

"valoszinuleg a tobbseg mar regen leszarja ki ugynok es ki nem, palne miota szepen elkeveredtek a politikai paletta minden oldalara balrol jobbra es vissza."

"
buntesd azzal, hogy nem szavazol ra es az ot keblere olelo politikai formaciora:-)"

Az első idézetben ott a második cáfolata. Akár az élet számos területén... :D

stim 2012.02.02. 12:03:34

@Dr. igazi Sipi - A Magyar Köztársaság Állampolgára:

tudom, hogy sokak nem így gondolják de nem attól bűnös vagy bűntelen valaki, hogy éppen hol ül hanem, hogy korábban mit csinált.

Legyen nyilvános, legyen égés, szégyenüljön meg az aki ilyesmit követett el. Olyan égés legyen, hogy a következő generációk kedve menjen el tőle, hogy feljelentsen bárkit is, hogy áruló legyen. Nekem nem kell, hogy 80 éves öregembereket bebörtönözzenek. Szégyen rá és tűnjön el a hatalomból ha még ott van. Meg kell újulni. Erkölcsi megtisztulás szükséges és minél inkább ragaszkodunk hozzá annál hamarabb érünk el eredményt. Magunknak teszünk vele jót. Ennek meg kell történnie.

dr. Bubó 2012.02.02. 12:04:10

@Rwindx: "Nyilván a fideszben is ott figyelnek a mai napig, még akkor is ha ott a párt alakulás körülményei miatt nem juthattak olyan magas szintre mint a többi párt esetében"

tartok tőle hogy semmiben sem "más" a fides sem... zsarolható köztörvényes bűnözők és ügynökök hada... körbe zsarolják egymást... lásd megyges stb...

alkalmatlan gerinctelen maffia szervezet...

dr. Bubó 2012.02.02. 12:07:00

@Dr. igazi Sipi - A Magyar Köztársaság Állampolgára: "a bosszuallas nem segit"

nem segít, de jó érzés és megnyugtató... extázis...

kívánom lógjon minden politikus... mind bűnöző

stim 2012.02.02. 12:07:15

Ez nem bosszúállás, ez rossz megközelítés. Legyen a hibáknak, a bűnnek, az árulásnak következménye, hogy ne akarjanak hibát, bűnt, árulást elkövetni. Ez bűnmegelőzés.

A közösségnek meg kell tudni védenie magát mert akkor akarnak egy közösséghez tartozni ha erre képes. Ha jobb benne mint azon kívül. Úgy jó magyarnak lenni ha az nem kiszolgáltatottsággal hanem előnyökkel jár.

EddieCivic4g 2012.02.02. 12:07:58

@Rwindx: Nem értek egyet. Ha igaz lenne az elméleted, 89 óta fel sem merült volna az ügynöklista közzététele. Ám nem ez történt. A világ legfontosabb teendője az ügynöklista nyilvànossàgra hozása. Mármint amikor a fidesz ellenzékben van. Ha ők vannak hatalmon, akkor síri csend. Vajon miért???

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2012.02.02. 12:10:31

@dr. Bubó: "nem segít, de jó érzés és megnyugtató... extázis..."

es mar a romeo es julia ota tudjuk hova vezet;-)

lavór 2012.02.02. 12:11:11

@dr. Bubó:

Én még emlékszem egy ilyen "lógassuk fel" filingre, valami pufajkás volt, aztán miniszterelnök lett...

Úgyhogy amnézia rulez Hungaria!

Rwindx 2012.02.02. 12:12:21

@EddieCivic4g:
Nekem nem úgy tűnik hogy bármiben is ellentmondtál volna nekem.

krepler 2012.02.02. 12:13:17

én csak annyit tettem volna, hogy legyen nyilvános, ki volt besúgó. nem kell semmi büntetés. 20 év után már eléggé elévülős a dolog. de azért derüljön ki. medgyesi se amiatt volt rossz vagy jó, mert ő volt a d209. picit persze árnyalja a képét.

Anti Anyag (törölt) 2012.02.02. 12:14:12

A balliberális pártoknak eleve milliós rajongótábora van, ők aztán nem fogják lezárni.

A jobboldal rajongói felől nyugodtan mehetne a lezárás, de onnan is biztosan el kellene mozdítani akkor pár fontos embert.

Antall elkúrta, akkor kellett volna, de már ú is besúgokkal volt körbevéve, más besúgók (MSZP, SZDSZ) pedig nyugati és orosz védelem alatt álltak.

Meg is hálálták, pár éven belül az ország ki is lett rendesen fosztva. Persze azért Gyurcsányék is tudtak ezen a téren hálálkodni.

stim 2012.02.02. 12:14:18

@dr. Bubó:

aki nagyon vérszomjas könnyen egy puska csöve előtt találhatja magát. Nem cél a szélsőségesség. A higgadt célszerűség annál inkább. Következetesség, tiszta, világos elvek szerint...

egy hang 2012.02.02. 12:16:04

@KayaIbrahim: Távol áll tőlem a Jobbik. Másrészt a SZU-nak semmi köze az IMF-hez. A probléma az az, hogy nincs kire szavazni, mert mind elmebeteg pszichopata és a tömeggyilkosságokat illetve pszichiátriai "kényszergyógykezeléseket" -értsd memóriatörlés, elektrosokk egységszándékban támogatják a legfelsőbb szinten, ugyanis Magyarországon a mindenkori miniszterelnök a polgári titkosszolgálatok feje. Itt százezreket kellene egyik pillanatról a másikra eltiltani a közügyektől, vagyonelkobzást végezni, és bebörtönözni stb.
Ki élne szivesen együtt elmebetegekkel egy társadalomban? Ha senki, akkor miért is van eltörölve a halálbüntetés, és mióta is? Költői kérdések..

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2012.02.02. 12:17:24

@stim: ha a bosszuallas nem egyeztetheto ossze az erkolcsi ertekrendeddel, akkor ne atnevezd valami masra, ne probald meg ideologizalni, hanem ne allj bosszut..:-)

a megtorlas pedig sosem lesz bunmegelozes, leven a bun elkovetese UTAN tortenik, a visszatarto erot meg hagyjuk, mindig lesznek olyanok akik szeretik, ha szaros a szajuk...

barhonnan nezem, egeszen pontosan fel centivel ne lesz ertekesebb az eletem, ha meglagyult agyu ven hulyeket egreciroztatok azzal, hogy mnit is csinalt 25-30 eve...

plane annak fenyeben szarok az egeszre, hogy a legtobb tetves allat, amelyik alkalmazta ezeket a szerencsetlen, gerinctelen szolgareteget es most eppen ok vannak hatalmon es probalnak besorozni a jelenlegi szarhazi gerinctelenek koze. es pont ezzel a modszerrel, hogy a haragomat akarjak felhorgasztani masok, mas rendszerek besugoi es eruloi ellen, hogy az o besugojuk es arulojuk legyek.

nagyon fontosnak tartom megjegyezni, hogy a demokracia nem ellendiktatura kell legyen..

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2012.02.02. 12:21:27

@Anti Anyag: hat igen

mindneki a ti ellensegetek.

szerintem most kosd fel magad, mielott megbecstelkenitjuk a csaladodat is, mert egyre tobben es tobben vagyunk es nem nyugszunk, amig benneteket is...

ize.. mitol is kell felni, mit is teszunk mi ellenetek?:-)

nem vagyok eleg jol kepzett ideologiailag...

mindenesetre koszonom, hogy elo peldaval illusztralktad a fenti hosszabb irasomban emlitett "gyuloletevel es haragjaval manipulalhato es barmilyen aljassagra raveheto egysegsugaru allampolgart":-))

dr. Bubó 2012.02.02. 12:21:45

@stim: én csak kívánom, nem vagyok erőszakos

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2012.02.02. 12:22:29

@Dr. igazi Sipi - A Magyar Köztársaság Állampolgára: ja!!
megvan!!

a multkor amit a taxis meselt..

szoval a magyar fold es a magyar viz elrablasan dolgozom!

tudtam en, hogy tudom a valaszt, csak gondolkodni kellett rajta:-)

stim 2012.02.02. 12:25:48

@Dr. igazi Sipi - A Magyar Köztársaság Állampolgára:

kedves Sipi, nem érdemes túlfilozófálni. A büntetés prevenció különben Káinnál kötünk ki:)

Ma azért ciki ha valaki fasiszta volt, mert a zsidók mindenkit levadásznak azért, hogy a jövőben senkinek ne jusson eszébe hasonló cselekedet. Ez a prevenció és hiába csűröd-csavarod, ez a helyzet.

Ma azért nem ciki kommunistának és besúgónak lenni mert nem ÍTÉLI EL a társadalom. Benne van a szóban a lényeg.

Egész generációkat nyomorítottak meg a diktatúrában és kondícionáltak félelemre. Azt hiszem az elégtétel a minimum és meg kellene mutatni és tanulni, hogy a magyar nép hogyan bánik az árulókkal. Elfogadja-e őket maguk közül valónak vagy kiveti őket a soraiból erkölcsi alapon? Ez a kérdés. Indulat nélkül és prevenciós jelleggel

jozicsenko 2012.02.02. 12:27:06

@egy hang: sajnos az Szu és az IMF között épp mi voltunk a kapocs: felvettük a pénzt és utaltuk tovább Moszkvába...
épp az a Fekete elvtárs vezényelte le, akit ezért pár éve Ferkó kitüntetett ezért...
(és Sólyom nem fogott vele kezet, pont ezért)
tudjátok, egy dolog az "ügynökök"ről beszélni
pont ilyen fontos lenne azoknak a neve, akik Önként, dalolva /Jó pénzért!!!/ dolgoztak a pártnak..

s tudjátok mi lenne a legfurcsább, ha holnap hoznának egy szabályt, ami alapján az exmszmp tagok nem lehetnének jelölhetőek a parlamentbe?
1. visszerősödne az mszp /mert szegény lendvai excenzor nénit kiutálnák a közösből/
2. ami sokkal veszélyesebb: az mszp megfiatalodna!!!!!!

Képzeljetek el egy baloldali szocdem pártot, aminek a neve a volt kormánypárté /=horngyula, ferike, lendvaildike, stb/, de a -parlamenti- képviselet átlagéletkora 40 év alatt van!!!!

a legveszélyesebb kombináció a fidesz ellen...

stim 2012.02.02. 12:27:47

@dr. Bubó: más viszont lehet, hogy erőszakos is és úgy kívánja. Vigyázni kell, hogy mit kívánunk mert az válik valóra:)

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2012.02.02. 12:29:09

@dr. Bubó: nem lenne normalis konszolidalt demokracia. hiszen pont azt bizonyitana, hogy a sikerhez masok meggyilkolasan keresztul vezet az ut.

ez nem ugy mukodik, hogy na, akkor most megolunk minden rosszat, aztan utana konszolidalodunk. a "rosszaknak" is vannak barataik, rokonaik, ismeroseik, elvtarsaik, akik szemeben mi leszunk a rosszak es ugyanazon modszerrel eltavolitandoak.

konszolidalt demokraciat nem tudsz verrel megalapozni, csak konszolidacioval.

a "kemeny" jogrend es szabalyozas pedig vegkepp nem a demokracia, inkabb a fasizmus ismerve.

az pedig, hogy mennyi sajnalnivalo van a jelenlegi politikai elitben..

kerdezd meg mondjuk orban rachelt, mit szolna hozza, ha latna az apja akasztasat?
vagy akosa-lanyokat, eltennenek-e egy fenykepet, ahogy az apjuk fejjel lefele log egy lampavasrol?
a lincselok altal dedikalva...

Mohamed 2012.02.02. 12:30:33

Dr. igazi Sipi - A Magyar Köztársaság Állampolgára
Ez első sorban nem a bosszúállásról szól
(bár az is benne van
és ludas matyi óta tudjuk hogy olykor rendkívül pozitív hatása van)
Hanem egy igen jelentős probléma forrás lokalizálásáról
Mondhatni a sikertelen rendszerváltás, az abból következő társadalmi és politikai igazságtalanság, a lakosság túlnyomó részének kiszolgáltatottsága, és ezen beteg rendszer izzadtságszagú tovább vitelének probléma forrásának lokalizálása a tét.
Hiszen te is mondtad elkell tiltani őket a köz-és politikai élettől
(nos azt gondolom te sem gondoltad,hogy maguktól szépen félre állnak mert te bárgyún mosolyogva megkéred őket?)
Már pedig enne a leghatékonyabb megoldási és végrehajtási mechanizmusa a pellengérre állítás megszégyenítés majd a megsemmísítés és végül a büntetés végre hajtás
mert csak ezzel a módszerrel lehet biztosítani hogy soha ne tudjanak vissza szivárogni és megmérgezni
egy majdani(talán)igazságosabb kevésbé bürokratikus és ezekáltal jobban működő,élhető rendszert.
Nem biztos hogy ez a legszebb,leg kirakatba illőbb megoldás de,hogy hatékony az biztos.

Rwindx 2012.02.02. 12:30:33

Nyilvánvaló hogy ha korábban felmerültek korábban olyan hangok hogy meg kellene hozni a lusztrációs törvényeket, rögtön megjelentek azok akik azzal replikáztak felejtsük el a múltat, a jövőre koncentráljunk, ne legyünk olyanok mint ők azzal hogy elővesszük a bűnösöket, stb, stb megy a terelés.

Érdemes végignézni a kommenteket, most is azonnal megjelentek. Ők azok akik azt akarják hogy ne legyen ezügyben változás, "valami okból kifolyólag".

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2012.02.02. 12:34:36

@Mohamed: a rendszervaltas sikeres volt.
az itt elok sikertelenek egy nem etatista, egyeni felelosseget preferalo rendszerben.

es ezt a sikertelenseguket akarjak most masokra kivetiteni, bunbakokakt keresnek megoldas helyett.

ennyi tortenik.

nektek mind1, hogy ki, csak valakire lehessen mutogatni magatok helyett:-)

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2012.02.02. 12:35:39

Úgy tudom, hogy Magyarországon arányaiban elég sok volt a besúgó/ügynök és ez biztosan érinti a rendszerváltó pártokat is. Persze az a legenda sem igaz, hogy az MSZMP párttagok nem voltak ügynökök.

A legnagyobb probléma a rendszerváltáskor megsemmisült iratok kérdése, mert tudomásom szerint vannak jelentések, melyek szerint például az egyik rendszerváltó párt felső vezetésében 2-3 ügynök is dolgozott, de az ügynökök aktái eltűntek, így nem lehet tudni, ki volt ügynök a vezetésből.

dr. Bubó 2012.02.02. 12:36:06

@Dr. igazi Sipi - A Magyar Köztársaság Állampolgára: @Mohamed: @Rwindx:

kell kemény LUSZTRÁCIÓS törvény... a fides utáni tényleg új demokrácia 12 pontjának ez lesz/leghyen az elsője...

kb így: 1§ aki valaha politikus (vagy párt tagja) volt vagy állami vezető osztvez felett... azok MIND + családtagjaik kizárva 20 évig... minden közpénzzel bárhogyan is kapcsolatba hozható dologból...

ezzel tudják megúszni a vért, mert az erkölcsi válság hatványozódása az ő bűnük. ez a minimum...

jövőt építeni pedig CSAK tisztalappal lehet... nem lehet ilyen terheket cipelni... nincs értelme...

ez az ELSŐ a LUSZTRÁCIÓS törvény...

dr. Bubó 2012.02.02. 12:37:46

@Dr. igazi Sipi - A Magyar Köztársaság Állampolgára: azt gondolom a vágyad ellenére a politikai elit felelőssége szerintem egyértelmű... és kollektív ez az ítélet van a társadalmi többségben...

csak nem tudják mit tegyenek ez ügyben (vagy kire szavazzanak)

lásd "lehet más a politika"

Mohamed 2012.02.02. 12:40:00

Dr. igazi Sipi - A Magyar Köztársaság Állampolgára
Nem feltétlenül a meg gyilkolásra kell gondolnod állandóan.
Már csak azon okból sem mert így elmaradna a társadalom részére való törlesztés és mert a halál túl könnyű út lenne
de a bötön büntetés, a teljes vagyonának elkobzása(részben ebből törleszteni a társadalom részére)és a közmunkában való alkalmazása(itt egyrészt finanszírozza a büntetés költségeit másrészt szintén törlreszt a társadalomnak) hatékony lenne egyben jelentősen levezetné a társadalmi feszültséget
A patkányok hozzátartozóinak védelmezése álságos
mert részben ők is élvezhetthék-élvezik a társadalom az ország többségének zsarolásából megnyomorításából,tönkretételéből származó előnyöket így josos és igazságos ha most egy kicsit ők is megérzik a kiszolgáltatottság langyos kesernyés zamatát.

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2012.02.02. 12:42:58

@dr. Bubó: ez nem vagy.

ez megallapitas. a politikai elitet is mi adtuk az orszagnak, nem ufok tettek le oket az aldfoldi ronasagon egy holdtalan nyari este. mi valasztottunk magunbk kozul, mint a legjobbjainkat. ez a mi kremunk. a mi valasztasunk, tehat a mi felelossegunk.

a kvintesszenciank.

csodaljatok:-)

ertem en tovabbra is, hogy jo lenne masokra mutogatni, de az a rendszer vegetert 89ben. azota mindenert mi vagyunk a felelosek. mi vagyunk a felelosek antallert, hornert, orbanert, megyoert, fletoert.

egyszeruen nincs mas, aki vallalja ertuk a felelossegt. mert mi adtuk oket az ortszagnak, kozulunk jottek, mi emeltuk fel oket es szavaztuk meg.

errol sozl a szabadsag. ha szabadsag kell, akkor kelljen a felelosseg is. ha valasztani akarsz, tudd, hogy a te pofadba fog visszahullani, ugyhogy okosan valassz!

xstranger 2012.02.02. 12:43:07

@online távmunkás: en ugy tudom hogy ezt az elveszett aktak sztorit a hivatalok terjesztik dezinformacio celjabol. Plusz a "mindenki ugynok volt" es a "itt-ott volt 2-3 ugynok" cimu temakat is.

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2012.02.02. 12:44:14

@xstranger: nem nagyon lehetek erintve:-)

csak hatarozottan el akarok hatarolodni a barbaroktol es percemberkektol.

mert ha osszemosnak veletek, az az en felelossegem lesz.

Rwindx 2012.02.02. 12:44:27

@dr. Bubó:
persze hogy kell, csak sejthető kik vitatják ezt, bosszúállásra meg egyéb ökörségekre hivatkozva, megtisztulás és igazságszolgáltatás helyett.

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2012.02.02. 12:46:02

@Mohamed: igen, volt mar ilyen.

amikor rakosi leszamolt az elozo uralkodorendszerrel..:-)

tudod, meg kellene probalni mar egy kicsit elni es elni hagyni...

xstranger 2012.02.02. 12:47:12

@Dr. igazi Sipi - A Magyar Köztársaság Állampolgára: Akkor minek jossz akasztasokkal meg lincselesekkel? A buntetes a nyilvanossag lenne. Amugy meg egyertelmuen ciki ugynokot inditani, akikrol kiderult, eltuntek, tehat a valasztokat es a partokat egyertelmuen erdekli.
Amig pedig nem nyilvanos addig hogy dontsuk el ki az es ki nem?

clegane 2012.02.02. 12:50:17

én úgy gondolom, hogy így a rendszerváltás óta nagyon visszaüt, hogy a komenizmus alatt mi voltunk a "legvidámabb barakk", mert bár akkor relatíve enyhe volt nálunk a diktatúra és ez akkor és ott pozitív dolog volt, amikor viszont elmúlt, akkor épp emiatt senki sem volt _annyira_ dühös, mint kellett volna lennie, mint amennyire más országokban (pl Csehországban) voltak az emberek, ezért lehet pl az is, hogy nálunk még oylanok is vannak, akik visszasírják azokat az időket, pedig.

stim 2012.02.02. 12:50:52

@Dr. igazi Sipi - A Magyar Köztársaság Állampolgára:

Az egyéni felelősségvállalás rendszere az amikor aki hibát követ el, felelősségre vonható. Az ügynöklista nyilvánossá tétele ezt a rendszert szolgálja a felelősök megnevezésével. És ezzel te tisztában is vagy:)

Hiába próbálsz bosszúállásra meg indulatokra hivatkozni. Nem erről van szó. Jogos követelés a bűnösök büntetése, a jövőnek és magunknak tartozunk ezzel. Azok a szüleink és nagyszüleink akiket megfélemlítettek, terrorizáltak a kommunizmus alatt akik átélték a csengőfrászt, az X-es listát, a körömletépéseket az Andrássy út 60-ban nem mernek szólni vagy nem kezelik a számítógépet. De attól még ami megtörtént megtörtént és aki részt vett benne az feleljen érte mert a közösséget meg kell védeni, meg kell, hogy védje magát. Ez elemi érdek.

Azért mert Strassbourg nem ismeri el a vöröscsillagot diktatórikus szimbólumnak attól még az. Nekünk kell megismertetni vele, hogy a bűnösök elítélhetők legyenek. Hogy ne legyen különbség diktatúra és diktatúra, Európa és Európa között.

dr. Bubó 2012.02.02. 12:52:26

@Dr. igazi Sipi - A Magyar Köztársaság Állampolgára: nézzük a dr smit "ügyet" ő minden volt... már mindent lopott csalt hazudott...

a fides és a politikai elit meg csendben tűri...

az erkölcsi válságban már a csend a némaság is CINKOSSÁG...

"A legforróbb hely a pokolban azoknak van lefoglalva, akik az erkölcsi válság idején megőrizték semlegességüket." (Dante)

Mohamed 2012.02.02. 12:54:57

Dr. igazi Sipi - A Magyar Köztársaság Állampolgára
Na baszki csak egy példát mondj a sikerre?
Mert én azt látom hogy az egyenlő elosztás amit akkor hangzatosan hírdettek nem történt meg a kárpótlás is elmeradt
a kárpótlási jegyek felvásárlása átverés zsarolás útján, nem nevezhető annak
a renszerváltáskor a hirtelen bekövetkező privatizációk során oriási pénzek tűntek el az állami szektotrból(ezzel az illetők monopól helyzetbe hova magukat így biztosítva mások elnyomásaát zsarolását valamint az adott ágazat tönkremenetelét)gondolod hogy ez a népesség túlnyomó többségét kitevő egyszerű polgároknak a hibája? kérlek nelégy ilyen egyszerű.
Valljuk be az ilyen latin amerkiai típusú társadalmi berendezkedésben értelmezhetetlen és müködtethetetelen a demokrácia.
az hogy valaki a bkv-nál magának utalja ki a fizetését azt barátom nem nevezném sikernek és mégkevésbé demokratikus társadalomnak(ha létezett egyáltalán valaha ilyen).

Mohamed 2012.02.02. 13:06:11

Dr. igazi Sipi - A Magyar Köztársaság Állampolgára
" meg kellene probalni mar egy kicsit elni es elni hagyni..."
Bruhaha, jaaj te kis naív
mindjárt könnybelábad a szemem.
Csak tudod az a baj az ilyen szirupos hoolywoodi szlogenekkel hogy a valóság nem így működik.
Tudod az ország 21évig meg próbálta ezt az élni és élni hagyni dolgot csak sajnos útközben rájöttünk valamire ,hogy ők ezt a szép kis szlogent nem ismerik,
ők nem hagyták az embereket a társadalmat élni de még lélegezni se 21év alatt szétlopták az országot(nem nemcsak a fletó)de még az emberek szájáből is kivették az ételt úgy hogy az emberek semmit sem tehettek thehettek
aztán amikor meg még is meg elégelték a dolgot boldog boldogtalant sortűz alá vettek(tudod engem inkább ez emlékeztet rákosiékra)
Szóval beláthatod az élni és élni hagyni játék szabályait ezek nem tartották
be most meg sír a szájuk ha picit megszorongatja őket a társadalom,
Erre mondják azt hogy: szopás.

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2012.02.02. 13:12:56

@dr. Bubó: es mi valasztottuk meg azt a politikai erot, amelyik ergy ilyen galandferegbol az allam elso emberet csinalja.

megerdemeljuk. szamomra teljesen nyilvanvalo volt, hogy a fidewz ketharmada ilyen es ehhez hasonlo politikai parodiakban fog kicsucsosodni. megsem mentem el ellenuk szavazni. ez az en felelossegem. ez az en reszem benne.

neked is biztos van benne reszed. mint mindenkinek ebben az orszagban. mert itt elsz. ide tartozol.

es en azt tanultam meg az eletben, ha valami nem ugy megy, ahogy kellene, akkor eloszor _sajat_magamban_ keressem a sikertelenseg okat, mert az egyetlen dolog amin egeszen biztosan tudok es van jogom valtoztatni, az en magam vagyok...

hqa korbenezek magam korul, megnezem, kik elnek korulottem, akikkel egyutt dolgozm, akikkel egyutt utazom, akik korulottem elnek, vegignezek azon a 20 even, amit eltoltottem munkaban, adozassal ennek az orsazganak azt kell mondanom: igen. ez az orszag orbant es schmittet erdemelt. remelhetoleg, ebbol fog majd tanulni vegre...

es egyenes kovetkezmenye volt annak a viselkedesnek, annak a haragnak, bosszuvagynak es ertelmetlen duhnek, ami jellemezte ezt az orszagot es a lakoit az elmult 20 evben.

ezert sikerulhetett valakinek, aki a harag, duh es bosszuvagy beteljesulesen kivul semmi mast nem igert ekkora hatalmhoz jutnia. ezert van orban. mert duhosek vagytok es fut a bosszuvagy. ezt kivantatok, hat megkaptatok. csak azt felejtitek el, hogy nincs bosszuvagy es harag aljas emberek nelkul.

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2012.02.02. 13:14:25

@Mohamed: nem tudtatok elni vele...

az a ti hibatok:-)

en speciel jelentosen jobban erzem magam, mint mondjuk ereztem volna magam a kadar-eraban. ebben egeszen biztos vagyok.

Mohamed 2012.02.02. 13:14:26

Dr. igazi Sipi - A Magyar Köztársaság Állampolgára
Másrészt a rákosis példád nem állja me a helyét
Mivel hollandiában és norvégiában is leszámoltak a németek kivonulása után a kollaboráns appoarátus szinte mindegyik tagjával, helytartójával és segítőjével kíméletlenül
és el árulom volt precedens amikor az utcán akasztották fel az illetőt mindenki szeme láttára
bizony a fejlett nyugaton :)
akit nem kaptak el azt évekig üldözték és akár évtizedek múltán is de méltányos módon elszámoltak vele is.
És beláthatod valahogy mégis higgadtab kiegyensúlyozottabb a társadalom arra felé pedig a nácikok még csak nem is sikkasztottak milliárdokat.

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2012.02.02. 13:17:31

@Mohamed: az ilyen szirupos haloivudi szlogeneket onnan veszem, hogy ez az, ami mukodik. az osszes tobbinek az a vege, hogy fejjel lefele logsz es en eppen macsetaval belezlek ki, vagy fejjel lefele logok es eppen macsetaval belezel ki.

es az teged jellemez, hogy szirupos halivudiu szlogennek tartod:-)

pontosan errol beszelek. frusztraltak vagytok, rosszindulatuak, bosszuszomjnasak, kivetkozve emberi mivoltotokbol.

azt kapjatok az elettol, amit erdemeltek ezek alapjan a kvalitasok alapjan:-)

komplikato 2012.02.02. 13:18:48

@Mohamed: Nem értek egyet a börtön és halálbüntetés verzióval sem. Nem azért, mert nem érdemelnék meg.
Egyszerűen ehhez késő. Nem szólna elrettentő példaként azok felé, akikhez kéne, hogy szóljon. Ha egy kutya vagy gyerek hülyeséget csinál, akkor nem hónapok vagy évek múlva fogod megbüntetni, hanem a lehető leghamarabb. Különben NEM lesz visszatartó hatása, sőt.

Viszont igen is zárják ki, rekesszék ki őket a közéletből és a közpénzekhez való hozzáférésből, nem csak belülről, hanem külsősként is. Tehát a kis cégecskéje se kaphasson súlyos milliárdokat mindenféle hamisított pályázatok útján.

Egyetlen baj van ezzel, van egy vaskos réteg minden "oldalon" akik ezeken szocializálódtak és hasonló "értékrend" alapján munkálkodnak országunkért. :(

Twoshed 2012.02.02. 13:20:14

Tök egyszerű: a legtöbb poszt-kommunista országban elüldözték az addigi vezetést, és utána törvényekben rögzítették, hogy soha ne kerülhessenek vissza a hatalom közelébe.
Itthon meg leültek velük tárgyalni, meg jópofizni (Nemzeti Kerekasztal, a magyar demokraták őshibája), és így szépen átmentették a hatalmukat, eltüntették a legdurvább terhelő bizonyítékokat, és 4 év múlva már az utódszervezetük volt ismét hatalmon. Se törvény ellenük, se elüldözés a hatalomból. Aztán szépen egyenletesen szétszóródtak a politikai palettán.
Ha most törvényt hoznának ellenük valami isteni csoda folytán, a Parlament megtizedelődne, az aktuális kormány (sőt, bármely 1990-től hatalmon lévő kormány!) minimum fele eltűnne, a pártok vezetésének (az összes párté, az "újaké" is) a hatoda-harmada szintén menne a kukába. Márpedig ezt a "zsiványbecsület" nem engedi. Ezért még legalább 30-40 évig szívni fogunk a politikusainkkal, kb. ennyi idő kell, hogy végleg eltűnjenek a "mesterek" és "tanítványaik".

Mohamed 2012.02.02. 13:22:44

Dr. igazi Sipi - A Magyar Köztársaság Állampolgára

No no ne térj ki a kérdésem elől
szóval csak egy sikert mondj?
Hidd el nekem sinen van az életem(egyenlőre)de attól még nem érzem méltányosnak azt amit ezek a férgek az embertársaimmal a népemmel tesznek
csak egy tenisz edzésre érdemes lemenned érteni fogod miről beszélek.

Az egy dolog hogy jól érzed magad
de egy szar dikatatúra soha sem legitimálja egy fos méltánytalam látszat demokrácia létét.

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2012.02.02. 13:23:47

@Mohamed: "bizony a fejlett nyugaton :)"

bizony, 70 eve.

bizony, egy lerombolt europa utan.

ertem en, hogy sokan szeretnek a kommunistakat a nacikkal egy lapon emlegetni - foleg a nacik - de nem nagyon lehet, mert a kommunistak nem robbantottak ki pl vilaghaborut es nem fuzodott a fel vilag lebombazasahoz.

ezert nem is fogjak soha elfogadni, hogy egy szinten akarjak tobben kezelni a nacikat es a kommunistakat.

(mellesleg nem veletlen, hogy eppen a nacik azok, akik leghangosabban probaljak a kettot egy szinten emlegetni, mert nekik meg az is felmentest jelentene)

es a milliardos sikkasztast elnezik. amit nem neztek el a naciknak az az, amit ti szandekoztok tenni. azaz bizonyos politikai, tarsadalmi csoportok hatranyos megkulonboztetese. ha nem is anyira durvan, mint a nacik, de azert hasonlo - valaki fentebb irta, hogy meg a lemenoket is kitiltani a kozeletbol... ez gyonyoru illusztracioja annak, hogy kulonben normalis emberek hogyan valtoznak allatokka:-)

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2012.02.02. 13:28:03

@Mohamed: tessek, akkro te rogton sikeres vagy..

tenniszedzes..?:-)

nem jarok ilyen uri sportokra. en bunyos vagyok:-)

egyebkent tudtad, hogy a demokracia az egyetlen olyan kormanyzati forma, amit regnalasa idejen is illethetsz olyan kifejezesekkel, mint "silany, fos, latszat"?:-)

az osszes tobbi esetben legkevesebb penzbirsag, de inkabb borton varna rad, bizonyos orszagokban az eleteddel fizetnel erte.

szoval en bizonyitva latom, hogy jelenleg a legjobb lehetosegunk van az osszes tobbi kozul.
az, hogy mikent tudunk/tudtunk ezzel a lehetoseggel elni mar mas kerdes. de az ugye nem a lehetoseg hibaja, ahogy nem a viz a hulye ha a kacsa nem tud uszni.

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2012.02.02. 13:29:21

@Mohamed: ja es a siker..

hat demokratikus tobbpartrendszer es piacgazdasag van.

azaz a rendszervaltas sikeres volt. ez volt a celja, semmi tobb. el is erte.

komplikato 2012.02.02. 13:31:21

@Dr. igazi Sipi - A Magyar Köztársaság Állampolgára:
"de nem nagyon lehet, mert a kommunistak nem robbantottak ki pl vilaghaborut es nem fuzodott a fel vilag lebombazasahoz."

A hazairól írod vagy globálisan? Mert olyan jó arcok mint Kim Ir Szen, Sztálin, Polpot és pár harcostársuk simán kiirtott TÖBB embert, mint a második világháború és a holokauszt együtt. Ha jól emlékszem többen haltak éhen a SZU-ban a jól sikerült "mezőgazdasági reform" után, mint a háborúban, pedig nem is Torgyán "Szakértő" József csinálta ... Az idő közben kivégezett nagy arányú emberről nem beszélve.
De ettől nem csökken, nem csökkenhet a nácik és más emberirtó férgek bűne.

Nyilván az is érdekes viszont, hogy az itthon magukat jobboldalinak mondó erők, ami felől erős kétségem van, az itthoni és volt KGST komcsikat, akik magukat baloldalinak vallják, ami felől szintén erős kétségeim vannak, összemossák a működő demokráciában létező balosokkal. Ez meg egy nyilvánvaló ferdítés.

anti_troll (törölt) · http://senkinemmondja.blog.hu 2012.02.02. 13:36:42

@Dr. igazi Sipi - A Magyar Köztársaság Állampolgára:

Az egész bosszúállási csűrés csavarás, meg megbocsátás duma, gondolom csak a kommunistákra, Biszku Bélákra vonatkozik.

Kéíró Sanyi bácsira, meg Zentai Károlyra már nem annyira igaz?

Mohamed 2012.02.02. 13:37:26

Dr. igazi Sipi - A Magyar Köztársaság Állampolgára
Látom nem olvasol elég figyelmesen.
Nem a meggyilkolásra hanem az eltitlás mellet a kíméletlen törlestzésra helyezném a hansúlyt(lenne miből)és(ez jobban fájna a férgeknek mint a sima könnyű halál)

"frusztraltak vagytok"
Na ja
,ha egy oroszlánt a ketrecbe zársz és hosszú időn keresztül kínzod, ingerled az előbb utőbb csak dühösebb és dühösebb lesz
aztán előbb utóbb elkezd rosdásodni az a ketrec ,hidd el akkor már tök mindegy hogy te rendes leszel e, vagy megbocsáltásért könyörögsz...
másrészt a te egyszerűségdet jelzi ha ezt csak egy bosszúálló keresztes hadjáratként próbálod aposztrofálni
ez több annál ez első sorba egy adott propléma lokalizálását is jelentené.
másrészt amit te hírdetsz az sajna nem működik már csak azért sem mert az egykori vasfüggönyön innen mindenki az felelősségre vonást és büntetést választotta(valszeg részben ez is hozzá járult ezen országok sikeréhez)
Na persze dél-afrikában mandula bácsi ugyan azt választotta mint te hát be is szopták ott aztán van frusztráció dögivel.

Sztavrosz_ (törölt) 2012.02.02. 13:40:03

Naja csak éppen a mélyen tisztelt rendszerváltó honatyák az embereket elfelejtették megkérdezni hogy mit is akarnak. Sokak bánatára elmaradt a diktatúra után az igaz baloldali fordulat. Ehelyett ittvagyunk többezer éves mítoszokkal az alaptörvényben.
És senki se gondolja azt hogy ma nincsenek besúgók... remélem mihamarabb máglyára kerülnek ők is.

Plagibá (a nemzet gojóstrollja) 2012.02.02. 13:42:43

Dr. igazi Sipi - A Magyar Köztársaság Állampolgára
Látom nem olvasol elég figyelmesen.
Nem a meggyilkolásra hanem az eltitlás mellet a kíméletlen törlestzésra helyezném a hansúlyt(lenne miből)és(ez jobban fájna a férgeknek mint a sima könnyű halál)

"frusztraltak vagytok"
Na ja
,ha egy oroszlánt a ketrecbe zársz és hosszú időn keresztül kínzod, ingerled az előbb utőbb csak dühösebb és dühösebb lesz
aztán előbb utóbb elkezd rosdásodni az a ketrec ,hidd el akkor már tök mindegy hogy te rendes leszel e, vagy megbocsáltásért könyörögsz...
másrészt a te egyszerűségdet jelzi ha ezt csak egy bosszúálló keresztes hadjáratként próbálod aposztrofálni
ez több annál ez első sorba egy adott propléma lokalizálását is jelentené.
másrészt amit te hírdetsz az sajna nem működik már csak azért sem mert az egykori vasfüggönyön innen mindenki az felelősségre vonást és büntetést választotta(valszeg részben ez is hozzá járult ezen országok sikeréhez)
Na persze dél-afrikában mandula bácsi ugyan azt választotta mint te hát be is szopták ott aztán van frusztráció dögivel.

átlátó 2012.02.02. 13:55:21

En csak annyit mondok, hogy aze` nem kapkodik itt senki, mert meg levernenek valamit az iroasztalrol es nem a csaladi fotot... oszt kiderülne, hogy annak is vaj van a fejen, aki artatlannak vallotta magat. :)

prof. DR. Igaz Magyar doctor professor 2012.02.02. 14:02:41

@Dr. igazi Sipi - A Magyar Köztársaság Állampolgára: Uff, jól szóltál! :-)

A gyakorlat viszont az, hogy aki bűnt követett el annak bűnhődnie kell.

Mert ha nem, akkor Magyarisztán lesz belőle:
Előbb erkölcsi szemét, utóbb mutyi ország, ahol a többség az állam csecsén csüng mert így könnyen zsarolható. Aki nem zsarolható az meg gyanús, ezért vagy be kell szervezni, vagy elüldözni, vagy tönkre tenni, megalázni, példát statuálni.

Mohamed 2012.02.02. 14:10:02

Dr. igazi Sipi - A Magyar Köztársaság Állampolgára ·
"egy szinten akarjak tobben kezelni a nacikat es a kommunistakat."
Hát pedig rendkívüli módon hasonlítanak egymásra
másrészt
azért picit érdemes lenne elgondolkozni hogy sztálin és mao mennyi embert ölt meg szinte ugyanolyan vagy rosszabb mónszerekkel mint a nácik és mennyit hitler tekintve hogy az az izzadtságszagú 5 millió még a hivatalos holokauszt történészek ujjabb és ujjabb kutatási szerint is kezd leovadni

Szal a komcsik még rosszabbak ha már csak azt tekintjük hogy a nácikba volt annyi legalább hogy ösze rabolják a kultúr és műtárgyakat európa művészeti és kultúrális esszenciáját hogy legalább ne bombázzák szét a kommunisták ugyan ezeket lazán elpusztították hagyták szétrohadni és inkább a szocreált nyomatták
jahj deszép is a havanna lakótelep szebb mint az eszterházy kastély :)

"70 eve"
hát a Lebensborn gyerekeket és ex SS feleségeknek az unokáit is elég keményen diszkriminálják napjainkban is.

"azaz bizonyos politikai, tarsadalmi csoportok hatranyos megkulonboztetese"
Jahj te azt már eddig is láttam, hogy a töri tudásod hézagos de hogy ennyire azt nem.
Tudod Sztálin azért eléggé keményen antiszemita volt és ezen okból jó sok un.kozmopolita zsidót gulágra is küldött.
"társadalmi coportok"
Na ez a legjobb, igazi csemege.
Valahogy nekem még is úgy rémlik hogy egy rakás embert recskre vittek vagy csak lazán nem mehetett egyetemre mert teszem azt polgári származású volt.
tudod az ostákly harc szerintem ez eléggé illik a hátrányos megkülömbözetésre.

Azért most már lassan tényleg el kéne döntened hogy akkor most ki a jó fiú a kommerek vagy a (juj ezt röhögve írom le)demokrácia
mert eddig igen zavarosak a nézeteid ennek fényében eléggé hiteltelen vagy az érveiddel együtt
"idejen is illethetsz olyan kifejezesekkel"
Hát azért 2006 ősze vagy a mostani lefoglaljuk az összes közterületet 2évre nem erre enged következtetni szal az állításod koránt sem bizonyított

ÉÉÉs íme a díj nyertes: "hat demokratikus tobbpartrendszer es piacgazdasag van."
kész ez a legjobb eddig igaz hogy majdnem azz összes pártban MSZMP-sek ülnel és gyakorlatilag ebből nőtt ki az öszzes un.párt de hát ha te ezt tekinted demokráciának az pont jól mutatja nem sok fogalmad van a demokráciáról a szó hagyományos értelmében.

KayaIbrahim 2012.02.02. 14:12:49

@egy hang: Ok-ok. De ki keverte a SZU-t az IMF-el?

Amatőr 2012.02.02. 14:14:19

@KayaIbrahim:" Cserekereskedelem volt!/ az Ikarust,a most is hulladékot termelő mezőgazdaságot, a semmire sem jó magyar ipart."

Ezen azért még kéne kicsit dolgozni! Szerintem a magyar mezőgazdaság régen is és ma is minőségi élelmiszert termel(t). Az a zöld vagy piros zöldségre emlékeztető laborhulladék. amit a multik ömlesztenek ránk, nem Hegyeshalomtól innen termett. A fradikolbászt pedig csak az elmúlt két évtized óta készítik szójából.
Egyébként pedig volt szerencsém 2x is megfordulni a SZU-ban. Eljutottam Üzbegisztánig és nem Volvó, vagy Merci buszokkal, mert azok alkalmatlanok az ottani útviszonyokra, hanem Ikarusszal. Mert az bírta. Az utak mára mit sem változtak és az Ikaruszok is még bírják.

Amatőr 2012.02.02. 14:31:04

@stim: Rossz esetben az egész politikai elit érintett, jó esetben a fele csak a rokonsága révén. Egyetlen tisztességes közszereplőről tudok, aki képes volt hátat fordítani az akkori rendszer biztosította jónak és aki a nehezebb utat választotta. De azt ne is keresd a Parlamentben. Ő "csak" egy zenész a gazemberek közt és hiteles ember a zenészek közt.

csodalovacska 2012.02.02. 14:58:57

@Dr. igazi Sipi - A Magyar Köztársaság Állampolgára: Most komolyan Pont ez a baj, nem azt mondom, hogy rabláncon el kell vinni őket, de minimum kipaterolni a hivatali tisztségekből(jajj és hagyjuk már, hogy akkor nem marad senki bla bla..). Hogy válogassam meg, hogy kire szavazok, ha mindenhol ott hemzsegnek. Önmagában az elv, hogy a mi országunkban semmi megtorlás nem éri a bűnös embert, véleményem szerint a következő generációt is lefertőzi. Ilyen dolgokat nem lenne, szabad csak a szőnyeg alá söpörni, mert hosszútávon iszonyat károkhoz vezet pl. jelenleg a jobb és bal oldal kellemes viszonya, és nem a politikusokra értem ezt, (mert véleményem szerint az egy csodálatos színjáték)hanem az átlagpolgárra, hogy nálunk a baloldali egyenlő kommunistával,besúgóval.Summa ssummárum, te lehet, hogy békésen tovébb tudsz élni ezzel, de sokan nem.

Közbiztonság Szilárd 2012.02.02. 17:41:23

"Tud erre mondani valaki egy jó okot?"

Tudok.
Orbánnak, Kövérnek és sok hasonló nagypofájúnak nagyon szarul jönne, ha kiderülne, hogy ők is besúgók voltak 1989 előtt.

Márpedig kiderülne.

Ami pedig Biszkut és 1956-ot illeti: akkoriban ennyi embert (230) államellenes felkelés miatt bárhol a világon kivégeztek volna.
Még a jajdekurvademokratikus Amerikában is, ahol akkoriban épp dühöngött a McCarthy-korszak, és ennél jóval gyengébb és totál alaptalan (vagy legalábbis a mai napig nem bizonyított) vádakkal végezték ki pl. a Rosenberg házaspárt.
(A laktanyákat elfoglalni készülő tömegbe lövető parancsnokot már nem is említem: egyrészt ez volt a dolga, másrészt minden épeszű ember ezt tette volna a helyében, pláne hogy biztos eljutottak hozzá a hírek, hogy Budapesten addigra már ávós sorkatonákat akasztgattak fel és kínoztak halálra a kedves forradalmár urak).

Így közel 60 év távlatából könnyű ítélkezni olyanoknak, akik csak tévében láttak bármilyen éles összecsapást, és csak - főleg az 1989 után legalább annyira erősen az egyik, mint korábban a másik irányba manipulált - könyvekből ismerik az ügyet.

Közbiztonság Szilárd 2012.02.02. 18:08:58

@Dr. igazi Sipi - A Magyar Köztársaság Állampolgára:
Nem tudom, ők mit szólnának, de hogy én mindkettőt szívesen megnézném, az biztos.

@Kompli:
"s pár harcostársuk simán kiirtott TÖBB embert, mint a második világháború és a holokauszt együtt"
Náci körökben jól hangzó náci propagandaszöveg.
Egy hibája van: nem igaz.

@Amatőr:
Jaja, a Párizs-Dakar rallyt is mindig Ikaruszok nyerték, kivétel nélkül.
Vagy mégse?
Akkor valamelyikünk jó nagy hülyeséget írt.

A zenészt meg, akire gondolsz, csak nem becsukták aranycsempészés miatt?

KayaIbrahim 2012.02.02. 19:02:18

@Amatőr:
akkor tisztázzuk mit értünk busz alatt.
egy embereket szállító jármű, azonkívül, hogy odamegy és vissza, még nem tekinthető busznak. Nem igazán gondolom etalonnak a volt Szovjetunió útjait.
A semmiféle komfortot nem nyújtó Ikarus még a dombról is visszagurult volna ha nem lett volna második fokozat a váltóban. 1980 óta buszoztam, Európa szégyene volt, hogy egy autópályán sem tudott normális sebességgel menni. még a Cseh Karossa is lenyomott minket. emellett az, hogy elnyűhetetlen, az még nem pótolta hiányosságait.

Arról meg ideje lenne leszokni, hogy mi vagyunk /voltunk/ lennénk képesek rá/, hogy európa éléáskamrája voltunk, legyünk, stb. eleve az éghajlat nem alkalmas rá. mit akarunk mi termelni mikor a mediterrán országokban minden megterem az örök napsütésben. A TSZ-ek voltak amik úgy ahogy működtek, de roppant gazdaságtalanul, viszont legalább volt minden faluban munka azért. Az, hogy mi volt anno a Fradi kolbászban, kenőmájasban, ma már soha nem tudjuk meg. Akkor ízlett mert nem kaptál mást. most ugyanazt a színes hulladékot készítjük mi is mint a többi ország, csak drágábban mert nem fogták még fel, hogy a mezőgazdaság nem kiskert, hanem nagyipar.

Palibácsi 2012.02.02. 20:26:17

@Amatőr: Így van, nincs hiteles politikai erő.

Amatőr 2012.02.03. 09:53:03

@Közbiztonság Szilárd:
Az Ikaruszok valóban nem nyertek PD rallyt, de képesek voltak az 50-es évek végétől bejárni a világot Ázsia, Afrika úttalan útjain. Ahová az említett verseny nyertesei csak a felspécizett egyedi darabokkal jutottak el. Kár fikázni az Ikarusz eredményeit, mert a miénk volt Európa legnagyobb autóbuszgyára, amely az ostoba komcsi irányítás ellenére is folyamatosan fejlesztett (amíg meg nem tiltották), dicsőségére a magyar műszaki talentumnak.

A rendszerváltást követően sajnos egy jellemtelen, tehetségtelen f...p lett a kormányfő, akinek többek között a szovjet piacról való kihátrálást is köszönhetjük.Ahol pedig még ma is közlekednek a 20-40 éves Ikaruszok. És közlekedhetnének újak is, ha lennének.

A zenészt egyáltalán nem csukták le. Nem adott rá okot. Nem Som Lalira gondoltam.

Amatőr 2012.02.03. 10:14:51

@KayaIbrahim: "A semmiféle komfortot nem nyújtó Ikarus még a dombról is visszagurult volna ha nem lett volna második fokozat a váltóban. 1980 óta buszoztam, Európa szégyene volt, hogy egy autópályán sem tudott normális sebességgel menni. még a Cseh Karossa is lenyomott minket. emellett az, hogy elnyűhetetlen, az még nem pótolta hiányosságait."

A nyolcvanas évektől nem fejlesztettek kormányutasításra! De így is a világ NEGYEDIK legnagyobb autóbuszgyára voltak és uralták a szu piacot. Ami azért horrornagy üzlet. És addig ott hiába kilincselt a Volvó, vagy a Merci, nem volt "versenyképes" modelljük!
Egyébként pedig 1974-ben bejártuk az akkori NSZK-t, Hamburgig és vissza egy Ikarus 66-tal. Igaz, megbámulták az oldtimert és csak 100-zal hussantunk, de hazajutottunk vele. Az 50-es évek csúcsmodelljével.
Szerintem az Ikarus egy patinás márka, kár veszni hagyni, de öreg hiba lebecsülni is!

KayaIbrahim 2012.02.03. 11:14:00

@Amatőr: Ok. Maradjunk a patinás márkánál. Tényleg az és nekem is fáj a szívem, ahogy Széles szétbarmolta.
Valóban elnyűhetetlen volt de a faék is tartós darab. Elnyűhetetlensége az egyszerűségéből fakadt.
Viszont ahhoz, hogy busznak nevezzük ennél picit több kellett volna.
Summa: A rendszer áldozatának nevezném, ugyanúgy mint a Magyar motorkerékpér gyártást. Természetesen kapaszkodhatunk abba ami jó volt benne, de a magyar ipar sem volt ahhoz a csúcson, hogy jobb termékeket készítsünk. A nyolvanas évek elején a 396-os szériához vásároltunk motor licenset de az itthoni kohászat vagy mi, képtelen volt a gömbgrafitos szürkeöntvény megfelelő minőségben gyártani. Ez kellett volna a motorblokkhoz.
Tehát én azt mondanám inkább, hogy Ikarus, Pannónia, mezőgazdaság? volt lehetőség mindegyikben, de kezeljük mindegyiket a helyén. Elúszott a lehetőség a szocializmus árnyékában. Sajnos

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2012.02.03. 11:48:53

@xstranger: Vannak a hivataloktól független kutatások is, amikből nagyjából kiderülnek a számok. Például hogy mennyi ügynök volt és mekkora volt a párttagok aránya az ügynökök között.

Vannak jelentések például a Nagy Imre újratemetésének szervezésének idejéből a legfelsőbb pártvezetési ülésekről, de az ügynökök nevét nem lehet tudni, mert azok az akták nincsenek bent a levéltárban. Ezek a tények, ezekre az aktákra mondom, hogy eltűntek. Lehet, hogy megvannak zsarolási potenciálként egy másik pártnál vagy éppen az ügynök tett el magának, amikor hozzáfért.

A rendszerváltáskori dokumentum-megsemmisítésről filmet forgatott a Fekete Doboz, nem tudom, hogy neten fent van-e. Persze számítógépen megvan minden, a korabeli számítógépeket is felújították, 2-3 éve másolatot is készítettek belőle, de a titkosszolgálat vezetője nem engedte senkinek sem, hogy megnézze, még az ezen dolgozó Kenedi-bizottságnak sem...

Amatőr 2012.02.03. 12:46:37

@KayaIbrahim: Történet a múlt századból: állítólag a Videoton tendert nyert egy fejlődő országban készülékszállításra japánok, hollandok,stb előtt. Az illető országban csak ff adás volt, nem is terveztek mást, de már csak a Vidi gyártott ilyen készüléket.

Azt próbálom magyarázni, hogy a szu piacra nem tudott betörni a Merci, a Volvó a buszaik tömegével, mert drágák és alkalmatlanok az ottani körülményekre. Oda Ikarus kell, strapabíró, időtálló, könnyen üzemeltethető. ( ha Tajga-felsőn besz@rik a komputer, akkor legközelebb csak majd nyáron akad hozzá szerelő)

Ami pedig kishazánk átkos alatti működését illeti: annyira azért nem lehetett szar az iparunk és a mezőgazdaságunk, mert a béketábor színvonalához képest jobban éltünk és nem voltunk tragikusan eladósodva. Bár tahóbunkók irányították az országot, azért az valahogy működött. És gyártott eladható autóbuszokat (nem csak a béketáboron belülre) és ehető élelmiszert ( nem csak a Szu-ba). Most meg vásárolunk leharcolt buszokat és génmanipulált laborhulladékot. Ez azért nem előrelépés! Azt ugye elég nehéz megmagyarázni, hogy miért jó euróért leharcolt villamoskocsikat ( jó sok fajtát, hogy drágább legyen az üzemeltetés) vásárolni külhonból, mint itthon a magyar melós által forintért gyártottat. Hazai ipar fejlesztése, itteni százféle adóbevétel, munkahelyteremtés, stb.

Én örülök, hogy megszabadultunk a kommunizmus nyűgétől, de sajnos cseberből vederbe jutottunk. Négy évtizedig tahóbunkók vezették az országot, most meg sittesek. Ja, hogy még nem ülnek? De ülhetnének. Csak még nem volt tárgyalás...
süti beállítások módosítása