HTML

A posztok szerzőit azért kérjük fel, mert jól értenek valamihez, ami az EU-val kapcsolatos. A magyarok csaknem fele látja értelmét annak, hogy tagok vagyunk. Ha már azok vagyunk, akkor lássuk, hogy mi végre, miért érdekes, mit tartogat. A blogot az Európai Bizottság megbízásából Martin József Péter szerkeszti.
A szerkesztő függetlenségét a megbízási szerződéshez csatolt szerkesztőségi charta garantálja. A blog tartalma nem tekinthető az Európai Bizottság álláspontjának. Kapcsolat: tagokv_KUKAC_gmail.com

2012. február 22.

Mit gondolnak Magyarországról az eurokraták?

Folk György

A szerző a HVG brüsszeli tudósítója
 
A tények és a médiafolyamból a fejekben lerakódó részletek általában jó, ha köszönőviszonyban vannak egymással. Vajon mi rögzült a brüsszeli buborékban élőkben a Magyarországot övező felfokozott figyelemből?
 
„Mi a fene történik nálatok, Magyarországon? Mégis, mit csinálnak Orbánék?” – érdeklődtek elkerekedett szemmel a magyar kollégáktól a többi tagállamból érkezett eurokraták Brüsszel-szerte a januári évkezdés utáni napokban. Már önmagában a kérdés is szokatlan egy olyan környezetben, ahol a tagállami identitás és politika feszegetése még a szexuális orientáció felhánytorgatásánál is nagyobb tabunak számít. “Korábban talán csak egyszer hallottam tagállami politikára vonatkozó kritikus megjegyzést a Berlaymont falai között – mondta nekem a minap egy magyar bizottsági dolgozó –, amikor az előző görög miniszterelnök tavaly bedobta a népszavazás ötletét az újabb megszorító csomagról.” Ezért volt különösen meglepő az a nyíltság, ahogy a ’magyar ügyek’ szóba kerültek.
 
Az unió vonzáskörzetében tevékenykedő európai polgárokkal hazánkról beszélgetve kiderül, hogy kevésbé magukon a lépéseken, sokkal inkább azok mikéntjén lepődtek meg. EU-szerte több államban is akad(t) ugyanis miópiában szenvedő nacionalista vezetés, a közösségi integrációt elutasító elnök, a médiapluralizmus és a hatalmi ágak szétválasztását minimum sajátosan értelmező volt elnök, a statisztikákat meghamisító kormány, a szélsőjobboldali eszmék terjedését aduászként rendszeresen előrántó kormányfő, hogy csak néhány rossz beidegződést említsünk.
 
Mindezt figyelembe véve, az Orbán-kormány egyes intézkedései külön-külön nem lépnék át az EU, az Európa Tanács, az EBESZ és más nemzetközi szervezetek ingerküszöbét. Ezt a kormány képviselői is gyakran hangoztatják Brüsszelben, az ismert gyermeki érvelést hozva fel, mely szerint „ha a Pistinek lehet, akkor nekem miért nem?”. Pedig éppen a Fidesz „eltúlzott kritikák áldozatai vagyunk” megközelítése az, amely egyebek mellett tovább pumpálja a világsajtóban a magyar lufit.
 
Másokat azért lepték meg  az újonnan csatlakozó tagállamok között nemrég még az élbolyban felbukkanó (de semmiképpen sem a sereghajtók és a legkorruptabbak közt kullogó) országunkkal kapcsolatos médiabeszámolók, mert a magyarokat általában felvilágosult, jól dolgozó, barátságos és nyelveket beszélő embereknek ismerik Brüsszelben. „Az új alkotmányról és a médiatörvényről olvasottak sehogy sem férnek meg az országról bennem kialakult képpel” – részletezte meglátásait egy uniós ügynökségnél dolgozó svéd kollegina.
 
A brüsszeli európaiakkal beszélgetve az mindenesetre világosan látszik: kontraproduktív a magyar kormányzati kommunikáció azon igyekezete, hogy minden, az alkotmány, a sarkalatos törvények és általában a demokrácia lábbal tiprását felhozó vádra izomból és „tárgyilagosan” reagáljanak. Az újabb és újabb ügyek sűrű felbukkanása miatt ugyanis a felületes európai médiafogyasztó  – amilyen a polgárok túlnyomó többsége – emlékezetében mindössze néhány kulcsszó marad meg a szócsatákból. A közös pont mindenképp a túl nagy hatalomhoz jutott magyar kormány, amely elvesztette józan ítélőképességét.
 
A sok „farkaskiáltás” nyomán ezt tetézi, hogy többek fejében erősen összemosódik a Fidesz a Jobbikkal, illetve számos beszélgetőtársam a meglévőnél is fenyegetőbb szélsőjobboldali veszélyt vélt felfedezni Magyarországon. Ennél is nagyobb gond a Fideszre nézve, hogy a nemzeti büszkeségre alapozott „majd mi megmutatjuk!” attitűdből fakadóan sokan szélsőjobboldaliként kezdik látni a magyar kormányt. „A Fidesz és Jobbik olyan, mint két szerető, akik kéjből gyűlölik az EU-t. A legszomorúbb pedig az, hogy ez működni látszik” – összegezte véleményét a két párt civakodása kapcsán egy Magyarországot csak a sajtóból ismerő vallon polgártársunk.
 
Van olyan is, aki csak azért nem akad fenn az Orbán-kormány lépésein, mert, mint mondja, semmi nem változott, csak a tálalás romlott. Ugyanaz folytatódik: szisztematikus korrupció, apátiában lévő társadalom, befolyás és hatalom nélküli női polgárság, diszkrimináció és populista epekedés. “Orbánék nem változtatottak ezeken, egyszerűen saját szolgálatukba állították mindezt.” – összegzi keserűségét a brüsszeli dán szakember.
 
Azért olyan is van, aki túlzónak látja a média által sugallt képet. Egy, a puritán Hollandiában felnőtt, Magyarországon is élt polgártársunk szerint a szocializmus hagyatékaként továbbra is első számú nemzeti sport az adózás elkerülése, és a társadalom működésének szerves része a minden szinten tapasztalható korrupció és mutyi. Szerinte nem igaz, hogy Orbán diktatúrát építene, ami azonban nem szolgál mentségként nepotizmusára, és arra, hogy semmit sem változtat az előző kormányok rossz beidegződésein.
 

Címkék: orbán viktor brüsszel európai bizottság megítélés

91 komment · 11 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://tagokvagyunk.blog.hu/api/trackback/id/tr624176082

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Jenő, Keszi, Kúrtgyarmat 2012.02.23. 14:04:57

Európa 2012. február 22-én megint (ti. Trianon után megint) alaposan meggyalázta a magyarok nemzeti öntudatát. Történt ugyanis, hogy Bizottsága révén közölte: erre a szarra lehet, hogy jövőre már nem ad pénzt. Illetve nem annyit....

Trackback: Hogyan szedjen be még több pénzt a kormány? 2012.02.23. 10:55:32

Vegye rá a szimpatizánsait, a szavazóbázisát és a holdudvarát, hogy ne csak tüntetésekkel támogassák a kormányt, hanem nyúljanak a pénztárcájukba és adakozzanak! Jelenleg ugyanis úgy tűnik, hogy a szimpatizánsok, a szavazóbázis és a holdudvar csak addi...

Trackback: Az életről esti mesél a gyerekeknek a közrádió 2012.02.23. 10:55:11

Egy hajléktalan történetét kapták a gyerekek tegnap, aki lopni surrant be egy házba, de egy csecsemőt talált, aki éhen és szomjan halt volna, ha nem tör rá a tolvaj. A hajléktalan után senki nem fizetett járulékot, tudták meg a meséből a kicsik, gyer...

Trackback: Patrióta Európa Mozgalom: tűzzünk a mellünkre virágot! 2012.02.23. 10:53:31

Szeretnél ánuszrózsa, júdáspénz, útilapu, kokárdavirág, csuporka, orbáncfű, szóvirág és Virág elvtárs motívumokkal díszített kitűzőket, hogy csatlakozhass a Patrióta Európa Mozgalom felhívásához? Töltsd le ingyen, bónuszként három szöveges kitűzőt is k...

Trackback: Jenő, Keszi, Kúrtgyarmat 2012.02.23. 10:03:35

Európa 2012. február 22-én megint (ti. Trianon után megint) alaposan meggyalázta a magyarok nemzeti öntudatát. Történt ugyanis, hogy Bizottsága révén közölte: erre a szarra lehet, hogy jövőre már nem ad pénzt. Illetve nem annyit.Mielőtt továbblépnénk é...

Trackback: Hazaárulók összeesküvése, vagy durva kormányzati elkúrás? 2012.02.23. 08:37:11

Brüsszel lazán elhelyezte Damoklész 143 milliárd forintos kardját a Kedves Vezető feje felett, ám Pártunk és Kormányunk továbbra is úgy csinál, mint aki nem érti a helyzetet. Az is lehet persze, hogy már teljesen elvakult és tényleg nem érti, ám ha így...

Trackback: Hazaárulók összeesküvése, vagy durva kormányzati elkúrás? 2012.02.23. 08:25:32

Brüsszel lazán elhelyezte Damoklész 143 milliárd forintos kardját a Kedves Vezető feje felett, ám Pártunk és Kormányunk továbbra is úgy csinál, mint aki nem érti a helyzetet. Az is lehet persze, hogy már teljesen elvakult és tényleg nem érti, ám ha így...

Trackback: Hazaárulók összeesküvése, vagy durva kormányzati elkúrás? 2012.02.23. 08:22:31

Brüsszel lazán elhelyezte Damoklész 143 milliárd forintos kardját a Kedves Vezető feje felett, ám Pártunk és Kormányunk továbbra is úgy csinál, mint aki nem érti a helyzetet. Az is lehet persze, hogy már teljesen elvakult és tényleg nem érti, ám ha így...

Trackback: Az egyetem biológiája 2012.02.23. 07:34:44

Rendkívüli biológia óra volt tegnap az ELTE egyik előadójában. Mint az képünkön is látható a mintegy 150 fős hallgatói létszám a sejtbiológia rejtelmeiben mélyedt el. Az előadás során egyfajta farsangi tematika is jellemző volt, hiszen, mint az az  ...

Trackback: KacsaLeaks: Kövér László dubajozik, aztán meg rijadozik 2012.02.23. 06:52:47

Kiszivárogtatott információk szerint a parlament házelnöke, a gazdasági válság elmélyülése okán, oly sok hazánklánya hazánkfia nyomdokaiba lépve, Dubajba indul. Mint megtudtuk, ez a dubajozás, nem az a dubajozás. Azután meg rijadozni is fog Kövér Lászl...

Trackback: Megasaller de luxe 2012.02.23. 04:55:23

Megjött az ítélet – ahogy tartani lehetett tőle, az Európai Bizottság azt javasolta az EU pénzügyminisztereinek, hogy a Magyarországnak juttatott felzárkóztatási támogatás egy részét – mintegy 150 milliárd forintot – vonják meg &ndash...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mifolyikittgyöngyösön?! 2012.02.22. 23:18:44

a gond az,hogy a brusszeli szivatas pont a szelsojobb malmara hajtja a vizet.majd akkor lesz nagy csodalkozas a zunioba,ha a jobbik kerul hatalomra,es kilepunk az eubol.Akkor majd hiaba frocsog a sok marha,magasrol fogjak leszarni,es elkezdik a keszulodest a haborura,meg megoldjak a ciganykerdest,es akkor majd bele lehet vagni a pofajukba,hogy ezt ti ertetek el.

MitTomÉn 2012.02.22. 23:49:00

@mifolyikittgyöngyösön?!:
"majd akkor lesz nagy csodalkozas a zunioba,ha a jobbik kerul hatalomra,es kilepunk az eubol"

Nem a"zeuban" lesz nagy csodálkozás hanem itthon. Konkrétan: csak figyeljük majd, hogyan megyünk majd a levesbe.

Amúgy meg:
Lehet mutogatni a Jobbikra, de a Fidesz sok év óta tartó állandó ellenségkeresése, folyamatos, kompromisszumképtelen fröcskölődései mellett csodálkozunk, hogy ez alakult ki?
A kommunisták, a zsidók, a szlovákok, a románok, a szerbek, a cigányok, a ballibek, az eu-szocik, a multik, meg mindenki hibás, csak ők a tökéletesek?

Hol vannak a törvények, amivel végre rendbe teszik pl. a pártfinanszírozási igények keltette botrányos közpénzkezelést? Mire kapott végre 2/3-ot egy párt? Hát arra, hogy végre megtegye, amit 50%-al nem tudott egyik oldal sem!
Csakhogy e helyett ugyan ott folytatják, ahol az elődeik abbahagyták, de még ehhez nagy pofával meg is magyarázzák, hogy az ellenségek tehet mindenről! Az összes cselekedetük pedig arról szól, hogyan betonozzák be magukat adminisztratív eszközökkel a hatalomba!

Észre kéne venni, hogy a politikusok mantrái ragyogóan megtelepszenek a társadalmon, és egy idő után nem megy máshogy, mint hogy mindenkinek kell az ellenségkép, akire mindent rá lehet fogni.

Ez itt az igazi társadalmi felelősség, nem az eu által kikényszeríteni próbált változások!

Martian (törölt) 2012.02.22. 23:54:09

Orbán rászolgálhatott a kritikára... de a brüsszeli majomcirkusz megint túllőtt a célon, akárcsak anno Ausztria (Haider) vonatkozásában.
Azonkívül a vádpontok többsége megállna sok más tagország esetében is, ha elkezdenénk boncolni a részleteket.

Bilbo 2012.02.23. 00:01:04

Hát igen. A többi országnak nincs MSZP-je, Soros Györgye, Charles Gati-ja, Paul Lendvai-ja, stb., akik jó sok pénzt és befolyást használnak a magyar belpolitika manipulálására. Tényleg nincs

A baj az, hogy ezeknek a politikai erőknek nincs épkézláb ötletük arra, ki kormányozzon. Akik most vannak, azok ne, mert azok nem haverok. A haverok meg nem tudnak kormányozni.

Bilbo 2012.02.23. 00:04:56

A másik vicc az, hogy ezek a "liberális" (értsd Szabad Nép újságírója, stb.) elvtárcsak külföldön azt kommunikálják, hű de el vannak nyomva. Közben annyira kicsi a támogatottságuk, hogy ha még nem is lenne sajtószabadság, akkor sem figyelne rájuk senki.

A Jobbik a tényleges riválisa a kormánynak jelenleg. Nevetséges, amikor kiérdemesült SZDSZ-es semmittevők rettegnek, hogy most ők majd jaj de el lesznek nyomva. Utána próbálnak egy gyűlést tartani, és eljön 10 ember.

champagneM 2012.02.23. 00:11:37

a híradó szerint (most hallottam) Andor László azt nyiltkozta, nagyon helyes, büntessék meg Mo.ot...:)))

mifolyikittgyöngyösön?! 2012.02.23. 00:12:09

@MitTomÉn: felreertesz.
qArra gondolok,hogy ezzel a sok indokolatlan,eltulzott basztatassal csak azt erik el,hogy az emberek teljesen kiabrandulnal az uniobol.Tudom,sem a fidesz,sem a tobbi ellenzeki part nem akar kilepni az eubol,de jelenleg a jobbik a fidesz utan a legerosebb.
Es ha a jobbik hatalomra kerulne,akkor biztosan kilepnenk az eubol,es magasrol leszarnak brusszel velemenyet az emberi jogokrol,meg a tyukketrecek mereterol,megoldanak a ciganybunozest,es lenne diktatura.Neelie k-,meb barroso is el lenne kuldve az anyjaba hamar..
Es akkor a kedves brusszeli emberjogi harcosok hogyan fognak elszamolni azzal,hogy emberek megnyomor<tasaba ok hajszoltak bele egy orszagot?

champagneM 2012.02.23. 00:14:55

@mifolyikittgyöngyösön?!: majd megtalálják a magyarázatot, ahogy a csador betiltására is. Nem semmi, hogy miylen nyakatekert indoklásokat, véleményeket lehet olvasni arról, hogy a csador tiltása miképp liberáldemokratikus lépés:)) Ne féltsd őket.

mifolyikittgyöngyösön?! 2012.02.23. 00:17:56

@Szun vu kung: nem tudom,de szerintem az egy eleg nagy kudarc lenne brusszelnek is.
Az osztrakok kezdemenyeztek nepszavazast a kilepesrol!

champagneM 2012.02.23. 00:20:15

@mifolyikittgyöngyösön?!: túl sok lóvé jön onnan, hogy kilépjünk, de tisztázzuk már, hogy ez nem egy joviális, demokratikus társaság, még ha ez is a retorika; nekik nem kellünk különösebben, de kifelé nehezen kommunikálnák, hogy miért ebrudaltak ki

Senkifia 2012.02.23. 00:25:38

@Martian: vicces ahogy szapulták zorbánékat eu parlamenti vitában,hogyaszongya a holland: maguk korlátozták az alkotmánybíróság jogkörét!!! válasz: elnézést,maguknál nincs is alkotmánybíróság...erre a holland: ja,nálunk sem minden tökéletes.... (?)
Belga: Maguknál 14re csökkentették az elismert egyházak számát!!! Válasz:Elnézést,önöknél összesen 9 elismert egyház van... Belga: ...Lehet nem kérték többen... (???)
és ilyen van még egy pár. A magyar baloldal telerettegte európát,ezek meg azt hiszik,itt világvége van. Vagy lesz. Mindenki elfelejti,hogy gyurcsijék meg évekig "a hazug"okként voltak apposztrofálva ugyanebben az euban, és senki nem vett minket komolyan.
Számon kérnek rajtunk 3,5%os államháztartási hiányt,miközben valutauniós tagországok 5-7-8-10-14%os hiányokat görgetnek De ők megaszongyák,hogy a miénk csak 3% lehet,mert ha nem, jól megbüntetnek.
Magyarország,amíg nem volt tag, beszedett vámon, áfa-visszatérítésen,átutazási vámon stb ,egy rahedli pénzt. Ettől a tagság miatt mind elesett. Kapunk viszont, a közösbe befizetett pénzünk után, uniós pénzeket, amik a fent említett pénzek mértékét nem igazán éri el. De majd ebből jól visszavesznek,büntetésből,mert nem csináljuk úgy,ahogy eu konform lenne.
Az uniós szabályozás tönkretesz(tett) egy jó pár ágazatot,mezőgazdaság,miegymás, ahol pl ha gyomosan hagyod a szőlőst, akkor majd jönnek, és uniós normák szerint jól megb.sznak. De ha ugyanezt a szőlőst kivágod az utolsó tőkéig, akkor uniós támogatást kapsz. A francia, olasz,spanyol bor meg elveszít egy kis konkurenciát. Amikor kitört a kergemarha kór pánik,elkezdték(ki tudja,milyen és kinek betudható gazdasági háttérérdekek mentén) megtizedelni az eu marháit(ja csak a szarvas :)) Magyar szürke marháról kiderült,hogy abban hiba nincs,mert imunis a kergemarha kórra. Erre hirtelen elkezdték vizsgálni,hogy ja, lehet a szürke marha nem eu-szabvány szerinti,és egyáltalán lehet e kereskedni a húsával??? Most éppen szintén eu szabvány szerint gyakják szét a csirketenyésztőket,meg a tojás termelőket,merthogy eu szabvány szerint játszótér kell a csirkéknek-tyúkoknak. A csóró magyar meg nyilatkozott,hogy az utolsó fillérjét is beleverte a vállalkozásába, eddig(azt hitte) modern technológiával ellátott, vadiúj csirke-tojásfarmja volt. De jött az eu,és a konform,és kiderült,hogy ááá dehogy. Alakítsa át sokmillióért,vagy zárja szépen be..
Kíváncsi vagyok,kié lesz a magyar piac és honnan hozzák majd a 60-70-100 ftos tojást....
Amióta eu tagok vagyunk, javult bárminek is a színvonala? egészségügy,tanügy,élet....lehet hozni a példákat. De most majd jól megbüntetnek,mert bezzeg nekünk 3,5% a hiányunk. Ja hát mások sem tökéletesek, olasz hiány az égben, spanyol,portugál,görög isten őrizz... ezek mind 10 vagy afeletti %os hiánnyal működnek. De majd minket jól megbüntetnek a 3,5 miatt,illetve ha nem 3 ,vagy az alatti....
nevetséges.

külvárosi 2012.02.23. 00:26:22

@Szun vu kung:
A gdp 1% a kozvetlen lóvé ami onnan jon. persze ezer szálon kotodunk egymáshoz, de a kozvetlen lóvé az ekkora tétel.

plazaboy 2012.02.23. 00:40:59

@Senkifia:
Megbocsáss, de értelmetlennek látom ezt a sérelempolitikát.
Orbán Viktor 2009-ben még maga szólalt fel és kérte Magyarország megbüntetését. Most teljesült a vágya. Jah, közben volt egy kormányváltás? Hát, lehet, hogy ezt nem vették észre ott Brüsszelben. Ugyanaz a simlisség, hazudozás folyik továbbra is. OV túl sokszor elmondta, hogy az EU gonosz, az EU olyan, mint Moszkva...stb. Minek? Ez lett a vége.
Az meg, hogy nem javult semmit az oktatás és az egészségügy nem az EU sara, hanem a hazai politikus gárdáé.

varosoko 2012.02.23. 00:42:17

Andor és az EU-s ballibek most ásták meg Gyurcsány, Jávor Benedek, Mesterházy politikai sírját. És végre, végre, jön a Fidesz-Jobbik kormány. Brüsszelbe is több jobbikos képviselő fog menni következő alkalommal, mint ahányat a három-négy ballib párt képes lesz küldeni.

sárkányfő 2012.02.23. 00:43:12

@külvárosi: 4,5%

Közvetve pedig csak annyi, hogy ha kilépünk, csőd. Azonnal.

lehet más a handa-banda 2012.02.23. 00:44:29

Birkák kórusa akkor is csak bégetés ha akárhányan vannak. És ha a hátukra oda van írva: mi eukonformok vagyunk

varosoko 2012.02.23. 00:52:04

@sárkányfő: Az viszi magával az EU-t is. 1 másodperccel élnek csak túl minket. Úgy kell kilépni, hogy abba ez a diktatórikus ballib európa is dögöljön bele. Ők kezdték ...

champagneM 2012.02.23. 00:52:23

@sárkányfő: ebben egy szó sincs a 4,5%-ról, amúgy is soványka cikk, a hir24 amúgy is megbízhatatlan; szerintem itt mindenki csak löki a sódert (=hazugságot) büntetlenül

röhögő 2012.02.23. 01:07:49

@Szun vu kung: Szopás után ne nyisd ki a szád, mert csak ez jön ki belőle. Előtte nyeljél!

röhögő 2012.02.23. 01:09:35

@Szun vu kung: Látom nem érted mi a csador tiltásának lényege! Inkább böfögjél, eddig az volt a legértelmesebb tőled! :-))

röhögő 2012.02.23. 01:11:01

@varosoko: "És végre, végre, jön a Fidesz-Jobbik kormány. Brüsszelbe is több jobbikos képviselő fog menni következő alkalommal, mint ahányat a három-négy ballib párt képes lesz küldeni."
- Több jobbikos Brüsszelbe. Akik az EU ellen vannak.

varosoko 2012.02.23. 01:13:35

@mifolyikittgyöngyösön?!: majd rájössz, de nem kell azt idejekorán tudnod :P

varosoko 2012.02.23. 01:15:33

@röhögő: Konföderáció vagy föderáció? Nem mindegy. Multik pénzfasiszta európája vagy európát erőssé tevő versengő, fejldődő nemzetek?

Ez a tét, ez a kérdés. A válaszok az EU-szkeptikusoknál vannak, vagy vált az EU vagy megsemmisül.

Nekünk mindegy, de az EU-nak nem ...

Patreides · patreides.blog.hu 2012.02.23. 03:34:25

Akik itt (és mindenhol) "rettegnek"-ekeznek, meg ballibeznek, azok valamiért nyilvánvalóan mérhetetlenül kicsinek, jelentéktelennek érzik a magyar nemzetet, meg benne saját magukat is, és ezt kompenzálandó fenyegetőznek, gúnyolódnak, agresszívkodnak mindenkivel, a többi kommentelővel, meg az EU-val is.
Akárcsak a mostani kormány.
Pszichiáterre van itt szükség, de országos szinten.
Sajnos Magyarország lakossága többségének még nem sikerült túljutnia a kamaszkoron, pedig ideje lenne már felnőni, és felelős felnőttként gondolkozni és viselkedni.
Egy pattogó, sértődött, de a mellét verő kiskamasz mérhetetlenül tudja ám bosszantani a felnőtteket, és előbb-utóbb a helyére teszik őt.

fővöcsök 2012.02.23. 05:42:05

@Szun vu kung: Melyik híradó szerint nyilatkozta ezt Andor László? Gondolom, az M1 hazudott megint. Andor ugyanis kijelentette (írásban), hogy nem nyilatkozik senkinek. Elküldte a Bizottságnak az írásos véleményét, amelyet nem ismerünk, slussz. Kell megint egy bűnbak, a szóvivő már egyenesen lehazaárulózta, és Gyurcsány emberének nevezte, holott Bajnai jelölte biztosnak. Ebben is hazudtak. Meg abban is, hogy itt döntés született (pedig nem) az ő "hazaáruló" távolmaradásával, mintha az utóbbi valamit is számított volna. Dönteni amúgy is a pénzügyminiszterek tanácsa fog. Egyébként meg ne várjon senki pénzt attól, aki ellen "gazdasági szabadságharcot" folytat. Összeadódtak a dolgok......

kpityu2 2012.02.23. 06:30:32

Direkt megnéztem az uniós ülést, hogy lássam, mi a bajuk velünk. Ennyi süketelést rég hallottam. Kb. kimerült az egész ennyiben:
- Azt hallottam, hogy potenciálisan(!) nem EU konform szabályokat hoztak. Akasszuk fel!

Menjenek a jó b.. k.. a...-ba!

fővöcsök 2012.02.23. 07:45:11

@Éhes_ló: Ez a hazugság: A Fidesz szóvivője után a KDNP is nekiment Andor Lászlónak. Mint közleményükben írták, az, hogy Andor László nem vett részt az ülésen, az a "nemzetárulás egyik szocialista formája". Szerinük "nem véletlen Andor László magatartása, hiszen Gyurcsány Ferenc jelölte erre a tisztségre, megtalálta a zsák a foltját".
Az viszont igaz, hogy az írásos véleményét nem ismerjük, s arról nem is nyilatkozott.

fővöcsök 2012.02.23. 07:50:50

@Éhes_ló: ....és ez is igaz: "Ezermilliárdos uniós támogatási forrásoktól fosztaná meg Magyarországot Orbán Viktor, legalábbis ezt szorgalmazta Strasbourgban" (2006)

"Orbán egyébként arra hivatkozva zárta volna el a forrásokat, hogy Magyarországon intézményesült "a korrupció, az erkölcsi relativizmus, a szegénység, a kiszolgáltatottság, a hamis adatokat szolgáltató kormányok, a felelősséget nem ismerő politikusok és a politikai hazugságok." Mivel mindez ma is pont ugyanígy áll, Orbán Viktor logikája szerint semmi akadálya annak, hogy a bizottság szándéka megvalósuljon.

Mindezt rövidebben, még mielőtt vonzás törvényének és karmának nevezték el az idegenszívűek, úgy mondta a józan magyar paraszt: aki másnak vermet ás."

hirszerzo.hu/nyuzsi/2012/2/22/Orban_Viktor_vermet_asott_Y6898T -

lariflari 2012.02.23. 07:55:01

@Senkifia: Kíváncsi vagyok,kié lesz a magyar piac és honnan hozzák majd a 60-70-100 ftos tojást....

Kína.

lariflari 2012.02.23. 08:00:50

@sárkányfő: Nem az első csődünk lenne,de megnyugodhatsz,soha nem fogják hagyni hogy kilépjünk.Fejőstehenei vagyunk az eunak és piaca a szemetüknek.
Ugyanez okok miatt nem engedik a szerencsétlen görögöket sem kilépni.

Europai 2012.02.23. 08:03:34

@Bilbo: "A Szabad Nép, a kommunista Magyar Dolgozók Pártja napilapja az 1956-os forradalom napjaiban fejezte be 11 éves pályafutását és adta át helyét a Népszabadságnak. "igazad van nem jobboldali munkásőr újság és szerkesztői.

Wilson11 2012.02.23. 08:24:47

@Szun vu kung: A csadort azért tiltják, mert európában a nő ember, nem kutyuska.

Az unió pedig egy transzparens érdekközösség (aminek még részei vagyunk) nem pedig zsidó összeesküvés.

Ha nem szeretnél Európához tartozni kérlek Te költözz el, ne nekem kelljen nyugatra vonulnom a családommal ha tisztességes országban szeretném felnevelni a gyerekeim.

Amatőr 2012.02.23. 08:25:11

@külvárosi: Amit meg kisíbolnak, az a sokszorosa!

MACISAJT 2012.02.23. 08:26:57

Mindezeknek a fejleményeknek van egy viszonylag egyszerű oka.
Az hogy Magyarországnak még hazaárulókból is csakis a legalja jutott.

Anno Moszkvába szaladgáltak.
Ma már Brüsszelbe( New-York, Washington).

Oszt utána nagyon bírnak azon csodálkozni hogy
"szélsőjobboldali veszélyt vélt felfedezni Magyarországon.":D

Kamazszutra 2012.02.23. 08:42:42

Nem értem a brüsszelieket. Csak rá kell nézni az EU térképére. Jobbra vagyunk Brüsszeltől, ráadásul a határszélén :) Tehát félnek, hogy ami változás itt történik, azt nekik is meg kell lépni, ezért van szélsőjobboldali veszély :P Magyarországgal kapcsolatban :D

Orbánék sok tekintetben jól csinálnak dolgokat, de ezek azért lesznek szarok, mert nem képesek az emberekkel megértetni, hogy miért csinálják. Erőből politizálnak, a kommunikációjuk egy rakás szar. Kisebb részben pedig még mindig megy a mutyi - bár ez úgy látszik az EU hatására egyre csökken, mivel meg kell szorítani. 100 milliós csalásokról csámcsogunk, mikor a 2000-es évek elején hasonló volt a hiányunk, csak azóta tetemes eurómilliárdok jöttek be, amik nyom nélkül felszívódtak az elvtársak és egyéb politikusok offshore cégeiben.

Igazad ebben az országban csak akkor lesz, ha pénzed van. Ez sajnos a nagy büdös valóság, amíg ezt nem változtatják meg, addig semmi nem fog változni. Márpedig a pénz beszél, a kutya ugat.

Amatőr 2012.02.23. 09:06:23

@lariflari: Az alábbi egy tavalyi vitából való:

Amatőr 2011.12.21 20:05:42
@Kőmíves Kelemen:" Talán azon kellene elgondolkoznia a "kedves" zsidózó, ájemef-utáló kommentelőknek, hogy miért is éri meg velünk baszakodni a pénzügyi világnak?
Olyan kurva nagy, és kurva jó fizetőpartner vagyunk?"

Nos nem. Mi csóró, adósságteher alatt görnyedező ország vagyunk, a fejlett Nyugat páriái. És mint ilyenekre, igen nagy szükség van. A technika gyors fejlődése a ma még korszerűt holnapra eladhatatlanná teszi az igényes nyugati piacon, kell tehát a szegény rokon, aki beéri a divatjamúlttal, a korszerűtlennel, az energiazabálóval, mert különben a gyártó nyakán maradna.
Kell tehát a magyar, a délszláv, a román, az albán, stb piac, amely csak annyira szegény, hogy ezt a szemetet felvásárolja, ugyanis a megsemmisítés pénzbe kerül, itt meg még fizetnek is érte. A kommunális hulladékába is lassan belefullad, hát még az iszonytató mennyiségű raktárkészleteibe.De mi van akkor, ha M.o. kimászik a sz@rból? ROSSZ PÉLDÁval jár elől, ugyanis akkor esetleg a többi pária is megpróbálja utánozni és akkor megszűnnek a szemétfelvásárló piacok Európában.Afrikába meg hiába szállítana, hiszen ahol kellene az áruja, ott még áram sincs, a lejárt szavatosságú élelmiszerüket pedig azon a hőmérsékleten... Kínának sem kel a szemete, mert ott ellopnak minden korszerűt és azonnal utángyártanak, az európai költségek töredékéért.
Tehát a 4%-os mézesmadzag nagyon megéri az IMF mögött álló tőkének, még akkor is ha az adós rosszul, vagy sehogy sem fizet. Az állapotok bebetonozására pedig a bevált eszköz az IMF.
Amatőr 2011.12.21 20:17:13
@Kőmíves Kelemen: Ugye az afrikai Kakaduföldpusztán is Merdzsóval döngetnek a jobbak, miközben a többi 99% éhendöglik?
Amatőr 2011.12.22 09:36:48
@Kőmíves Kelemen:" Ha nem tévedek, ez még Magyarország."

Igen, az, de a fene tudja, hogy a hányadik változata!

"Mi köze van Kakaduföldnek hozzánk, és a 4%-os IMF-hez?

Birom amikor próbáljátok az ideológiát megmagyarázni, de valahogy sosem sikerül. Olyankor aztán vagy bekussoltok, vagy személyeskedni kezdtek."

"Bekussolni" akkor szoktam, ha "személyeskednek" velem szemben, bár egy ideig azt is elviselem.

"Van két választása az országnak:"

Azért az klassz dolog, hogy mindig akad, aki (akik) megmondják a tutit.
"Van két választása az országnak"...
és ha van több is? Már ne is haragudj, de Te abban sem lehetsz biztos, hogy mit fogsz vacsorázni, nemhogy abban, hogy mik közül "választhat az ország"!
Igaz, itt már tévedtek nagyobbakat is (a Béke Tábor örök, onnan nincs kiszállás) és mégsem dőlt össze a világ. Pedig azt is mondták, hogy az erőegyensúlyt nem lehet megbontani, mert ha felborul, akkor háború lesz. Nem lett. Egészen más történt, mint azt jósolták.Legfeljebb azok a "megmondók" ma már nem dicsekednek a jóslatukkal, pedig hű de sokan voltak egykoron.És az a sok jeles közgazdász! Mint a rabbi és a pusztuló libák! Már ha tudod, hogy miről beszélek.
Én nem emlékszem arra, hogy egy bölcs potentátunk is azt mondta volna; Uraim (elvtársak) tévedtem, 40 évig fölöslegesen nyúztuk a népet, ezért most elmegyek a p...ba!
Egy kissé elkalandoztam, de a lényeg; azért, mert Te csak két járható utat látsz magunk előtt, az még nem jelenti azt, hogy csak annyi van! Engedd meg a világ többi részének is, hogy gondolkodhasson. Hátha másnak is támad egy-két országmentő ötlete.

És végül: nem vagyok közgazdász és különben sincs ötletem a kilábalásra, de igyekszem meghallgatni a különböző véleményeket, és majd megpróbálom eldönteni, hogy melyik jó és melyik hibás. Mert tojást tojni sem tudok, de meg tudom állapítani, hogy melyik a záp.
És ezzel, gondolom, más is így van. Legfeljebb időnként elfelejti.

"Mutass nekem az elmúlt másfél évből olyan gazdaságpolitikai intézkedést, ami jó volt, és igazolná, hogy ki tudjuk termelni az uzsoráskamatos kötvénykibocsátást."
Nem tudok mutatni.

Cserébe mutass egyetlen példát, amikor az IMF kívánságai nyomán rendbe jött egy ország államháztartása és prosperál a gazdaság.

As Roma 2012.02.23. 09:07:43

@RW00101001: Örülök, hogy vannak még így gondolkodó emberek. Jó volt olvasni, amit írtál! Feltételezem, hogy Te jártál már Hegyeshalmon túl (vagy akár Rajkán brrr...), és nem csukott szemmel!

vladimir964 2012.02.23. 09:14:35

Csakhogy az a helyzet, hogy bárhogy is magyarázkodnak itthonról, attól még - sakknyelven szólva - a huszár f4 huszár f4 marad, nem pedig futó h6! Másképpen: ONT (Orbán Nemzetvezető Testvér) és barátai kommunikációja kísértetiesen hasonlít zseniális Karinthynk Magyarázom a bizonyítványom c. novellájára: "az a kettes ott valójában négyes, csak a tanár úrnak megcsúszott a tolla...."
A hazugságot, dilettantizmust egy ideig el lehet leplezni olcsó május elsejei jelszavakkal, csak a mindennapok kijózanító pofonjai mind több embert elgondolkoztatnak, és meg kell mondjam, hogy az "átlagos felületes újságolvasó" most kivételesen telibe trafált!

As Roma 2012.02.23. 09:18:07

@wagem: Még mindig itt tartunk? Jó, hogy nem a hanyatló nyugat ópiumával jössz.

Engem tényleg érdekel, nem rossz indulatból kérdezem, félre ne érts. Ezért megkérdem:

Te jártál már Nyugat-Európában? Legalább a Maria-Hilferen? Szoktál beszélgetni külföldiekkel? Tudsz angolul(esetleg németül), legalább beszélgetési szinten?

Ezt kérdem mindenkitől, aki az EU ellen van.

Wagem 2012.02.23. 09:24:48

@As Roma: Meg fogsz lepődni.Londonban élek ideiglenesen már több mint hat éve./Wembley/Ettől függetlenül rühellem az uniót,mint a britek többsége.Nem sorolom hol jártam már Európában,és mióta.Éltem Ulmban is hónapokig,a Maria-Hilferen anno szinte naponta megjelentem.
Ennyi..

As Roma 2012.02.23. 09:27:25

@wagem: Félreértettél, nem lep meg. Elszomorít. De tényleg.

csakhalkanszólok 2012.02.23. 09:29:42

Csak a próba kedvéért, képzeljük el a következőt:

"Van egy nagy hatalmú szervezet, olyan pénzügyi féle. A mai világ berendezkedése pont jó neki. Van benne zavaros, van benne kiszolgáltatott piac, és van benne alul és félreinformált néptömeg dögivel.

És képzeljük el, hogy van ebben a nagy masszában egy kis pont, olyasmi amit már próbáltak párszor kicsiny kordában tartani, és most ez megint mozgolódik. Aljas módon azt mondja, nem igazságos, hogy monopóliumok mondják meg mi a tisztességes verseny, nem igazságos hogy egy kívülről diktált bank és pü. rendszer mondja meg mire és mit költsünk, stb, stb.

A lényeg, a mai világ nem igazságos, és van valaki aki - bár rosszul és hiányosan kimondva - próbálkozik. Jól vagy rosszul? Nem tudjuk, az idő eldönti. Megnyugtatásul a nagy bölcs Brüsszel sem tudja mit kezdjen a válsággal. Az elmúlt kb 24 hónapban 15 válságtanácskozása volt, és mindnek a végén azt mondták, most már megmenekült az eu (direkt kicsivel írtam :-) ).

A lényeg, hogy ez a nagy hatalom, látva hogy ha ez a csíra egy kicsit jobban kihajt, mit okozhat a világban - lásd arab tavasz, az is egy pontban kezdődött, vagy a "csaucseszku" diktatúra bukása is egy Tőkés László szikrából pattant ki -, ezért érthetetlen stílusban és szigorral odacsap."

Tehát csak gondolat kísérletként: Nem lehet hogy csak ennyi az egész? Hogy egyszerűen ráléptünk ennek a hatalomnak a kicsiny tyúkszemére? Nem nagy ügy, kicsit fáj, de mi van ha más is felbátorodik.

Tényleg belpolitikai pocsolyadagonyázás helyett nem lehetne, hogy ezt az egyszerű okot vegyük észre? És ha igen, akkor az a megoldás, hogy egymást anyázzuk tovább, vagy inkább nekigyürkőzünk. Mondjuk mint 48-ban, 56-ban. Akkor sem kisebb külső erő szállt velünk szembe mint most, csak most nem fegyverek dörögnek (még)....

(U.I.: Nincsenek illúzióim, lehet "trolkodni"...:-) )

szvsz 2012.02.23. 09:30:03

"diszkrimináció és populista epekedés. [...] összegzi keserűségét a brüsszeli dán szakember"

A kedves dán szakértőt kérd meg, hogy költözzön be az anyám volt házába egy pár hónapra (de ne úgy mint a gyurcsótány Avasra), a gyermekei meg járjanak a helyi általánosba. Kiváncsi lennék, hogy 3 hónap után diszkriminálna-e vagy sem.

"Egy, a puritán [...] polgártársunk szerint a [...] továbbra is első számú nemzeti sport az adózás elkerülése"
Éljen újra itt, magyar fizetésből és fizessen magyar adót. Hamar jó sportoló lesz belőle is.

sárkányfő 2012.02.23. 09:32:21

@lariflari:
"soha nem fogják hagyni hogy kilépjünk."
Aha... mert erővel visszatartanak, ugye... jönnek az egyesül európai csapatok és lerohannak minket...

"Fejőstehenei vagyunk az eunak és piaca a szemetüknek."
Aha... ezért jön tőlük hozzánk az évi több milliárd eurós támogatás... csak úgy szívják a vérünket... köszönjük Emese...

Martian (törölt) 2012.02.23. 09:36:22

@As Roma: Bocsánat, de Európa éppen úgy nem azonos a brüsszeli gittegylettel, mint ahogy az orosz kultúra sem Leninnel és csapatával kezdődik.

As Roma 2012.02.23. 09:45:14

@Martian: Akkor Te nem szoktál európaiakkal beszélgetni, ha jól értem.

Nem szokott kérdés lenni egy szint felett, alap, origó, axióma vagy is nem tudom, hogy mondjam, hogy csak úgy tud Európa versenyképes lenni, ha összefog. Németország, Franciaország, a britek össze tudtak fogni, nem sokkal a II. vh. után!!! Ilyen történelmi háttérrel!!!

Nem ez a kérdés. Teljesen más kérdések vannak, sajnos mi le vagyunk maradva. Fáj kimondani, de nagyon le vagyunk maradva, miközben azt hisszük, hogy bezzeg mi milyen okosak vagyunk.

Martian (törölt) 2012.02.23. 09:57:47

@As Roma: nem az összefogást vonom kétségbe, hanem annak voluntarista módon centralizált, politbüros jellegét, amin a jenkik "Brussels = Moscow reloaded" megjegyzéssel élcelődnek.

Uborkagörbület-szabályozó bizottságok helyett kölcsönös gazdasági előnyökön alapuló konföderatív együttműködést.

mizrolist 2012.02.23. 09:57:56

@wagem: ez egy becslés a mostani trend alapján.

Nem mellesleg ha a 4 db szocialista EU-képviselő ennyivel hatékonyabb, mint a 20 fideszes, akkor az inkább róluk árul el valamit, nem? :P

Wagem 2012.02.23. 10:09:10

@mizrolist: Nem.Elég volt fellármázniuk a kommunista!!!? zöld,liberális,szocdem képviselőket.Nem volt nehéz dolguk.Ez látszik a szavazati arányokon is.Hiába érvek ellen érvek,el akarták,és el is tudták meszelni hazánkat.Sok lúd disznót győzött.
Mai hír:Andor,akit bár Bajnai nevezett ki,természetesen a hibbant parancsára..jogosnak tartja saját hazája elítélését.
Mit mondjon erre az ember civilizált hangnemben??
Te hogy fogadta??

Namir 2012.02.23. 10:13:44

Komolytalan és kétarcú az a (nyugat) Európa, ahol a médiabiztosnak jósok adnak tanácsot, a Parlamentben mint egy csürhe csütörtök délben(!) több száz(!) képviselő ordítozik(!), hogy haza akar utazni, ezért fejezzék be az ülést, van ország, ahol szélsőjobb párt külső támogatásával működik a kormány, van ahol erőszakkal számoltak fel cigánytáborokat, toloncoltak ki embereket, illetve jogtalanul akadályozták meg a szabad mozgást, sok országban még alkotmánybíróság sincs, ezzel szemben jó pár országban még király uralkodik, és mindeközben kioktatnak minket arról, hogy mi a demokrácia, a vallástürelem, a helyes európai viselkedés: ha befogjuk a pofánkat, és eltűrjük, hogy a szocik által kiárusított országban ők (illetve cégeik) uralkodnak.

"Miért látod meg a szálkát embertársad szemében, amikor a magadéban a gerendát sem veszed észre?"

mizrolist 2012.02.23. 10:17:51

@wagem: Andornak EU-biztosként az a feladata, hogy a legjobb tudása szerint tegye a dolgát; és kimondottan tilos a saját hazája érdekét figyelembe véve szavaznia (ez egyébként minden EU-biztosra igaz). Amennyiben úgy ítélte meg, hogy hosszú távon ez a döntés a leghasznosabb, akkor nyilván támogatnia kellett a határozatot.

Matróz Kommandó 2012.02.23. 10:20:22

@mizrolist: akkor miért sunnyogott el, egy nevenincs konferanciárt?

Bilbo 2012.02.23. 10:21:43

@mizrolist: Mit gondolsz, így működnek a többi ország EU biztosai is?
Hát nem!

Andor egyébként nem "pártatlan", hanem MSZP báb.

Még jó, hogy FIDESZ! 2012.02.23. 10:21:45

Amíg Konrád Györgyök élnek Németországban, s onnan szidalmazzák Magyarországot, semmin nem szabad elcsodálkozni! Ehhez nem kell Jobbikosnak lenni, hogy felismerje a mélységes erkölcstelenségét! Ehhez semmi más nem kell, csak a kozmopolita szemlélet, a jó német euró!

mizrolist 2012.02.23. 10:26:36

@Matróz Kommandó: mert a konferencia hetekkel ezelőtt le lett kötve, amikor szó sem volt még arról az ülésről?

@Bilbo: a szabályozás szerint így kell dolgoznia az összesnek.

Martian (törölt) 2012.02.23. 10:32:19

@Namir: jogos... lehet bírálni a mindenkori magyar kormányt, de amíg a brüsszeli gyakorlatban a kettős mérce működik, addig nem várhatunk hitelességet, mértékadónak tekinthető hozzáállást... és így az egész alapvetően megkérdőjelezi a jelenlegi európai együttműködés "nemzetek feletti" alapjait.

Wagem 2012.02.23. 10:34:46

@mizrolist: Vagy min.tartózkodnia,ami nem ördögtől való.De nem ez volt a feladata.Félve merem megkérdezni,mert nem akarok személyeskedni.
Te Andor helyében hogy döntöttél volna?
Ha nem akarod,ne válaszolj.

mizrolist 2012.02.23. 10:37:49

@wagem: támogattam volna. Minden döntésnek kell legyen egy első áldozata; most ez pont Magyarországra esett.

szájhúzó kutya · http://szajhuzokutya.blog.hu 2012.02.23. 10:50:01

Lehet hogy Orbánék nem fognak jól kijönni ebből, de a "magyar" baloldal biztosan nem!

kerecsen2010 2012.02.23. 10:50:33

@wagem: Hát, akkor talán nem kéne beleszólnod abba, itthon mi történik és mi lenne a tuti. Tudod, más ...val a csalánt... Ez mindenkire vonatkozik, akár nyugaton él, akár keleten magyarként. Jöjjön haza, költözzön ide, fizessen itt adót és akkor nyugodtan mondja, tegye, amit akar.

Wagem 2012.02.23. 10:54:26

@mizrolist: Annak ellenére támogadtad volna,hogy a döntéshozók még azt sem tudják mi lesz a saját, romokban heverő valuta uniójukkal?De azt már igen ,hogy a magyar költségvetés hiány 2013-ban mennyi lesz.És hogy a magyar,logikus indokokat lesöpörték?

vezér01 2012.02.23. 11:02:27

Teljes gőzzel dolgoznak a háttérben azon,hogy most Európában is létrejöjjön egy Egyesült Államok,azok vezetésével,akik Amerikát már bezsebelték. Orbán nyíltan kimondta,hogy mi a nemzetállamok szövetségét akarjuk a teljes önfeladás helyett.Mások is vannak,akik így gondolják,de ügyesebb taktikusok /vagy nagyobb sumákok/ és nem állnak ki mellettünk.
Orbán vesztét az okozza,hogy Fodorék távozása után is maradtak bőven a belülről bomlasztó férgekből. Nem a FIDESZ-t sajnálom,megérdemlik
sorsukat,szarban csak mi vagyunk.Nem kicsit,nagyon !

mizrolist 2012.02.23. 11:05:42

@wagem: milyen logikus indokokat? Mint azt, hogy 2011-ben megvan a 3% Ez csak a mnyp-pénz miatt van így. Ha azt az egyszeri bevételt kiveszed a költségvetésből, a hiány majdnem 7%-ra ugrott volna. Vagy hogy Magyarországon most alacsony a hiány? Ez tény, de olyan bevételek miatt, amik hosszú távon nem maradnak meg, és amik nélkül a 2013-as (és későbbi) költségvetésekben a mai számokkal számolva simán 3% fölé megy a hiány - mint pl. a mai bankadó, ami már 2013-ben sem fog létezni (oké, nem vezetik ki, de csökkenni fog; és ezt a bevételcsökkenést is ki kell egyensúlyozni, ellenkező esetben nőni fog a hiány).
Korábban másik blogon már írtam: ha 180k-s fizetéssel 200k-t költesz folyamatosan, azt nem fogod tudni sokáig fenntartani - akkor sem, ha most pont nyertél a lottón 120k-t, mert előbb-utóbb elfogy és nem bízhatsz abban, hogy mindig nyerni fogsz, amikor kell... hacsak nem bundázod meg a sorsolást, de ilyen maffiamódszereket ne feltételezzünk.

Az euro jövője ebben a döntésben irreleváns, mert itt csak a magyar költségvetésről volt szó. És amennyiben a célpont a korábban hasonló döntés elé néző Belgium, vagy a ma gyenge helyzetben levő államok egyike lett volna, akkor sem döntöttem volna másként - amennyiben a trend náluk sem mutatna fenntartható helyzetet.

Psi Holo · http://psiholo.blogspot.com 2012.02.23. 11:55:09

Orbán egy elcigányosodott Magyarország európai vezetője!

ladislaus 2012.02.23. 12:04:53

én leszarom hogy ha kilépünk ebből a fosból...

ladislaus 2012.02.23. 12:06:58

lehet valahogy üzenni az EU-nak? mondjuk hogy rohadjanak meg ahol vannak?

plazaboy 2012.02.23. 15:08:45

@ladislaus:
Érdekes szemlélet :)
Csak nyomják a pénzt, de ne szóljanak bele, hogy ki, mire és hogyan költi el.
Így gondoltad? Te adnál pénzt olyannak, aki folyamatosan jelzi, hogy a te értékrendedet nem tekinti a magáénak?

Never 2012.02.23. 16:38:33

@sárkányfő: "Aha... ezért jön tőlük hozzánk az évi több milliárd eurós támogatás... csak úgy szívják a vérünket... köszönjük Emese..."

Igen, szívják. Elmondjam, hogyan?

Nos, egy példa: hogy egyszerű legyen számolni, vegyünk egy 100 millió eurós EU strukturális alap támogatást. Mondjuk Kelet-Magyarországon támogat belőle egy projektet, 45 %-os támogatással. A támogatott projekt 55%-át egy multi állja, tehát a multi létesít egy 210 millió EUR értékű eszközt (üzemet, bármit) 110 mio EUR beruházással, ami teljesen az ő tulajdona lesz.

Az eszközzel a multi termel, ráadásul úgy, hogy lényegesen kevesebb munkavállalót kell foglalkoztatnia, mintha csak 110 mio EUR-t fektetett volna be, mivel a nagyobb gépesítettség, automatizáltság miatt kevesebb élőerő kell.

Az 5 éves monitoring periódus végén leszerelheti a gépeket és viheti, ahova akarja, vagy eladhatja az üzemet, vagy csinál vele, amit akar.

Kit is támogattál, észlénykém?

Éhes_ló 2012.02.23. 17:35:24

@fővöcsök: azt állítottad, hogy ez a mocsok patkány sehol nem nyilatkozott.
Én erre írtam, hogy hazudsz.
Nyilatkozott.
Hoztam rá forrást.
A többiről nem írtam egy sort sem, ezért feleslegesen maszatolsz.
Nyilatkozott a mocsok, hogy egyetért vele.
Ennyi.
Remélem készül neki a selyemzsinór.

Éhes_ló 2012.02.23. 17:38:51

@fővöcsök: ebben igaza volt buktornak.
Ha akkor 2006-ban elzavarják böszmét, akkor ma nem itt tartanánk.
De nekik tetszett böszme.
Komálták.
A véres és szétkordonozott pesti utcák ellenére nem ajvélkoltak böszmének a demokráciára jelentett veszélyéről, sárba tiport emberi jogokról.

Ez a kettős mércéjük undorító.

Balt 2012.02.24. 11:30:17

@mifolyikittgyöngyösön?!: Nem tudom, mit pöcsöl a Jobbik. Már rég meg kellett volna fogalmazni a népszavazásra felteendő kérdést az aláíróívekre. Itt van mindjárt márc. 15. Igaz, drága Fegyencék is bő 1,5 évig elhúzták minden mondvacsinált jogorvoslattal a népszavazás kiírását, de én biz'isten, máris aláírnám a népszavazási ívet. Aztán a szavazáson majd belátásom szerint szavazok (vagy nem), de nehogy már a kérdésfeltevés ne lenne nagyon is aktuális és demokratikus!

Ja, nem vagyok Jobbik szavazó, sőt. A Fidesz elemi érdeke ez az uniós népszavazás mielőbb. Így tud - átmenetileg...(?) - gátat vetni a Jobbik erősödésének, ha distinkciót tesz ebben a kérdésben (is) és a népszavazás látványos kudarcba fullad. Ráér 1,5 év múlva, de addig meg meglátjuk az Uniós reakciókat... (Ami persze visszahathat a népszavazás kimenetelére, tehát van benne kockázat.)

Gyk.: nem hinném, hogy ki kell lépnünk, de nem kicsit vagyok dühös a Kominternre (Unió balszárnya).

Praktikus megfontolás: ha jól sejtem, napirenden van a népszavazási törvény átírása. Már csak ezért sem érdemes gatyázni.

mifolyikittgyöngyösön?! 2012.02.25. 12:00:29

@Balt: szerintem ha nepszavazas lesz,akkor kilepunk

sorhajóhadnagy 2012.02.26. 19:25:58

Elszomorító a kommentek többségét olvasni. Szerintem úgy kellene megoldani, hogy Nyugat-Magyarország (Pannonia) maradjon benne az Unióban, a Dunától keletre eső rész (Hunnia) pedig lépjen ki. Ott úgyis megvan minden, ami például a Jobbik szerint a jövő záloga. Fejlett mezőgazdasági termelés biztos keleti (orosz, kazah, iráni) piacokkal, temérdek víz (valahol a föld alatt), szakképzett munkaerő, fejlett infrastruktúra. Talán valahol majd bejön a biomassza és a napenergia is, persze ha ezek bevezetését valaki majd finanszírozza a hun kormányban. Olyan jó ott minden, hogy támogatásra az Unió felől nem is szorul. A nyugati országrész pedig döglődjön tovább a halálra ítélt euróövezet árnyékában, legyen a német gazdaság függvénye, és a pannon rezsim tartsa csak a tenyerét a brüsszeli támogatásokért. Lefogadom, néhány héten belül a dolgozó pannon tömegek áradatként emigrálnak majd a Dunán át a hun pusztákra, és az Unió kénytelen lesz vasfüggönnyel megállítani az exodust. A többi tagállam pedig epedve fogja nézni az újabb unorthodox hun megoldásokat, az általános iskolai tandíjat, a kivándorlási tilalmat, a csak rendkívüli esetekben kiadott útleveleket.
Hölgyeim és uraim! Legyen tehát népszavazás és belső lakosságcsere. A magam részéről Pannóniába költözöm, Hunnia polgárainak sok sikert!

sorhajóhadnagy 2012.02.26. 19:39:50

@Never:

Példád akár igaz elemeket is tartalmazhat, de amikor a projektről - mert ez a regula - az adott tagállam nemzeti kormánya, pontosabban annak egy erre szakosodott ügynöksége dönt, ezeket a szempontokat figyelembe kell vennie. Egy multi általában viszonylag kevés uniós támogatásra tart igényt, mert tőkéje van, és az esetek többségében a mi derék magyar kormányunk inkább adókedvezményekkel jutalmazta és jutalmazza a befektetőket. Tehát nem éppen fekete-fehér a történet.

A támogatásoknak sokszor van persze áttételesen multibarát hatása. Tegyük fel, egy fontos környezetvédelmi beruházásról van szó, munkahelyeket is teremt, hasznos, egyebek. De ha megnézed, hogy honnan szerzik be hozzád a gépeket, az esetek zömében német cégek a nyerők. Vagyis a pénz megfordul itt, majd visszamegy Németországba.

De valóban csak az lehet az alternatíva, hogy akkor ne is jöjjön? Amíg itt sokan anyázzák Brüsszelt és kínjukban, valamiféle sértett nemzeti önérzet jegyében leszólnak mindent, miért nem kérdezik meg, hol van a magyar gépipar? (Megsúgom, nem az EU tette tönkre.) Miért nem kérdezik meg a békemenetet szervező és jobboldali sajtóizéket tulajdonló Széles Gábort, mit tett a Videotonnal és az Ikarus-szal? Ja, hogy bagóért elizélte, az gáz...

Aki tehát a magyar földön fellelhető tőke és szakértelem nélkül szakítani akar az EU-s gonosz multikkal, gondolkozzon kicsit el. Nem azt mondom, hogy a gazdaság jó irányba tart, a magyar, sőt nagyon nem, de jelen állapotában két percig működne, ha kifarolnának mögüle a multik. Ám ha valaki a szabad és független Hunniában ezt ki akarja próbálni, lelke rajta, tegye meg.

Never 2012.02.26. 21:50:14

@sorhajóhadnagy: A multi nagyon is igényli a támogatásokat, mivel a támogatás jelentősen javítja a megtérülést. Szinte nincs is olyan, multi által végrehajtott beruházás, ami nem kap valamilyen támogatást (főleg munkahelyteremtés címén).

Félreértés ne essék, szerintem ez nem az ördögtől való - csak sokkal okosabban kellett volna és kellene csinálni. A szerződéses feltételek okosabb és keményebb kitárgyalása, majd pedig betartatása alapvető lenne - és ebben sajnos extrém gyenge volt helyenként a tetszőleges kormány (vagy véletlenül, vagy szándékosan, ezt esetenként kellene nézni).

A magyar gépipart az akkori idióták (akik ma nagyobb emberek, tehát nagyobb idióták) tették tönkre, saját hasznukra. Könnyűipar dettó. Gumiipar dettó. Mezőgazdaság dettó.

Nevetséges összegekért hagyták magukat egyesek megvesztegetni - a külföldi beruházó szégyellte már magát, hogy milyen pitiáner kis senkikkel kell üzletelnie (ez nem csak metafóra...)

Szánalmasan kisemmiztük saját magunkat, tehát a független és nagy Hunnia sajnos életképtelen a jelenlegi "elittel", mert azok cseszték el az elejétől kezdve.

sorhajóhadnagy 2012.02.27. 00:03:26

@Never:
Örülök, hogy hasonlóképpen látod a dolgokat, mert a mostani felzúdulások közepette - kinek van igaza, a brüsszeli apparátusnak, az EU hegemón nagyhatalmainak vagy a mozgásteret kereső kisebb tagállamok kormányainak? (direkt nem hegyezem ki csak Magyarországra a kérdést) - mindig elvész a lényeg. Ahogy írtad is, óriási a hazai politikai elit felelőssége vagy inkább felelőtlensége abban, hogy a nagy hozzáadott értéket jelentő ágazatokban az ország jelentéktelen tényezővé vált, egy-két területet leszámítva (mint az orvosi-műszaki berendezések gyártása.) A tőkehiány katasztrofális. Hiányzik a stratégiai szemlélet, a trendek megváltoztatásához hosszú évek, évtizedek kellenének. Az általad leírt kritika jogos, a politika a rövid távú előnyökért (v.ö. "üveggyöngyök") feladta a távlati érdekeket. A baksisról nem is beszélve...
Szóval szerintem erről kellene beszélni, az erről folytatott diskurzusra kellene késztetni a politikát, de meglehetősen pesszimista vagyok az eredményt illetően. Két éve hajlottam arra, hogy a Fidesz pragmatikus szárnya ezt a diskurzust behozza a közbeszédbe, kiderül, mit szeretnének, mik lehetnek egy új nemzeti gazdaságpolitika prioritásai. Voltak is erre jelek, Orbán utalásai az "energiafüggetlenségre", (kihasználni például a megújuló energiák hazai felhasználását, ami együtt járhatna az innováció, a gépgyártás, az infrastruktúra hazai fejlesztésével) vagy a járműgyártás fellendítését a közösségi közlekedési eszközök - buszok, vonatok - gyártásával. Mert ugye ez tervező műhelyeket, munkahelyeket, beszállítókat jelent. De hol a stratégia? Kérdezem én, kiderül már, hogy miért államosították a Rábát? Vagy mit kezd az állam a MOL-tulajdonrésszel? Rákényszeríti az állam Csányit és Hernádit a MOL-ban, hol invesztáljanak a költségigényes energiaprojektbe, ahelyett, hogy ... és itt inkább nem írok semmit, még baj lenne belőle.
Ezért van elegem a piszlicsáré napi politikai ütlegelésből. Telnek az évek, nem történik semmi. Az Orbán-kormánynak nem a brüsszeli veszekedés lesz a történelmi sara, hanem az, ha nem tud a kétharmaddal élni ott, ahol kellene.

Kuviklacz · szemelyesadatok.blogspot.com 2012.04.05. 09:51:34

@Bilbo: Akkor miért a Népszabinak a legnagyobb a fizető olvasótábora?

Kuviklacz · szemelyesadatok.blogspot.com 2012.04.05. 09:55:07

@Never: A példa szép, csak nem igaz. Az EU-s támogatás többsége infrastruktúraprojektekre megy, állami zsebbe.
Csak olyan magánberuházást támogatnak, amelyik a köznek sokkal több hasznot hoz, mint a beruházónak (kutatás, technológiafejlesztés stb.).
A cégnek adott támogatásokat inkább irtják (lásd MALÉV).

Kuviklacz · szemelyesadatok.blogspot.com 2012.04.05. 10:04:16

@Never: A szocialista ipar nem értéket termelt, hanem értéket semmisített meg. A mezőgazdaság meg szart termelt nagy mennyiségben az orosz piacra (amit itthon eladtak, az mennyiségét tekintve semmi volt ahhoz képest). Nekem volt olyan versenytárgyalásom, ahol a magyar termék importtartalma több volt, mint a legdrágább (világmárka) külföldi konkurensének a teljes ára.
Sok "hiba" történt a privatizáció és főleg a szerződéses feltételek letárgyalása során, csak éppen nem voltunk igazán alkupozícióban. Azért üzenem mindenkinek, aki nyavalyog, hogy mennyivel szarabb, mint a rendszerváltás előtt, hogy nézzen már körül. Akkor Édesapám vidéki kiküldetéseiről hozta haza (nem az ötvenes években, jóval később) a wc-papírt mert Pesten időnként nem lehetett kapni.

Never 2012.04.05. 20:17:43

@Kuviklacz: "Csak olyan magánberuházást támogatnak, amelyik a köznek sokkal több hasznot hoz, mint a beruházónak (kutatás, technológiafejlesztés stb.)."

Ezt több olyan projekttel tudnám cáfolni, amiben személyesen részt vettem - de ez nem jelenti azt, hogy az átlagos vállalkozásnak elérhetőek komoly támogatási pénzek.

Vagy "szerencsésnek" kell lenni (és a szerencse és bizonyos szín iránti vonzalom nagyon könnyen összetéveszthető...), vagy pedig nagyon felkészültnek és tőkeerősnek.

Never 2012.04.05. 20:19:51

@Kuviklacz: "Sok "hiba" történt a privatizáció és főleg a szerződéses feltételek letárgyalása során, csak éppen nem voltunk igazán alkupozícióban."

Sajnos a saját alkupozícióinkat rontották a saját embereink. Meg kell csak nézni, hogy akik anno az ÁVÜ / ÁPV Rt igazgatóságában voltak, most éppen hol vannak és mit csinálnak (már ha éppen nem vádlottak, mint mondjuk Kocsis elvtárs...). Ami még a külön szégyen volt - a külföldiek azon voltak megdöbbenve, hogy milyen olcsón (!!) és dilettáns módon (!!) voltak korruptak az érintettek...
süti beállítások módosítása