HTML

A posztok szerzőit azért kérjük fel, mert jól értenek valamihez, ami az EU-val kapcsolatos. A magyarok csaknem fele látja értelmét annak, hogy tagok vagyunk. Ha már azok vagyunk, akkor lássuk, hogy mi végre, miért érdekes, mit tartogat. A blogot az Európai Bizottság megbízásából Martin József Péter szerkeszti.
A szerkesztő függetlenségét a megbízási szerződéshez csatolt szerkesztőségi charta garantálja. A blog tartalma nem tekinthető az Európai Bizottság álláspontjának. Kapcsolat: tagokv_KUKAC_gmail.com

2011. március 31.

Kéne 40 mp. az osztrigák halálozásáról!

Krajcsó Linda

(A szerző újságírónak készül.)

Egy rokon szerint az elmúlt félévben én voltam a magyar Cooky. Az EuradioNantes újságíró gyakornokaként a magyar akcentusos franciámmal próbáltam lehengerelni Nantes éterébe hallgató, és a világ internet előtti közönségét.
"Fülbemászó európai sokszínűség" - szól magyarul az EuradioNantes egyik szlogenje. Egy nonprofit adóról van szó, amely Nantes-ban működik 2007 óta, és a többi szlogen szerint egyszerre helyi és európai, valamint a földrészen egyedülálló tanrádió. Nem iskolarádió, csak akkor, ha Európa az iskola. A hét állandó francia munkatárs mellett ugyanis félévente egy új, tíz európai diákból álló csapat működteti. Őket korábbi tapasztalataik, franciájuk, de leginkább a nemzeti kiegyensúlyozottság elve alapján választják ki. Én belga, olasz, angol, német, osztrák, francia, bolgár és litván kollégák közé kerültem, az Euradio történetében negyedik magyarként. Csillogó szemek a csapatfotón, szép akcentusok az éterben.
 
A rádió műsorstruktúrája ötvözi az itthoni kereskedelmi és közösségi rádiók sajátosságait: napi öt magazinműsor, hírműsorok, tematikus kulturális adások és az európai nonprofit médiaszcénától kölcsönzött programok váltogatják egymást. A különbséget a magazinműsorokban akcentussal beszélő műsorvezetők, a napi öt óra angol anyanyelvi műsor, az EU-s hírfókusz és a világzene dominanciája adja.
 
A hallgatói szondázások szerint naponta 10 és fél ezer Nantes-i teker az Euradio-ra, a neten pedig elsősorban a párizsi tinédzserek körében népszerű, pont az angol nyelv és a máshol nem hallható zenék miatt. Így például a repertoárban egyedüli magyar Kovács Kati miatt is.
 
Ami a statisztikákat illeti, én a félév alatt összesen két állandó hallgatóval találkoztam, mindketten nyugdíjasak voltak. Egyikük a stúdióba jött kifejezni a rajongását mind a munkánk, mind a fiatalságunk iránt. A másik pedig telefonon közölte a nemrajongását, mert szerinte az Euradio egyoldalúan egy szép, új világként beszél az Unióról. Ettől függetlenül mi izgultunk az élő műsorok előtt, mondjuk adásba végül csak haverok telefonáltak.
 
Kifejezőnek tartom Folk György hasonlatát, amely szerint az EU egy huszonhét fejű sárkány. Óriási, állandóan alakot vált, és kicsit tartunk tőle. Minden iskolám minden évében volt egy "EU valami" nevű tantárgyam, de az EuradioNantes-ig a közösség működéséről a legtöbbet a Bizottság megbízásából a YouTube-ra feltöltött oktató videókból tanultam. Aztán jött a gyakorlat, ami tényleg teszi a mestert, bár azért a félév során vissza-visszatérő szerkesztőségi kérdés maradt, hogy mi a különbség az Európai Bizottság és az Európai Parlament bizottságai között, mit csinál a Miniszterek Tanácsa, miért van két elnöke az Európai Unió Tanácsának, stb.
 
Hogy az Euradio hallgatók mennyire ismerik ki magukat az EU intézményi útvesztőin, arról nem született statisztika. A napi ötször sugárzott, az EU-s intézményi aktualitásnak szentelt hírműsor készítése sem volt különösebben vonzó feladat a gyakornokok számára, pedig egy alapszintű műsorhoz elég néhány brüsszeli, strasbourgi távolsági hívás. Mi több, a hírmagyarázathoz letisztult intézményi sajtóközlemények, angolul és franciául is profin nyilatkozó szóvivők és képviselők is majdnem mindig rendelkezésre álltak. Általában azonban a "Kellene 40 másodperc a régiós tanáccsal az osztrigák magas halálozásáról, 1 órányira vannak innen, megcsinálod?" típusú, életszagú kérések népszerűbbek voltak. A terepmunkához és az első kézből-elvhez való ragaszkodás egyébként az Euradio működésének alaptétele. Alapvetően a nemzeti sajtót anyanyelven figyelni tudó gyakornokcsapat ötlete is innen ered.
 
Ha már EU, az "Európai kezdeményezés" napi rovat lehetőséget adott civil akciók bemutatására, mindenhonnan Európából, így beszéltünk például Bódvalenkéről, a magyar freskófaluról is. A hírműsorokban pedig mindenki lobbizhatott a saját országának témáiért, így én napi szinten tájékoztattam a vörösiszap-katasztrófáról, az EU-s magyar elnökségről és az új magyar médiatörvényről. A gyakorlat végén összeszámoltan, és a médiatörvényről az ottlétem alatt 27-szer beszéltünk adásban magyar szerkesztőkkel, tüntetőkkel, kormányszóvivőkkel, mikor kivel. És ha már első kézből tájékoztatás, az euradionantes.eu-ra egy speciális webes aloldalt is készítettünk a magyar törvény apropóján, a médiaszabadság összeurópai vizsgálatáról. Itt a törvényszöveg francia résumé-je mellett nemzetközi lapok szerkesztői mondanak véleményt a magyar és a saját hazai médiahelyzetről. Ezzel egyidőben a rádió vezetése Orbán Viktorról is kért tőlem egy portrét, hogy választ kapjanak arra, honnan jött, illetve hova tart az EU Tanácsának új elnöke.
 
A rádiózás mellett egy nyugdíjas csoportot tanítottam magyarul. Családi indíttatásból vagy történelmi szolidaritásból, de mindannyian érdeklődtek Magyarország iránt. Egyikük, az '56-tól megihletett Pierre egyszer azon filozofált hangosan, hogy az Ausztriától keletre lévő országokról az európai média, az EuradioNantes-ot kivéve miért nem ad hírt napi szinten. A választ abban látta, hogy a Nyugatnak ez a régió még mindig nem országokat jelent, hanem onnan nézve csak egy szürke keleti blokk vagyunk. De az Euradio-t sem ő, sem a többiek nem hallgatták, mert "a tekerősön nehéz megtalálni".
 
Az EuradioNantes-nál eddig 80 diák tanult rádiózni, Európa 2007-ben „Európai kezdeményezés” kitüntetéssel, Franciaország 2009-ben Louise Weiss európai újságírói díjjal ismerte el. De hiába az európai nagyszerűség, ha ott a civil kisszerűség. Láthatóvá válni, láthatónak maradni, pályázni és egyszerre tanítani, motiválni, az elég nehéz kisszámú munkatárssal. A megérkezésünk után emiatt az első feladataink között volt egy lista készítése a hazai kommunikációs, újságíró és nemzetközi tanulmányok szakok elérhetőségeivel. A tavaszi Euradio félévre mégsem volt elég jelentkező, magyar egyáltalán nem (anno én is teljesen véletlenül, egy barátomtól hallottam a lehetőségről). Az üzenet tehát valahol blokkolva van.
 
Megtanulni rádiózni, franciául, EU-s pénzen, számomra soha vissza nem térő alkalom volt. És tapasztalatnak is tökéletesnek bizonyult, a kitűzött céljaimat elértem, még a francia élő interjús mélyvíz is pocsolyává zsugorodott. A civil korlátok mellett az EuradioNantes stagnálásában minden bizonnyal közrejátszik a gazdasági válsággal párhuzamos EU iránti bizalom zsugorodása is. Nekünk, magyaroknak az euroszkepticizmusért nem is kell messzire mennünk, idén nemzeti (ünnepes) parancsba is adták. Mindenesetre én vittem egy-két EuradioNantes prospektust a millenáris parki Európa Pontba.

48 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://tagokvagyunk.blog.hu/api/trackback/id/2785455

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

stikasz_1 2011.03.31. 10:12:50

Az ilyentől felmegy az agyvizem: "Megtanulni rádiózni, franciául, EU-s pénzen, számomra soha vissza nem térő alkalom volt."
Szeretnék arra a kérdésemre választ kapni hetek óta, hogy ez a blog mennyi pénzből készül, ki részesül belőle? A kedves bloggazda vajon miért titkolózik? Neki mennyi a fizetése közös európai pénzünkből?

Magyari Péter 2011.03.31. 10:19:11

Szia stikasz_1! A szerzők fix összeget kapnak, a szerkesztő pénze a nézettségtől is függ. Utóbbi miatt taktikai okból még várok a pontos válasszal, hátha kommentelsz még néhányat.

Neménvótam 2011.03.31. 10:27:20

Gratulálok, jó lehetett a félév és jól sikerült a poszt.

l.x. 2011.03.31. 10:43:02

"Megtanulni rádiózni, franciául, EU-s pénzen"

Köztudottan hiányszakma az újságíró, a médiamocorgó, nagy hiba volna közpénzt nem költeni erre.

Neménvótam 2011.03.31. 11:08:05

@l.x.: Ha csak ennyit sikerült megérteni a posztból, olvass inkább Garfieldot. Egyébként köztudottan kevés a korrekt, széleslátókörű, elfogulatlan újságíró. Ez a félév biztos segített Lindának abban, hogy ilyen legyen és ezzel a magyar olvasók nyernének nagyot.

l.x. 2011.03.31. 11:22:02

@Neménvótam: Jó ötlet a Garfield, köszönöm! Sajnos tehetséges karikaturistákból, rajzolókból alig van utánpótlás.

Péter51 2011.03.31. 11:34:06

Mit adtak parancsba,kedves maszop-szadesz hivő gyakornok a nemzeti ünnepen?
Gondolom Gyurcsány Ferit éltetted kint....

jewel79bp 2011.03.31. 12:18:55

Érdekes cikk, értelmes kezdeményezés. Vajon miért nem érdekelte a magyar újságíró-jelölteket a program? Túl sok önerővel kell hozzá rendelkezni, vagy mi lehet az oka?

Dr. Morcz · http://drmorcz.blog.hu 2011.03.31. 12:41:27

Mi az a "gazdasági válsággal párhuzamos EU iránti bizalom zsugorodása "?
Én úgy tudtam, az EU merőleges a gazdasági válságra...

kéne egy nick 2011.03.31. 13:05:18

Ha már újságírónak készül, megtanulhatna helyesen írni magyarul.

Röhej, hogy a saját titulusát sem tudja helyesen leírni (újságíró-gyakornok).

És nem tudja, mi a különbség a félév és a fél év között.
Nem tudja, hogy a melléknév kisbetű (nantes-i).
Nem tudja, hogy hogyan ragozzuk az idegen szavakat (Euradióra, o nyúlik ó-vá, rag kötőjel nélkül).

"lehengerelni Nantes éterébe hallgató, és a világ internet előtti közönségét"
helyesen:
"lehengerelni a Nantes éterébe hallgató és a világ internet előtti közönségét"

(más kérdés, hogy az egész mondat szarul van szerkesztve, itt csak a nyelvtani hibákat javítottam)

"bizonnyal közrejátszik a gazdasági válsággal párhuzamos EU iránti bizalom zsugorodása is"
Ezt magyarul így mondanák:
"bizonnyal közrejátszik az EU iránti bizalomnak a gazdasági válsággal párhuzamos zsugorodása is"
(ugyanis nem az EU iránti bizalom párhuzamos a válsággal, hanem annak zsugorodása)

"Megtanulni rádiózni, franciául, EU-s pénzen,"
És MAGYARUL MIKOR mikor fogsz megtanulni?
Mert most még láthatóan nem tudsz.

Alig van olyan mondat a cikkben, amelyikben ne lenne nyelvtani, helyesírási vagy stílushiba.

És ezek lesznek újságírók...
Vicc.
Nagyon rossz vicc.

kéne egy nick 2011.03.31. 13:07:29

Azért elég szégyen, hogy a hozzászólók észreveszik a hibákat a cikkben, amiket ez a jövőbeni médiareménység nem...

Baráth Viki 2011.03.31. 13:39:44

Minden "kedves", kritikus hozzászólónak őszinte elismerésem! Az igazi magyar mentalitást most bemutattátok! Még szerencse, hogy nem Ti képviseltétek Magyarországot kint. Az lett volna csak az igazi szégyen! Linda jól tette, hogy élt a lehetőséggel és EU-s pályázatot nyerve a rádiózást FRANCIÁUL tanulta. Ő nyitott a világ fele, nem pedig beszűkült gondolkodással írogatja a rosszindulatú megjegyzéseket egy blogoldalon! :)
Fogadok nem hallottatok egy adást sem, tehát nem ismeritek igazán a munkásságát. Úgy pedig véleményt alkotni bármilyen témában primitívség.
Plusz egy emberi jó tanács (mert úgy érzem ezek titeket elkerülnek): Ahelyett, hogy a rosszat látjátok a dolgokban kicsit ki kellene nyitni a szemeteket. Irigységen túl értékelni azt, hogy Franciaországban bizonyíthatott egy magyar tehetség, mert ebben rejlik a fejlődés lehetősége! Egyszer a mi országunkban is megfordul a Lindához hasonló felvilágosult fiatalok, és a veletek hasonlóak aránya. :) Na, akkor már nem a Pierre által megfogalmazott "keleti blokk" leszünk, hanem MAGYARORSZÁG!

Linda, csak így tovább! Gratulálok az eddig elért, összes sikerhez és várom a következő projekted! ;)

bbenoe 2011.03.31. 14:58:41

"A szerkesztőség a kiadói vállalkozás azon része,
amelynek a hirdetések által szabadon hagyott területet a nyomda által megszabott határidőre a kereskedelmi részleg által eladhatónak ítélt tartalommal kell kitöltenie." Henri Nannen (Stern, 1970 körül)
ERRE ki készíti fel a gyakornokot?

bbenoe 2011.03.31. 15:02:53

A média alaptörvénye online viszonyokra alkalmazva: "A szerkesztőség a médiavállalkozás azon része, amelynek a hirdetések által szabadon hagyott pixeleket 365x24 órás folyamatossággal a kereskedelmi részleg által eladhatónak ítélt tartalommal kell kitöltenie."

Trev 2011.03.31. 15:21:43

@kéne egy nick: Úgy látom neked is sikerült megfognod a lényeget, kedves korrektor úr! Másrészt miből gondolod, hogy magyar nyelven szeretne írni? Hmmm?

(Odáig vagyok az ilyen önjelölt megmondóemberektől, akik személytelenül, a saját kis burkukba zárva, borzasztóan okosnak és sokat tapasztaltnak érzik magukat mindennél és mindenkinél.)

Bélabáttya (törölt) 2011.03.31. 15:23:16

@Baráth Viki: Gratulálok én is Lindának, örülök is a sikereinek, és valóban, innen nem tudjuk megítélni kinti munkásságát.
Az itt megjelent kis írását viszont igen. Az meg nem jó. Sután fogalmazva, pocsékul leírva nem újságírónak, gyakornoknak, hanem egy átlag gimnázium végzősének is ciki lenne.
Sajna ezen meg nem segít, ha minket, kommentelőket cikizel, trollozol le, nem mi basztuk el. Hanem ő. És ez az igazán ciki

Ettől még szurkolunk neki, és reméljük, előbb-utóbb írni is megtanul. Kár, hogy eddig nem tette.

Trev 2011.03.31. 15:46:25

@Bélabáttya: Tudnál mutatni egy olyan cikket vagy bejegyzést amit te írtál, és jobb ennél? Mert ugye a kritika mindig csak úgy állja meg igazán a helyét, ha van is valami mögötte, nem csak a magas lóról érkező pocskondia.

Baráth Viki 2011.03.31. 15:46:44

@Bélabáttya: Cikizés és trollozás nem volt :D De hát ki mit érez magában! :D :D :D Vicces!!!
Elbaszni pedig Linda nem baszott el semmit, hisz sok őszinte gratuláció éri őt!
Mások vagyunk! (szerencséreeee)
Sokaknak tetszik az írása!!!

Már csak azt nem értem, hogy akinek nem...annak milyen kis sivár élete lehet, hogy úgy érzi ezt le kell írnia.
Csatlakozom Trev-hez, szánalmasok az önjelölt kritikusok! :D :D :D

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2011.03.31. 15:53:47

"naponta 10 és fél ezer Nantes-i teker az Euradio-ra"

Ezek szerint vannak még, akik szerint tíz és fél ezer ember kedvéért is érdemes lehet működtetni valamit.

Ez a kislány pedig csak dolgozzon, tanulja a szakmáját, hátha jó újságíró lesz belőle, aki nem idegborzolóan ostoba álkérdésekből akarja a riportjait felépíteni. És segítsen abban, hogy erről a vidékről ne az járjon a nyugatiak eszében, hogy itt már a Balkán sötétsége uralkodik. Akkor se, ha igaz.

Bélabáttya (törölt) 2011.03.31. 16:05:30

@Trev Baráth Viki: Nem. Ne haragudj, de had ne keresgéljek olvasható írást. Gyaníthatóan neked is hasonló munka lenne, akad elég az interneten (is).
Ha nem érzed a fenti írással kapcsolatos problémákat, akkor viszont nem is érdemes nekifutnod.
Sem én, se más nem vár el különösebb csodákat egy „blogtól”, de annyit had jegyezzek meg, hogy egy „profitól”, aki a munkájának tekinti az írást, egyáltalán a kommunikációt, az tudja is használni azt a nyelvet, amin publikál. Helyesen, korrektül.

Lehet, hogy nagyon aranyos, kedves, szimpatikus darab a szerző, nem vitatom, akár lehet is, de ettől még a fenti íráskegyszerűen nem jó.

Ha ezzel kapcsolatban részletek érdekelnek, akkor kérd meg a szerzőt, hogy ugyan, nézesse már át valakivel abból az iskolából, ahol az újságírást tanulja-tanulta, majd gondolja át az ott kapott kritikát, és írjon jó sokat. Amit nem feltétlenül kell publikálni...
Szemben a szerzővel, mi kommentelők fogalmazhatunk pongyolán, részünkről beleférhet akár pár helyesírási hiba is. Neki (nekik) nem: így vagy úgy végülis az írásból - is - próbálnak megélni. Ha meg igen, akkor talán tudják már készségszinten használni választott szakmájuk, hivatásuk eszközeit.

Vagy hagyják a fenébe az egészet.

Trev 2011.03.31. 16:28:34

@Bélabáttya: Mondtad volna inkább azt, hogy nincs ilyen.

Talán nem tévedek nagyot, amikor azt mondom, hogy sokaknak fontosabb a mondanivaló, mintsem az, hogy kicsinyesen kukacoskodva azonnal a hibákat keressék. Persze lehet csak én vagyok olyan "igénytelen", hogy olvasás közben inkább a tartalmi részre fókuszáltam, így az önjelölt korrektorok által kis aprólékossággal összeszedett hibákat nem is vettem észre.

kéne egy nick 2011.03.31. 16:30:20

@Baráth Viki:
Mondjuk a te helyesírás-tudásoddal és magyar nyelvi szinteddel megértem, ha nem zavar...
Ahhoz előbb fel kéne fogni, hogy miről beszélünk.

@Trev:
A kifogásolt dolgok tekintetében minden itteni hozzászólása jobb a cikknél. (Máshol nem talákoztam még vele.)

Nem mellesleg mi nem írásból élünk.
Ez a szerencsétlen meg abból akar, és nem tud egy épkézláb mondatot megfogalmazni.

Azt meg, hogy magyar nyelven szeretne írni, abból gondolom, hogy most is azt próbálta, igen kevés sikerrel.
Franciául meg valószínűleg nem beszél annyira jól (kb. úgy élne meg, mint nálunk a Kuki nevű francia seggfej, aki nagyon jónak hiszi magát, de érhetetlenül beszél, humora nulla, és van rádió, amelyik ennek teret ad, mert valami félreértelmezett internacionalizmusból nagyon futtatják...)

Egyébként azt kívánom neked, hogy olyan szaktudású autószerelő javítsa egyszer a kocsidat, amilyen tudású ez a csaj a saját szakmájában. Legföljebb egyszer majd mellőz valamelyik kerék, vagy nem fordul a kormány, mikor kéne, mert a fickó nem volt tisztában a szakmája alapjaival, ahogy ez a lány sincs.

@Androsz:
Magyarországon több tucatnyi közösségi rádió dolgozik ennél jóval kisebb hallgatottsággal, a visznylag nagyoknak (Civil, Tilos) sem sokkal több a hallgatójuk 10 ezernél.
ÉS vannak nagyon jó műsorvezetőik, riportereik és DJ-ik, akik ráadásul teljesen ingyen dolgoznak.
Ezek a rádiók kb. mind 10 ezres hallgatottság alattiak:

www.szabadradio.hu/hu/tagjaink

Némelyik kisközösségi rádió hallgatottsága csak pár száz fő, a Fiksz rádióé, mióta nincs frekvenciája (ezt mondjuk maguknak, illetve főnöküknek, Cs. Kádár Péternek köszönhetik - ez azonos azzal a csávóval, aki majdnem 1 (egy) teljes napig bírta az éjségsztrájkot, amikor kirakták a Petőfiről, miközben ő kb. 100-120 embert rúgott ki a Fikszből), és csak a neten sugároz, csak 50-60 fő.

Bélabáttya (törölt) 2011.03.31. 16:37:40

@Trev: Nem, ebben nem tévedsz, teljesen igazad is van benne. Valóban fontos a mondanivaló, nem is kell itt feleslegesen kukacoskodni, egyetlen egy apróságot leszámítva: a szerző író.

Így meg - sajnálatos módon - igenis elvárható tőle, hogy a mondanivalóját a megfelelő módon, stilisztikailag és nyelvtanilag egyaránt helyesen tegye közzé.

Ugyanez se tőled, se tőlem, se a többi kommentelőtől nem várható el, mégis különösebb keresgélés nélkül többeknek feltűnt pár „apróság” a fenti, kissé hamarjában odakent írásban.

Hivatásostól - mégha kezdő is - viszont igen elvárható a választott szakmájának ismerete, eszközeinek megfelelő használata.

Trev 2011.03.31. 16:41:10

@kéne egy nick: Látom baromi jó emberismerő vagy, és előítéletekkel sem élsz csak szökőévente egyszer.

"abból gondolom" , "valószínűleg"

Nos, ha csak ilyen feltételezésekre épül a véleményed, akkor azt hiszem erre kár is több időt fecsérelni.

Bélabáttya (törölt) 2011.03.31. 16:44:58

@Trev: „Mondtad volna inkább azt, hogy nincs ilyen.”
Mondjuk úgy inkább, hogy sajnálatos módon viszonylag kevés az átgondold, rendesen megírt írás az index „hasábjain”.

Persze akad. Meglepő módon inkább a blogokban (pl. lemil és rokonai - nem újsáírók követik el), és rikábban a profinak tekinthető újságíróktól (ott is akad, pl. Totalcar egyes írásai).

Halványan reménykedem abban, hogy a szerző két besértődés között szakít egy kis időt némi időt az irodalom, a nyelvtan és az újságírás további tanulmányázosára, nemcsak az épp aktuális vizsgán való túllépés szintjén.

Mindettől függetlenül szurkolok neki.

ugyanugyan 2011.03.31. 17:08:06

a franciák mind köcsögök

stikasz_1 2011.03.31. 17:09:15

@Magyari Péter: Hú, most aztán jól megadtad nekem. Ha ilyen sima ügy, jöhet a közzététele a fix összegnek amit a szerzők kapnak, illetve az olvasottság utáni összegek. Ugye nem titkos? Ugye? Írj te is egy cikket, ha már "Tagok vagyunk"! A téma lehetne az, hogy talált meg téged a megbízás, mennyi a költségkeret, mik az elvárások, és így tovább. Olyan izgatott vagyok, amikor látom, hogy dolgozik az adófizetők pénze.

rajen 2011.03.31. 17:17:16

Szerintem jó írás, címlapos trollok, hess!

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2011.03.31. 17:23:14

@kéne egy nick: Én tudom, hogy vannak ilyenek mindenfelé. Sokszor non-profit formában. Én az ilyesmit nevezném a közszolgálatiság egyik oszlopának. Csak az a baj, hogy amit mások, "odafent", közszolgálatiságnak gondolnak, azzal az a bajuk, hogy NEM GAZDASÁGOS. Meg hogy csak kevesen fogyasztanák. Meg hogy csak óriási technikai bázissal és hadseregnyi munkatárssal lehetne üzemeltetni. Példát vehetnének.

kéne egy nick 2011.03.31. 17:23:55

@Trev:
Az, hogy ez a cikk szarul van megírva, nem vélemény, hanem tény.

Azt meg ő is írta, hogy (nyelvet is) tanulni ment ki Franciaországba, ebből azért valósínűsíthető, hogy nem beszél annyira jól franciául.

Amit te csinálsz, azt meg csúsztatásnak nevezik.

kéne egy nick 2011.03.31. 17:25:44

@Trev:
Ja, egyébként talán tudsz olvasni, első bekezdés:
"a magyar akcentusos franciámmal"

Idióta.

kéne egy nick 2011.03.31. 17:32:45

@Androsz:
Gondolom, ez is közösségi rádió lehet, nem közszolgálati (városi rádiók esetében utóbbi elég ritka).

Gazdaságosnak egyébként Magyarországon biztos, hogy nem gazdaságos, mert reklámereje nincs, tehát nem reklámoznak benne, ezért reklámbevétel sincs (Mo.-on a médiatörvény alapján 3 perc reklám mehetne óránként a közösségi rádiókban, de általában nem egy semennyi).
És mivel ingyen dolgozik mindenki, megélni sem lehet belőle. Az érdeklődés pedig csekély irántuk, meg sem közelíti a kereskedelmi rádiókét, igaz, cserébe nem az elcsépelt slágereket lehet hallani, hanem olyan zenéket, amit a kereskedelmiek nem játszanak.

Amennyit hallgattam őket - autórádión ezek vannak behangolva, régen a Fiksz/Civil/Tilos volt, míg egy frekin voltak hárman, most a Klub, a Civil és a Tilos leginkább -, a beszélgetős műsorok minősége elég ingadozó, nagyon átüt az amatőrizmus (a Klub rádión annyira nem, ők viszont szerintem fizetnek is).

Trev 2011.03.31. 17:37:24

@kéne egy nick: Szerintem egy anonimitás mögé bújó megmondóember véleménye minden csak nem tény. Amennyiben egy elismert újságíró írta volna ezt, akkor talán az közelebb lehetne hozzá, de azok meg nem süllyednek le ilyen stílusig.

"Ja, egyébként talán tudsz olvasni, első bekezdés:
"a magyar akcentusos franciámmal""

No és az akcentus mióta jön elő írásnál kedves Grétsy úr? :)

xstranger 2011.03.31. 18:38:48

@kéne egy nick: "éjségsztrájkot" ezert kulon gratulalok.

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2011.03.31. 18:41:51

@kéne egy nick: "ez is közösségi rádió lehet, nem közszolgálati"

Ha végiggondoljuk, az érintettségi kívül végül is mi különbség van közöttük? Elvileg. Jó esetben.

Magyari Péter 2011.03.31. 19:27:33

Szia stikasz_1!

A szerkesztésért bruttó 79 eurót kapok cikkenként, és 2001 unique user/post (a következő cikk megjelenéséig számolva)feletti nézettség után 50% bónusz jár (bruttó 39,5 euró).

A szerzők bruttó 100 eurót kapnak/cikk, kivéve, ha EU-s intézmények dolgozói, mert akkor nem kaphatnak pénzt.

A munkát pályázaton nyertem el, és az év végéig szól a szerződés.

kéne egy nick 2011.03.31. 21:08:41

@Trev:
Legalább tudnád, hogy mit írtál korábban, te szerencsétlen.

@xstranger:
Húbazmeg, találtál 1 elütést 3000 karakter közt? Sólyomszem elvtárs személyesen?
Elárulom: a hozzászólásokon nem futtatok helyesírás-ellenőrzőt.
Viszont veled ellentétben ismerem az ékezetes betűket.

@Androsz:
Például a gazdasági rész. A közszolgálati rádiókat az állam pénzeli, a közösségiek meg szereznek pénzt, ahogy tudnak (NMHH-pályázatok, adó 1% kunyerálása, Soros- és egyéb alapítványoktól akpott támogatás, stb. - elég bizonytalan a létük).
Másrészt a közösségi rádióknak nem kötelező közszolgálati műsorokat, pl. híreket sugározniuk, és talán nincs mikrofonengedélyhez kötve, hogy ki szólalhasson meg az éterben.

Meg biztos van még egy csomó különbség, amiről nem tudok.

T.Kata 2011.03.31. 21:53:14

Kedves kéne egy nick!
Érdekes volt elolvasni az eddigi - sajnos építő jellegűnek nem nevezhető - hozzászólásaidat.
A Linda által írt cikket rossz oldalról közelítetted meg. Mivel senki nem állította, hogy egy, már jelenleg is profinak számító újságíró tollából származik az írás, neked sem kellett volna rögtön pálcát törnöd a leányzó felett. Újságírónak készül, biztos vagyok abban, hogy mindent elkövet majd a szakmai fejlődése érdekében, és csak idő kérdése, hogy tényleg a profik között köszönthessük! Senki nem úgy fut vagy futott neki a karrierjének, hogy azonnal egy teljesen hibátlan munkát tett le az asztalra. Valószínűleg te sem így kezdted, ezért mielőtt "leírnád" a szárnyait próbálgató ifjúságot, gondolkodj, és ne felejtsd el, hogy te sem a csúcsra születtél!
Ami pedig a francia nyelvtudást illeti, kérem, hogy ne minősíts háttér információ nélkül, még "valószínűleg" alapon sem, ez csak téged minősít.

Örülök annak, hogy egy magyar fiatalnak volt lehetősége ilyen helyzetben kipróbálnia magát, és tapasztalatot szerzett, amit tovább tud fejleszteni.

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2011.03.31. 22:13:59

@kéne egy nick: Értem én, amit mondasz, de ezeket jó esetben nem tartanám különbségnek. Az állami közösség, tehát az ország számára készülő műsorban az állam dolgairól essen szó – emellett a világ bennünket érintő dolgairól –, egy városka közösségének szóló műsorban pedig a városka dolgairól esik szó, emellett az ország őket érintő dolgairól. Az elsőt az állam pénzeli – köcsönökből, adományokból, adókból, amiből tudja –, a másodikat a városka. Egy–egy.

A közszolgálatiságot nem jogászoknak kellene definiálnia, nem hivatalos akadékoskodásnak kellene féken tartania, hanem a műsorkészítőknek kellene éreznie. Biztos vagyok abban, hogy ha nem is kötelezi rá őket senki, a városka rádiójában akkor is mondanak híreket. És az szólal meg, akit a közösség meghallgat, gondolom, és akit nem, azt pedig legközelebb a boltban vagy a kocsmában lecseszik. De nem egyszerűen ezen múlna a dolog, jó esetben. Mindegy. Ami kicsiben még megy valamennyire, az nagyban nem, ezt már tudjuk.

xstranger 2011.03.31. 22:15:54

@kéne egy nick: Huuuha, ekezetes betuk? Altalanos iskola elso osztaly? Szerintem is ott a helyed. Legalabbis azota nem emlekszem hogy valaki is kerkedett volna a tudasukkal.

Bélabáttya (törölt) 2011.04.01. 00:20:10

@xstranger: Hát, ha egyszer a magyar nyelv ékezeteket használ, ezen a nyelven próbáljuk megértetni magunkat és technikai akadálya még külföldről sincs (még Linuxszon, OSX-en, vagy mindenféle Windowson se, szinte mindegyiken rajta van gyárilag) akkor nem lenne hülyeség megkockáztatni az ékezetes karakterek használatát.
Minimális elszántsággal sikerülne...

Bélabáttya (törölt) 2011.04.01. 00:29:06

@T.Kata: Hát, izé. Tudod, publikál. Megjelenik az írása a nagyközönség előtt. Nem a fióknak ír, vagy valami tanárnak konzultáció céljából.

Ez esetben viszont elég kellemetlen olyasmi szintő anyagot megjelentetni, ami nagyjából a gimnázium harmadik osztályában, úgy év elején, a nyári elfoglaltságról szóló dolgozat négyes alá szintjét karcolgatja.

És nem, baromira nem mentség erre az, hogy mások, például a jól fizetett profik sem írnak szebben-jobban.

Azaz írjon csak a csibe sokat, minél többet, egyből olvassa is át a dolgait, olvastassa át olyannal is, aki túl van már az ilyesmin, majd jól tegye ezeket szépen félre, pár hónappal később ismeg szedje elő. olvasgassa-olvastassa, és csak után publikáljon.

Oszt akkor majd nem cinkeljük ki szerencsétlenből a lelket is.

T.Kata 2011.04.01. 08:45:44

@Bélabáttya: Ha már ott tartunk, hogy "...egyből olvassa át a dolgait......később szedje elő..." akkor talán te is vehetted volna a fáratságot, hogy a hozzászólást, amire válaszolni szeretnél, figyelmesen végig olvasd és értelmezd.
Ha ezt megtetted volna, akkor nem írnál ilyen sületlenségeket.
Segítek egy kicsit, hátha így sikerül:
"...nem mentség erre az, hogy mások, például a jól fizetett profik sem írnak szebben-jobban." ilyet egy szóval sem írtam, a mondanivalóm lényege, hogy gyakorlással elérheti a jól publikáló profik szintjét.

Ami pedig az iskolai fogalmazási szinteket illeti, szerintem kicsinyes dolog ilyen mélységig bele menni a cinkeskedésbe...ezek szerint túl élénken él benned a középiskolai nyelvtan óra...lehet voltak problémáid, ha így tudod " mi mennyit ér"!

Jó lenne ha te és a hozzád hasonló emberek is eljutnának arra szintre, hogy kritizáljanak, de azt építő jelleggel tegyék, kultúrált módon megfogalmazva. Ha már ennyire szíveteken viselitek ennek a "cinkelésnek" a fontoságát, kérem tegyétek értelmiségi emberekhez méltón.

Bélabáttya (törölt) 2011.04.01. 11:59:44

@T.Kata: „ilyet egy szóval sem írtam” Igen, ezt én írtm.

„ó lenne ha te és a hozzád hasonló emberek is eljutnának arra szintre, hogy kritizáljanak, de azt építő jelleggel tegyék, kultúrált módon megfogalmazva.”
Akkor megpróbálom általad is érthetően, röviden, az index blogjain megszokott, kulturált hangnemben összefoglalni mondandómat, ha már az eddigi kommejeim stílusa, szóhasználata nem volt nem volt megfelelő. Remélhetőleg így már számodra is érthető lesz.

Bazd meg! Tanulj meg írni a picsába, és csak utána hányd a szaraidat az olvasók elé!

Így ugye már érthető?

T.Kata 2011.04.01. 13:10:38

@Bélabáttya: Szép Önminősítés volt Bélabátyus!
Csak gratulálni tudok hozzá.
Saját magad mutattad meg mennyire értelem szegény vagy :)

Linda Krajcsó 2011.04.01. 13:14:19

@jewel79bp: A gyakornokok havonta 417 eurós ösztöndíjat meg közlekedési bérletet kapnak. Önerő vagy plusz munka nélkül nem megy.

@Bélabáttya: Ha mégis érdekelne a téma, keress bátran, a nyitottságoddal tuti befutó vagy Európában.

Bélabáttya (törölt) 2011.04.01. 13:43:52

@T.Kata: Igen, belátom. Eddig, meglehetősen érthetően, normálisan írtam. Nem akartad érteni. Gondoltam, talán így menni fog.

@Linda Krajcsó: Valóban, tényleg én vagyok a gusztustalan görény, miattam tart itt az ország, ahol.

Kár, hogy egyikőtök se vette magának a fáradtságot, hogy elgondolkodjon azon, amit páran irtunk. Eleinte különösebb előítélet, gizdázás nélkül.

A magam részéről feladtam, nem vagyok se eléggé újságíró, se eléggé gyakornok ahhoz, hogy megértessem veletek azt, amit nem akartok felfogni, noha a kommentelők egy részének magától is feltűnt.

De az ötlet jó, ha arra járok beugrok, és átcsivogjuk a kérdést egy calvados meg pár osztrigatetem mellett.

stikasz_1 2011.04.02. 09:18:01

@Magyari Péter: Értem. Ha havonta 4 cikk jelenik meg, az 79+100 euro cikkenként (a látogatottsági felár nélkül), azaz összesen 716 euro. Forintban kifejezve a mostani 275-ös árfolyamon 196,900 forintot jelent a blog fenntartása az Európai Bizottságnak (ha van 1 hónapban 4 írás), a bónuszokkal több.
süti beállítások módosítása