HTML

A posztok szerzőit azért kérjük fel, mert jól értenek valamihez, ami az EU-val kapcsolatos. A magyarok csaknem fele látja értelmét annak, hogy tagok vagyunk. Ha már azok vagyunk, akkor lássuk, hogy mi végre, miért érdekes, mit tartogat. A blogot az Európai Bizottság megbízásából Martin József Péter szerkeszti.
A szerkesztő függetlenségét a megbízási szerződéshez csatolt szerkesztőségi charta garantálja. A blog tartalma nem tekinthető az Európai Bizottság álláspontjának. Kapcsolat: tagokv_KUKAC_gmail.com

2012. január 29.

Magyarországon statuálhat példát az EU

Magyari Péter

A szerző újságíró, az Index.hu munkatársa
 
A pénzügyminiszterek tanácsa január 24-én jóváhagyta, hogy a Bizottság kezdje el tervezgetni, hogyan büntessék meg Magyarországot a stabilitási és növekedési egyezmény notórius megszegéséért. A szankció a kohéziós támogatások befagyasztása lehet, jövő januártól.
 
Tavaly év végén a Bizottság nagyon komolyan megfenyegette Belgiumot, hogy 700 millió euróra bünteti, szintén túlköltekezés miatt. Az a retorzió viszont elmaradt, mert a nemrégiben iszonyú kínok között megalakult belga kormány gyorsan nagy spórolási csomagot rakott össze.
 
Magyarország jó sok eljárást, fenyegetést, vizsgálatot kap mostanában különböző EU-s szervezetektől. Az eljárásoknak számos oka van, ezek közül most csak egyet vizsgálok. Korántsem állítanám, hogy minden bajunk csak emiatt van, de valamennyire biztosan számít: az EU nagyon szeretne már valakit úgy istenigazából megbüntetni.
 
A görög válságkezelés kezdete óta napirenden van, miként engedhette Brüsszel, hogy egy tagállam ennyire eladósodjon. Holott már régóta van paktum arról, hogy az államháztartási hiány legfeljebb a GDP 3 százaléka, az államadósság pedig 60 százaléka lehet. Az az igény, miszerint most már aztán mindenkinek meg kell mutatni, hogy az EU ezentúl számon kéri a számokat, legalább két éve érzékelhető. Egyébként éppen az a Németország és Franciaország erőlteti egyre inkább a szigort, amelyek miatt a 2000-es évek közepén annyira felvizezték a szankcionálási szabályokat, hogy soha senkit sem büntettek még meg a túlzottdeficit-eljárások alapján.
 
A jórészt magyar közvetítéssel összehozott „hatos csomagnak” nevezett jogszabálygyűjtemény egyik fő célja éppen ennek a szigornak az érvényre juttatása volt, és erre rakna még egy jó nagy lapáttal a márciusra ígért fiskális unióról szóló kormányközi szerződés.
 
A hatos csomag tárgyalásának kezdete, vagyis tavaly január óta éles a vita: jó ötlet egy adóssággal küzdő államot pénzbüntetéssel kínozni? Valóban közelebb hoz a megoldáshoz, ha éppen attól veszünk el pénzt, akinek az a baja, hogy kevés a pénze? Erre sokáig az volt a válasz, hogy az lenne jó, ha a szankció lehetősége önmagában elrettentő lenne, és sohasem kellene alkalmazni a szinte automatikusan járó büntetést. Erre a diplomáciai sugallatra azonban nagyon éles válasz érkezett, leginkább a piaci szereplők nevében gondolkodó elemzők részéről: lám, az EU megint puha, „ezek” sohasem merik majd vállalni egy tagállam szankcionálásának politikai kockázatát. És ezt az aggodalmat csak erősítették a 2011-es, rendre elégtelennek tűnő válságkezelési technikák.
 
Úgyhogy mára Brüsszel büntetni akar. Konkrét példán keresztül bizonyítani, hogy a gazdaságpolitikai szigor ma nem csupán malaszt, hanem valóságos eszköz. Egy tagállam valódi megbüntetése üzenet volna a piacnak: itt tényleg más világ van. Üzenet volna minden túlköltekezéssel kacérkodó tagállam kormányának, hogy aki elcsábul, az ráfázik. Bemutatná a világnak, hogy a közös intézmények igenis és nagyon is erősek. És nem utolsósorban jelezné az EFSF-be (European Financial Stability Facility, euróövezeti pénzügyi mentőrendszer) sok pénzt pumpáló országok közvéleményének is, hogy itt nem babra megy a játék, lettek követelmények, a felelőtlenség korszakának vége.
 
 
Ez utóbbi nagyon fontos szempont. A José Manuel Barroso vezette Európai Bizottság ambíciója különlegesen nagy. A Bizottság vezetői rendkívül elkötelezettek, hogy a föderalizmus felé tolják az uniót. És ha minden a terv szerint halad, akkor valóban történelmet írnak, mert az EU soha nem volt olyan erős, mint amilyennek most készül lenni. Ám ereje csak úgy válhat nyilvánvalóvá, ha él is vele. És ennek bizonyítására egyetlen lehetőség van: szankcionálnia kell.
 
Azáltal, hogy a Bizottság ambíciója most egybeesik a két nagyhatalom, Németország és Franciaország törekvéseivel, különösen erős a késztetés, hogy erőt mutasson a szervezet. Éppen e konstelláció miatt életveszélyes provokálni egyszerre a Bizottságot és az erős tagállamok kormányait. Magyarország lett most az a tagállam, amelyen a legkönnyebb példát statuálni.
 

Ha egy színdarabban megjelenik egy pisztoly, akkor azt el kell sütni, szól a dramaturgiai közhely. Az EU jó két éve egy pisztoly tervezgetésével bíbelődik. Ilyenkor nem túl bölcs döntés céltáblát rajzolni magunkra. 

Címkék: európai bizottság barroso szankciók

94 komment · 4 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://tagokvagyunk.blog.hu/api/trackback/id/tr583972584

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Magyarországon statuálhat példát az EU 2012.01.30. 13:00:01

Mára Brüsszel büntetni akar. Konkrét példán keresztül bizonyítani, hogy a gazdaságpolitikai szigor ma nem csupán malaszt, hanem valóságos eszköz.

Trackback: Európai Unió: klubcsapat vagy válogatott? 2012.01.30. 12:14:26

Ez a cikk még napokkal ezelőtt került volna fel, de minden napnak egy új híre szorította átdolgozásra, csak önmagában Orbán Viktorból háromféle bukkant fel.   Szóval hétfőn, az EU-csúcs előtt Wolfgang Schäuble, a német pénzügyminiszter megbeszélés...

Trackback: Viktor mindent megpróbált, csak azok a kurva bankok! 2012.01.30. 11:39:16

A december végén beharangozott közalkalmazotti végtörlesztés nagyjából azt az eredményt hozta, amit korábbi, a témában írt posztunkban prognosztizáltunk. Bár csodát persze lehetett várni, de egyértelmű volt, hogy idő, pénz és koncepció nélkül ebből az ...

Trackback: Együtt ülünk benne, nyakig 2012.01.30. 11:16:15

Kattintgatok, mint rendesen. És akkor egyszerre becsúszik, mint egyszeri lánynak a lovászfiú, a Trianon himnusz, így is híják legalábbis. Tarts magad nemzetem. A Most múlik pontosan dallamára. “Táltosok repülnek át az éjen, s kitűzik az ökörkopon...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

VT Man 2012.01.30. 11:16:50

Büntessenek, és akkor jön az államcsőd. Meg a nácik.

Jó lesz?

endike · http://barathendre.wordpress.com/ 2012.01.30. 11:22:30

Úúúú, valaki mondja meg a magyaroknak hogy ki az a valaki aki majd megmondja!

Úúú habzsoljunk még IMF hitelt, vagy bármilyen hitelt! Úúú de jó lesz.

Kamazszutra 2012.01.30. 11:22:39

Ha itt büntetés és új világ lesz, bedől az EU. Gondolok itt arra, hogy talán ha 4 ország teljesíti a 3%-os hiánycélt az EU-ban, nem is beszélve a görög, olasz, spanyol, portugál, ír államadósságról :D

Mi magyarok most tényleg kis hal vagyunk ebben a játszmában, de meg kell gondolniuk nekik is, hogy mit tesznek, mert ha mi leszünk a példa, akkor az nagyon drasztikus lépéseket jelent majd az egész EU részéről.

Ez a görögökhöz meg német pénzügyi biztost helyeznek ki teljes vétójoggal - meg kicsit hasonlít ahhoz, mintha így építenénk a IV. Birodalmat :D. A karszalagot IMF-re cserélik? Most nem fegyverrel, hanem pénzzel hódítanak. Csak azt felejtik el, amiben a magyarok eddig benne voltak, az mind bebukott, elbukott, úgyhogy az EU-nak sincs túl fényes jövője.

Baromméter 2012.01.30. 11:23:55

Kérdés, az EU milyen struktúrák mentén lesz "erős"? A kormányközi vagy intézményesített?

umad? 2012.01.30. 11:26:40

@Kamazszutra: "Ez a görögökhöz meg német pénzügyi biztost helyeznek ki teljes vétójoggal..."

Alapvetően nem hiszek az ilyesmiben de ennek akár szimbólikus jelentősége is lehet.

Rwindx 2012.01.30. 11:29:05

@Baromméter: Ezt majd egy bizottság felméri, publikálja, vitára bocsátja, idővel az EP elé viszi, és talán megszavazzák az eredményt.

nemsirunk 2012.01.30. 11:31:39

Nekünk nem lesz jobb, de lehet, hogy az EU-nak minden költsége ellenére jobban megérné példát statuálni velünk, mint számolatlanul önteni a pénzt a fekete lyukakba. Lezárják a határokat felénk, elvonnak minden pénzt, majd 2 hónap múlva beküldenek egy haditudósító csapatot, hogy bemutassák a többinek a helyzetet. A többiek akkor majd megértenék, hogy nincs alternatívája az integrációnak, és nálunk is könyörögnének a túlélők a békefenntartókért.

Idet 2012.01.30. 11:32:40

Tagok legyünk, vagy szabadok?...

Idet 2012.01.30. 11:35:55

@nemsirunk: Az EU-vízfej bürokráciája az igazi feket lyuk! Avagy a Danaidák korsója, egy görög szimbólummal szólva.

Kamazszutra 2012.01.30. 11:37:50

@nemsirunk: hát azt megnézném. Gazdaságilag annyira nem állunk szarul, mint ahogy publikálják. Ezt az EU és az IMF is elismerte, hogy az egyik legjobb költségvetésünk van 2012-re, csak tartsuk is be... Ha ezt megtennék Magyarországgal, az jelzés lenne a piacnak, hogy magára hagynak egy tagállamot. Ennek meg az lenne a vége, hogy Magyarország csődöt jelentene (ami szerintem nekünk nem is volna olyan rossz), azonban fejvesztve menekülnének az EU-n kívüli befektetők az olyan országokból, mint Olaszország, Portugália és társai, ami meg az euró csődjét jelentené, a németek mindenkit nem tudnak finanszírozni... Ha meg bedől az euró, bedől a fél világ, ami a dollár ellensúlyozására az euróban gondolkozott (hosszú ideig stabilabb volt a dollárnál, sok befektetés épült rá), ami magával rántaná a dollárt is és itt a következő világháború válsággóca. Persze ez nem Magyarországról indulna ki, de tudjuk, hogy az elsőt is mi robbantottuk ki ;) tehát a lehetőséggel számolni kell.

Muad\\\'Dib 2012.01.30. 11:41:39

Persze, az EU jól halad, csak nem az erőssé válás felé, hanem a rituális öngyilkosság irányába, amit vezetőinek hülyesége okoz:

www.bloomberg.com/news/2012-01-25/iran-embargo-may-speed-europe-refinery-closures-after-petroplus-failure.html

Nem mi vagyunk az EU nagy problémája, hanem a debil megfelelési kényszer...

ggraor 2012.01.30. 11:45:20

Szerintem meg ezt sem kéne szem elől téveszteni:
www.penzvilag.info/mikor-dol-be-az-euro/

az egész jelenlegi pénzrendszer ideologikus, öngyilkos, felszámolja a természetet. Az egészet kéne megváltoztatni leghamarabb.

Kalmár 2012.01.30. 11:49:54

Nekem szimpatikus ahogy az EU következetesen kiáll a költségvetési fegyelem mellett. Itt van például 2006-ban a Gyurcsány kormány, aki hamis adatokat küldött, majd kiderült,hogy 10% a hiány. A büntetés egy vállveregetés Obamától és egy giga IMF hitel.
A görögök végighazudták az elmúlt 10évet. Na ők aztán kaptak.....IMF hitelt, adósság elengedést.
Mindenesetre az Orbán kormány 3% alatt tartja ugyan a hiányt, de az EU szerint nem biztos, hogy jövőre is menni fog és különben is hagyjuk abba az alacsony szja rendszert és a bankok/ multik magasabb adóztatását. Fordítva a demokratrikus.... Ezért a torkára lépnek.
Tényleg nagy az egyenlőség, testvériség....

Nagyon tetszett az International című filmben egy miniszterelnök jelölt véleménye.
Nem azért adnak fegyvereket egy régióba, hogy konkrétan a fegyveren keressenek. Az aprópénz. A lényeg, hogy adósságot generáljanak. Aki rendelkezik az adósság felett, az befolyásol mindent. Ha egyszer sikerül eladósítani valakit, az örökké fejhető.
Ugyanez folyik itt is. Nem engedhetnek ki az adósságcsapdából. Kinek kell egy rebellis, önfejű nemzet európa közepén??
A pénzvilágnak nem.

umad? 2012.01.30. 11:52:36

@Muad\\\'Dib: Tekintve, hogy Európa gyakorlatilag meghasonlott önmagával és több ezer éves hagyományaival nem meglepő ha ezen összeomlás miatt állandóan mintákat keres és meg akar felelni. Természetesen ez nem fog sikerülni hisz akkor már nem Európa lesz - ahogy már most sem az - hanem csak egy földrajzi egység tradíció nélkül, ezt pedig lehetetlen összetartani.

sárkányfő 2012.01.30. 11:55:14

@STX Joe:
Igen, az EU-nak jó lesz.
Egy kis ország, amelyik az EU GDP-jének 1%-át sem állítja elő, bedől, a saját nácijaik kiviszik az EU-ból, senkinek nem fognak hiányozni. Cserébe az EU presztízse, komolysága megnő, a szavainak nagyobb súlya lesz, a többi ország jobban összekapja magát. Kevesebb mint 1%-ért cserébe ez nagyon megéri az EU-nak.

Tudom, fura gondolat, de mi lenne ha magunktól betartanánk az EU-s előírásokat, amiket már egyszer amúgy is elfogadtunk, aláírtunk, megszavaztunk, és egyébként is naponta több milliárd forintnyi támogatás dől hozzánk az EU-tól?

Minek is háborúzunk a saját szövetségeseinkkel, miért harapunk a minket támogató kézbe, miért tesszük tönkre a nemzetközi kapcsolatainkat és nemzetközi érdek-érvényesítő-képességünket?

Lucky Larry Silverstein 2012.01.30. 11:58:17

Magyari meg a fajtikák legalábbis ezt szeretnék.

Görögországot nem bünteti az EU, pedig bedőlt, a magánbefektetők minden 100 befektetett euróból elvesztenek 60-70et. Cserébe kapnak biztost, privatizálnak majd nekik mindent ingyen.

Mo. nem dőlt be és köszöni jól van, de azért minden szinten megy a riogatás. Hál istennek nem használ.

torvenyfigyelo · http://www.torvenyfigyelo.hu 2012.01.30. 12:08:09

Jöjjön akkor a törvényjavaslatok áradata!...

zombizan · http://libertarius.blog.hu/ 2012.01.30. 12:17:59

Ha valakin példát akarnak statuálni, azt célszerűbb egy euró övezetbe tartozó államon kezdeni. Nekünk legalább a leértékelés-infláció kombó lehetősége adott az egyensúlyi problémák kezelésére (nem azt mondom, hogy ez jó megoldás, de ez a hazai gazdaságpolitika jolly jokere).

A nagyhatalmi rangsor EU-n belül inkább úgy néz ki, hogy ott van Németország, a második vonalban meg a franciák mellett minimum a britek. Az ő álláspontjuk egyébként nagyon érdekes lesz ebben az egész föderalista büntetősdiben.

I_Isti 2012.01.30. 12:25:23

Magyarország piskóta. Lehet, hogy összeszáradt, és emiatt kemény, de csak piskóta. Most már nem is az a kérdés, hogy az EU hogyan szabályozza meg egy renitens tagállamocskáját, hanem az, hogy mi lesz Iránnal? Fogjuk-e bombázni, vagy sem? Mi lesz Törökországgal? Törökország mikor fog csatlakozni, és mit fognak emiatt kapni a kurdok? Mi lesz Líbiában? És Egyiptom? Ez az igazi kérdés.

endike · http://barathendre.wordpress.com/ 2012.01.30. 12:27:58

@Kalmár: igen! A népnek is tetszik, hogy ilyen szigorú az EU. :) Meg gondolom az EU-s hivatalnokoknak is, hiszen ilyen "szigor" nekik azt jelenti hogy kevesebbet kell dolgozni.
Mindenki boldog. :)

aaabbbccc 2012.01.30. 12:31:45

Ok, kezdjék a franciákkal, ha jól emlekszem 6% a költségvetési hiányuk. Vagy azt nem merik ?

jabba74 2012.01.30. 12:32:52

Nem vagyok kompetens a kérdésben de ezt a címet csak így lehetett leírni? Nekem ez így magyartalannak tűnik.

Lucky Larry Silverstein 2012.01.30. 12:43:38

@zombizan: Nekünk legalább a leértékelés-infláció kombó lehetősége adott az egyensúlyi problémák kezelésére

Tévedsz, pont ezért nem hagyják a nemzeti bankhoz hozzányúlni a kormányt hogy ne inflálhassa a forintot.

na__most__akkor 2012.01.30. 12:46:17

Magyarország - pardon, csak I. Orbán Viktor - követendő példa akert lenni.

Ehelyett, olyan példa lett, akit éppen statuálnak.
Meccccsssoda kölllönbség...

Idézet:
Pelikán József: Mit mondott az ügyvéd?
Pelikán lánya: Azt mondta, hogy majd mindent megtesz.
Pelikán József: Mennyit kapok?
Pelikán lánya: Hát az attól függ, mert lehet, hogy csak pénzbírság, de lehet, hogy a legsúlyosabb, hát szóval halál. Tetszik tudni az a kérdés, hogy apukával példát akarnak-e statuálni.
Pelikán József: Micsoda? Halál?
Pelikán lánya: Statuálás a lényeg, mert aszerint kapja apuka a büntetést.
Idézet vége.

A statuálás a lényeg, apuka.

kissiú 2012.01.30. 12:55:55

@Kalmár: " A büntetés egy vállveregetés Obamától és egy giga IMF hitel."

Ferit a gondolkodásra képes választói büntették meg, 2010-ben. Vikinek vannak-e ilyenek?

"Mindenesetre az Orbán kormány 3% alatt tartja ugyan a hiányt, "

Melyik évben? Mert ugye a lopott pénzt neki sem számoljuk bele?

Kalmár 2012.01.30. 13:00:52

@kissiú:
Dehogy, csak ti tudtok gondolkodni. Mindenki más hülye.
Nem lopott. Nem számoljuk. Azzal együtt pozitív a mérleg.

Fullánkos Algol 2012.01.30. 13:03:07

Az a minimum hogy példát kell statuálni.
Ki kell szorítani a magyarbűnözést Európából.

draci 2012.01.30. 13:04:11

Ez az EU, küldd a büntetést! Ez az, csak keményen.
Postafordultával küldjük nektek a 2 millió cigányt.

Na hellóka, problem gelöst, die naechste bitte ...

Lucky Larry Silverstein 2012.01.30. 13:05:37

Ferit a gondolkodásra képes választói büntették meg, 2010-ben. Vikinek vannak-e ilyenek?

Akik kijárnak meghallgatni őt? Azokat nem venném fel minimálbérre.

Kalmár 2012.01.30. 13:11:56

@kissiú: Sőt jellemző, hogy az EU-val azon megy a vita, hogy szerintük jövőre nem tudjuk tartani 3% alatt a hiányt. Ők 3,25%-ra teszik. Ezzel az indokkal akarják folytatni az eljárást.
Fletó meglepetés 10,5%-a nem akadt a torkukon...miért??

Lucky Larry Silverstein 2012.01.30. 13:16:35

@Kalmár: Igy kell csinálni tovább. Nem a magyar az egyetlen rebellis nép az EUban, majd csatlakozik más is. Sajna valakinek elsőnek is kell lenni. Másrészt a kritikusok örülnének egy 3.25ös hiánynak otthon.

kissiú 2012.01.30. 13:16:36

@Kalmár: "Nem lopott."

Bocsánat, valóban a törvény minden egyes betűjét betartva keletkezett az a bevétel. Sőt, szíjártói-giroszi fordulattal (és mosollyal) vissza is kérdezhetnél, ismerek-e olyan alkotmánybírósági döntést, amely kétségbe vonja az eljárás törvényességét. Hagyjuk, csak ha ezek a nevek történelemmé válnak, akkor fog eldőlni, fennállt-e a zsarolás, diszkrimináció és a hűtlen kezelés. Igaz, akkor már késő lesz.

Gatinho 2012.01.30. 13:19:41

Úgy büntetnek meg egy tönk szélén álló országot, hogy még pénzt vesznek el tőle, bravó!

kissiú 2012.01.30. 13:20:08

@Kalmár: "Fletó meglepetés 10,5%-a nem akadt a torkukon...miért??"

Én úgy emlékszem nem az ő torkukon akadt, hanem a Ferién. Olvass vissza. Eszállt a befektetői bizalom és a forint. Személyi változás kellett a visszaszerzéséhez. Kőkemény feltételek melett kaptuk meg a következő hitelt. Amelyeket már egy másik miniszterelnök teremtett meg.

ezmegmi?? 2012.01.30. 13:21:34

annyit kérek Viktortól, hogy az EU-ból kilépéssel várja meg azt a pár hetet, amíg párommal elhúzunk innen. szüleinket meg majd valahogy kicsempésszük Nyugatra. aztán csinálhatnak a Jobbikos faszagyerekek, amit akarnak. a gyermekemnek Magyarország csak egy pont lesz a világtérképen ha majd megszületik. már, ha addíg meglesz ez az ország, és a szélsőjobbosok végleg bele nem lökik a szakadékba.

keptelenseg 2012.01.30. 13:21:47

"Ferit a gondolkodásra képes választói büntették meg, 2010-ben. Vikinek vannak-e ilyenek?"

Talán azok, akik a Fidesz-KDNP szavazói (jelentős részük MSZP írtás okán) voltak és ha most lennének a választások, már nem szavaznának rájuk.

Illetve azok, akik eldöntötték, hogy az elmúlt 20 év kudarcaiért felelőseket nem fogják még egyszer beszavazni, viszont jelen pillanatban nincs olyan tömörülés, amelyet meg tudnának nevezni.

Az LMP egyelőre több zöldséget beszél, mint amennyit egy felelősen gondolkodó demokrata elfogad, a gazdasági programjuk egyáltalán nem ad stabil megoldást. Politikailag instabilak, a belső vitáik arról, hogy el kell-e menni az MSZP, Gyurcsány irányába, finoman fogalmazva is kockázatossá teszi.

Annak, aki a múltban beégett politikusok eltávolítása az első számú prioritással bír (beleértve Bajnaiékat is) - bárki mást csak azt nem, aki csődhelyzet közeli állapotba vezette az országot - annak még a Jobbik a ma választható lehetőség. Matematikailag.

Ezért inkább kivár a választásra jogosultak jelentős része.

Jó program és hiteles emberek - ilyen nincs a mai kínálatban. Pedig óriási igény lenne rá.

Gatinho 2012.01.30. 13:22:38

@ezmegmi??:

Már ha elhúztatok volna is késő lenne.

ezmegmi?? 2012.01.30. 13:22:51

@SZARHÁZI MOCSKOS LIBERÁLIS TETŰK !!: nem fasiszták, akik ott voltak, hanem végletesen buták, és fogalmuk nincs arról, hogy hogyan működik a gazdaság, valamint azt hiszik, hogy ez a piciny ország képes lenne a saját lábán megállni.

ezmegmi?? 2012.01.30. 13:23:22

@Gatinho: pici türelmet kérnék még. köszi

keptelenseg 2012.01.30. 13:24:14

"Úgy büntetnek meg egy tönk szélén álló országot, hogy még pénzt vesznek el tőle, bravó!"

Csak a szerződésben, általunk vállalt járandóságukat kérik.

Ami érthető, ne az ő f-t verje a csalánba a magyar politika, amikor a saját hatalomgyakorlásuk biztosítása az első számú prioritás 20 éve.

keptelenseg 2012.01.30. 13:26:13

Ami érthető, ne az ő f-t verje a csalánba a magyar politika, amikor a saját hatalomgyakorlásuk biztosítása az első számú prioritás 20 éve.

És amelyhez az alkotmány, Európában kimagaslóan, hatékony védelmet biztosít.

Dr.Dr. VUVUZELLANÉNI okleveles tengerimalac hentes 2012.01.30. 13:30:00

bizony, remelem lyol megbuntetnek minket vegre. Remelem ennek oromere a zazrivecek hatalomra kerulnek. es remelem, ekkor, az europabol a sotet kozepkorba hatralao gyorsnaszadrol minden epeszu, valamilyen hasznos tudassal rendelkezo magyar ifju, elhuz a picsaba (gazdagitva a gyulolt ejropat), oszt marad itt a sok szerncsetlen barom, akik aztan elik nyomorusagos eletuket ebben a fertoben ket taborra osztva: a nemzet ellensegei, meg a nemzet ellensegeinek az ellensegei.
remelem hamar vegeznek is egymassal. oszt jonapot.

magyarorszag, en igy szeretlek.

GONOSZ 2012.01.30. 13:31:28

Az eu a saját sírját ássa. Olyan gazdasági intézkedésekért akarnak büntetni ami az előző kormány idején volt aktuális.
Csínján kell bánni az erőfitogtatással, pláne amikor a jobb kezed középső ujjának kell megmutatni, milyen erős is vagy valójában!
Ha minket büntet az eu, önmagát bünteti, sőt gyengíti.

Lucky Larry Silverstein 2012.01.30. 13:32:09

@kissiú: Ja akit a Feri választott. A kommancsok nemcsak a választóikat hanem az EUt is hülyének nézik. Bajnai nem volt személyi változás, a Feri nevezte ki, fogjátok már fel.

szájhúzó kutya · http://szajhuzokutya.blog.hu 2012.01.30. 13:37:39

Felfüggesztik a pénzeket, azonnal fel kell függeszteni a tagságot! Védővámok, tranzit vízumok, extra adók az itt lévő eu-s cégeknek!

ezmegmi?? 2012.01.30. 13:40:32

@miro1: miért is? mert nem hajlandó a jobbos mantrát harsogni? esetleg lehet, h tőle is (mint sokunktól) sokmillió forintos MANYUP megtakarítást loptak el? mert neki is tele a cipője az egész baromsággal, meg a "szexi 16% szja"-val?

ezmegmi?? 2012.01.30. 13:41:42

@DR.VUVUZELLANÉNI: sőt, nem kizárt, hogy azok a fiatalok még adót, TB-t, stb is fizetnek itthon. egyértelmű, hogy el kell üldözni őket, meg a multikat is, ahol mondjuk nyelvtudással dolgoznak.

ezmegmi?? 2012.01.30. 13:43:11

@szájhúzó kutya: persze, hogy egy határozott mozdulattal elhúzzanak az országból, sok-sok embert az utcára téve. csak segítek: az emberek túlnyomó többsége nem minimálbérre van bejelentve a multiknál, és nem azután "adózik".

durbintss 2012.01.30. 13:50:11

A cikk írója mintegy felkínálja az országot büntire. Ezt a hozzáállást kellene büntetni, alapvetően beteges. Önként hajtja a fejét pallos alá tipus.

Mégis, ha az EU büntetne, akkor ki kell lépni !
Rabok legyünk vagy (szegény) szabadok ?

ezmegmi?? 2012.01.30. 13:54:01

@durbintss: végülis, teljesen jogos szembeköpni egy olyan szervezetet, amelyik a beruházások 80%+ -át finanszírozza. ébresztő, halló! honnan a nedves francból akarna az ország annyi pénzt előteremteni, hogy saját maga megoldja a dolgait?

ezmegmi?? 2012.01.30. 13:55:04

@szájhúzó kutya: inkább az, mint az a banda amelyik pártszimbólumot csinált a kokárdából, vagy az, amelyik nyíltan elutasítja a demokráciát...

durbintss 2012.01.30. 14:00:18

A legnagyobb baj az, hogy a mozgásterünk az egyre szűkül. Ha sokat ugrál a kormány, gyámság alá fogják helyezni. Ergo, itt már egy birodalom része vagyunk, csak még nem vettük észre.
Marad a teljes lefekvés, vagy egy belorusz elszigetelődés lehetősége ? De még ők is a ruszkiktól függnek. Ha ügyes a kormány, akkor esetleg el lehet lavírozni, rést találni a unió útvesztőiben. Itt most nagyon jól kell tudni lavírozni. Az egyenes (Orbáni) taktika nem működik, az EU alapvetően hazugságokra épül, itt senki se mond igazat. Aki a legügyesebben hazudik, az győz., totális machiavellista politika kell, sajnos. Ezzel lehet csak túlélni, időt nyerni jelenleg.

Dr.Dr. VUVUZELLANÉNI okleveles tengerimalac hentes 2012.01.30. 14:02:19

@szájhúzó kutya: oh jaj, de szar is lesz nektek, ha elzavarjatok ezt a sok adofizeto "liberalnacit". Ki termeli meg majd nektek a napi betevot ecsem? a szentkoronazas, meg a trianonozas vilagpiaci ara ugyanis igen alacsony. :)
mit raksz akkor abba szep kis ovalis a szajacskadba te kis nyomoronc nejlon, csak nem a zazrivecz bottyat? :)

ezmegmi?? 2012.01.30. 14:04:39

@DR.VUVUZELLANÉNI: köszönöm, hogy valaki képes felmérni a dolgokat :)

Dr.Dr. VUVUZELLANÉNI okleveles tengerimalac hentes 2012.01.30. 14:06:32

@durbintss: kicsit osszekeverted:
aki nonstop hazudozik, es a paksi generatornal is erosebben rotal a koponyege, azt ugy hiiijak hogy orban vektor.
aki meg az elejetol kezdve ugyanazt allitja (megszopjatok ezzel a farokkal), na az meg az ejropa.

Kalmár 2012.01.30. 14:06:57

@kissiú: Tényleg lecsaptak rá. 2006ban lebukott és "azonnal" 3 év múlva lemondott. Addig is mit olvastál a Washington Postban róla? Üvöltött Chon Bendit?
Ja nem....

Lucky Larry Silverstein 2012.01.30. 14:07:01

@DR.VUVUZELLANÉNI: te például már mehetsz is a picsába. unom hogy minden blogon a segélybőlélő valagadba botlok.

Dr.Dr. VUVUZELLANÉNI okleveles tengerimalac hentes 2012.01.30. 14:08:39

@Silverstein -'I was lucky'-: tudom, hogy csipi a szemeteket, ha a sajat fekaliatokba nyomom a kis nozitok, de hat ez van, valahogy csak illene mar megtanulnotok, hogy nem szarunk az ebedloasztal kozepere.

VT Man 2012.01.30. 14:13:49

@sárkányfő:
"Igen, az EU-nak jó lesz.
Egy kis ország, amelyik az EU GDP-jének 1%-át sem állítja elő, bedő"

Azért ez a kis ország évente 1000-2000 milliárd Forintot "fial" a külföldieknek (hitelezők, stb.) Plusz itt a rengeteg külföldi gáz, vízközmű cég, TESCO, stb. (ahová ingyen elhozhatja a külföldi cég az élelmiszerhulladékát).

Nem olyan rossz biznisz ez.

Ha államcsőd van, akkor nincs több hitelkamat fizetés, sőt, nem csak a kamatot bukja a külföld, hanem a teljes tőketartozást!

VT Man 2012.01.30. 14:15:22

@ezmegmi??:
"ha addíg meglesz ez az ország, és a szélsőjobbosok végleg bele nem lökik a szakadékba. "

Itt inkább a baloldalnak van nagyobb bűne: büntették a munkát, és pénzelték az inaktívakat. (Ki is vezetett be 13. havi nyugdíjat amikor nem volt rá pénz?)

Őket akarod vissza?

andorka 2012.01.30. 14:15:39

"...jó ötlet egy adóssággal küzdő államot pénzbüntetéssel kínozni? Valóban közelebb hoz a megoldáshoz, ha éppen attól veszünk el pénzt, akinek az a baja, hogy kevés a pénze?"
A politikus ilyen eccerű jószág itthon is és külföldön is. (itthoni példa: büntessük a homeless-eket, mert az utcán életvitelszerűen tartózkodnak)

Dr.Dr. VUVUZELLANÉNI okleveles tengerimalac hentes 2012.01.30. 14:15:45

@STX Joe: es senki, de senki nem fogja azt ejropaban a valasztoi ele merni vinni, hogy kicsiny rebellis hazankat az o penzebol segijjje ki.
tehat?
szarni fognak ra, elkonyveli a piac, oszt te meg ehetsz nyulbogyot, ha feherje koll.

I_Isti 2012.01.30. 14:17:08

@STX Joe: Te meg akkor azt bukod, hogy valaha is legyen pénzed bármire, élelmiszerhulladékon kívül.

Dr.Dr. VUVUZELLANÉNI okleveles tengerimalac hentes 2012.01.30. 14:19:06

@STX Joe: mutass mar egy koherens gazdasagi elkepzelest vonaektol?
ugy megneznem....
azt mar tudjuk, hogy ok nem nacik, nem komcsik, es nem demokratak. meg ugye legkevesbe se liberalisok.
Csak azt nem tudja senki, hogy mik? es mikepp kepzelik azon a ket lozungon kivul (erosicccsuk a mezogazdasagot, meg az elelmiszeripart) milyen elkepzelesuk van a zsidozason, ciganyozason kivul a gazdasag fellenditesere.
Az, hogy felejtsuk el az allamadossagot, az egy rossz vicc. Holnap le lehetne huzni a rolot.

ezmegmi?? 2012.01.30. 14:19:43

@STX Joe: az előző munkahelyem (pfúúúúúj multi) 2005-ben jött Mo-ra, tavaly ősszel elhúzott. a mostani munkahelyem (szintén pfúúúúúúj multi) 10 éve jött ide. 13. havi nyugdíj meg fizetéssel nem értek egyet. 12 hónap van az évben mindenkinek. azzal büntetik a munkát, h a bruttó fizetésem alig több, mint a felét kapom kézhez.

ezmegmi?? 2012.01.30. 14:20:46

@STX Joe: elnézést, a kérdésedre nem válaszoltam: igen, őket szeretném vissza. nekem nem fáj, ha kiszámítható gazdaság van, a szentkorona tanok viszont nagy ívben nem érdekelnek.

Dr.Dr. VUVUZELLANÉNI okleveles tengerimalac hentes 2012.01.30. 14:23:04

@ezmegmi??: pontositsunk: az altalad eloallitott ertek 20-25%-at, amibol meg lejon annak vasarloerejet csokkento afa, es jovedeki ado, valamint a mindenfele egyeb terhek, amiket allampolgarkent fizetned kell (regadok, sulyado, illetekek, fassagok)
az altalad eloallitott erteknek 10%-at se tudo megvenni abbol a penzbol, amit kapsz erte.

Dr.Dr. VUVUZELLANÉNI okleveles tengerimalac hentes 2012.01.30. 14:24:14

@ezmegmi??: akkor te egy nemzetellenseg vagy.
nem erdekel a szenkorona? budos liberalis fereg! :) :) :)

ezmegmi?? 2012.01.30. 14:28:40

@DR.VUVUZELLANÉNI: tudod mit? párommal együtt vállaljuk. meg azt a szumma mostani törvények szerint (93e forint) 4 minimálbérnyit is, amit ketten befizetünk havonta az államkasszába. alkalmazottak vagyunk mindketten a pfúúúúúúúúúj multiknál. jó, az is igaz, hogy nem az Aranybullát olvastuk fiatal korunkban, valamint nem okozott különösebb identitás zavart, hogy idegen nyelveket tanuljunk.

Sir Galahad 2012.01.30. 14:33:47

@Silverstein -'I was lucky'-: "@zombizan: Nekünk legalább a leértékelés-infláció kombó lehetősége adott az egyensúlyi problémák kezelésére

Tévedsz, pont ezért nem hagyják a nemzeti bankhoz hozzányúlni a kormányt hogy ne inflálhassa a forintot."

Tévedsz. Ha az EU elkezd büntetni, a kormány nagy ívben le fogja szarni, hogy az EU prüszköl-e azért, mert hozzányúl a nemzeti bankhoz.

Dr.Dr. VUVUZELLANÉNI okleveles tengerimalac hentes 2012.01.30. 14:35:00

@ezmegmi??: en masoknak, es igy magamnak teremtek munkahelyet (nem is ergyat), a fiaim meg olyan szakmat tanulnak, amivel barhol a vilagban boldogulnak majd. Filmet csak eredeti angol nyelven nezhetnek tizeneves koruktol.
tudod meddig maradnak majd itt, ha megvan a diploma?
Es ha valaki azzal jon, hogy az itteni emberek zsirjan tanittattam ki oket, akkor pofankopom szimplan, mert az iskolaztatasuk koltsegenek tobbszazszorosat pengettem be e kozosbe.

delvideki 2012.01.30. 14:38:23

Ha jól értem, akkor itt van egy kis ország, amely csalt, lopott, hazudott, majd amikor rajtakapták, először eszelősen vonítani (a szóvicc véletlenül szándékos) kezd "az alteregóm tette, az alteregóm tette!", miközben folytatta a zabrálást (különadók, manyup). Miután ez nem jött be, megfenyegeti a nagyfiúkat, hogy még a maradékot is ellopja, és különben is, kuss legyen?!
Most ezt komolyan képzelitek, vagy csak a Torette-szindróma miatt tickeltek és káromkodtok-komcsiztok ilyan idegesen?

ezmegmi?? 2012.01.30. 14:43:49

@DR.VUVUZELLANÉNI: tudom, hogy meddig fognak maradni :)
részemről fizetős szakra jártam egyetemen, én teremtettem elő rá a pénzt úgy, hogy még szüleimnek is segítettem. párom jelenleg szintén fizetősre jár, ketten kaparjuk össze a tandíját, természetesen a szülőknek nála és nálam is segítünk.
nem kérek sokat, csak egy pici nyugalmat, valamint, hogy ugyanmár ne legyek közellenség a saját hazámban... bár, lehet ez mégiscsak nagy kérés :(

collateral collector (törölt) 2012.01.30. 14:45:11

az autópályák, óvodák, a metró, a szennyvíztisztítók stb., az ÖSSZES állami / önkormányzati beruházás EU-s pénzekből történik.

a vállalkozóink ma már szinte semmilyen beruházást nem indítanak el pályázaton elnyert vissza-nem-térítendő támogatás nélkül. az "Új Széchenyi Terv" is EU-s fejlesztési pénzeket takar.

(just sayin')

Dr.Dr. VUVUZELLANÉNI okleveles tengerimalac hentes 2012.01.30. 14:48:42

@ezmegmi??: sajnos az mar nem eleg, ha arpadsavosat lebegtetsz, vagy kocsikereknyi kokardat raksz... meg az se eleg, hogy ciganyozol, buzizol, zsidozol boszen...
Attol se leszel rendszerkompatibilis, ha martens csizmaban masirozgatsz.
Tonkretetted magad, meg a parod is. TANULTATOK PIMASZ LIBERALIS ERTELMISEGIEK!
Most vagy az onkentes lobotima, vagy ellensegek lesztek.

durbintss 2012.01.30. 14:49:06

@ezmegmi??: A kohéziós pénzekre gondolsz ? Az nem azt jelenti, hogy teljes behódólással tartozunk az EU-nak. Vannak szabályok, amelyek alapján beléptünk, azt nem vállaltuk, hogy mindenbe beleszóljanak. Nem hinném, hogy nagyon hálásnak kellene lennünk a támogatások miatt. Azok nagy részben a multik érdekeit szolgálják egyrészt, másrészt, komoly árat fizettünk már az uniónak a belépéssel. Tönkrement a mezőgazdaságunk, leépült az iparunk jelentős része (pl. cukoripar). Nem tartozunk semmivel. Nagy árat fizettünk, a piacunkat eladtuk némi kis támogatás fejében. Nem árt ezt tisztán látni, mert ez olyan mint amikor hálás vagy a dokinak a kezelésért ami kötelessége lett volna egyébként is.

ezmegmi?? 2012.01.30. 14:49:16

@senior bondholder (1st 2 get paid): igazán érdekelne, hogy hány, magát "nemzeti érzelműnek" (lol!) valló cégtulajdonos folyamodott a "szemét, kapitalista, gyarmatosítókhoz" pénzért csakhogy fejlődni tudjon a cége :)

ezmegmi?? 2012.01.30. 14:52:52

@durbintss: azt sem kellene figyelmen kívül hagyni, hogy ha ezt felfüggesztik (errős is szól a kötelesség szegés miatt indított eljárás), akkor pá-pá pénz, és nettó satuféket fog húzni az ország.

bocs, hogy nem vagyok hajlandó köpködni a multikra, akik a kenyérre valót adják.

a mezőgazdaságunkat módszeresen már az EU tagság előtt leépítették, köze nincs hozzá.

collateral collector (törölt) 2012.01.30. 14:54:25

@ezmegmi??: jobbikos önkormányzati képviselőt ismerek, aki igénybevett a vállalkozásához EU-s pályázati pénzt, vissza nem térítendőt.

ezmegmi?? 2012.01.30. 14:56:42

@DR.VUVUZELLANÉNI (tengerimalac hentes): lehet, hogy tényleg baj. azonban inkább leszünk itthon ellenségek és máshol nyugodtan megélünk. szerintem fogunk találni olyan országot, ahol a szaktudásunkat megbecsülik, hamár itthon nem kellünk.

ezmegmi?? 2012.01.30. 14:57:43

@senior bondholder (1st 2 get paid): biztos csak poénból vette fel, nem is kellett volna neki. arra gondolni sem merek, hogy szüksége volt a "gyarmatosítók" segítségére, és önként hajtotta a bitó alá a fejét

TrueY · http://qltura.blog.hu 2012.01.30. 15:01:15

Szerintem No. ott szúrta el, hogy amikor nekik kellett volna a szőnyeg szélére állniuk, akkor kilobbizták, hogy nekik ne kelljen. Innen kezdve bárkit próbálnak odaállítani, méltán sopánkodik.

Magyarország megérdemelné, de már évekkel ezelőtt is megérdemelte volna. A szélső jobbos nyomulás sem érv Haider miatt.

Szóval mivel eddig sok mindenkinek sok mindent elnéztek, azért nem hiszem, hogy lenne ebből ijesztgetésnél több. Talán annyi a különbség, hogy nálunk minden egyszerre van. :)

collateral collector (törölt) 2012.01.30. 15:01:53

nem lehet nem észrevenni, hogy kormányunk úgy beszél az EU-ról, meg úgy általában a külföldről, de egy-az-egyben, majdnem szó szerint úgy, mint ahogyan a Tanú című filmben a kommunisták beszéltek "az imperialistákról".

collateral collector (törölt) 2012.01.30. 15:06:49

@ezmegmi??: "... a mezőgazdaságunkat módszeresen már az EU tagság előtt leépítették, köze nincs hozzá ..."

a földtörvényünk meg az egész kapcsolódó szabályozás nevetséges. cég nem vehet földet stb. és ezt a fidesz még szigorítani akarja, még nehezebbé akarják tenni. ők "családi gazdaságokat" akarnak. biztos versenyképes lesz..

azt állítani, hogy az EU "tönkretette a mezőgazdaságunkat", nos, ehhez nagyon hülyének és butának kell lenni. főleg úgy, hogy a mezőgazdaságunk kapja arányaiban a legtöbb EU-s támogatást.

ezmegmi?? 2012.01.30. 15:08:20

@senior bondholder (1st 2 get paid): csak óvatosan, mert Téged is népellenségnek nyilvánítanak :D

kissiú 2012.01.30. 15:11:02

@Kalmár: "Tényleg lecsaptak rá. 2006ban lebukott és "azonnal" 3 év múlva lemondott."

Légy szíves ne terelj. Fentebb gazdasági kérdésekről volt szó (elszálló befektetői bizalom és forint), ezek bizony az államcsőd-közeli állapotban (2008) teljesültek ki. (A hazugság mellesleg részemről is megvetendő, akár orcsány, akár gyurbán mondja, végleg kiírja magát a listámról. Ahogy ki is írták mindketten.)

Dubito 2012.01.30. 19:27:32

Vazze, hogy kinyílt a bicska mindenkinek, ahogy megpiszkálták egy kicsit a nacionalizmus húrjait.

Mégis, mi a bajunk az EU-val? Mit akar? <3% hiányt és <60% adósságot. És mi mit akarunk? Nem nálunk zajlik az adósságcsökkentő forradalom, amiről az egész világ példát vesz? És nem mi vagyunk azok, akik nem akarnak hiányt, nehogy megint meglóduljon az adósság, mint az elmúltnyolcévgyúrcsányahibásban?

Nem vagyunk mi kissé skizofrének mégis? Vagy csak gondolkodni lusták?

sárkányfő 2012.01.30. 21:28:08

@STX Joe:

a külföld mometán veszteséget termel nálunk, és amúgy sem a tescon múlik hogy mit döntenek Brüsszelben, semmi ráhatásuk. amit írsz egy széljobbos legenda, tizenkettő egy tucat.

a valóságban mi kapunk évi 1300 milliárd támogatást az EU-tól, plussza az a min. kétszázezer ember aki kint dolgozik, és a vámúnió, ami élteti az exportunkat, stb.
azt a mesét meg hol olvastad, hogyha becsődölnénk, akkor megszűnne a tartozásunk? már mért szűnne meg? akkor lennénk csak igazán ráautalva a külföldre, az lenne csak az igazi kiszolgáltatottság és újabb hitele feszítő szüksége...

te egy álomvilágban élsz, ahogy mindenki más is, aki azt hiszi az EU jobban járt velünk mint mi velük, vagy hogy mi számítunk bárkinek is... önáltatás, fantazmagória, vastagon.

durbintss 2012.01.31. 08:39:26

@senior bondholder (1st 2 get paid):
Maradjunk a tényeknél, mielőtt lehülyéznél valakit:
sertés állomány a töredékére csökkent, ue. igaz
a szarvasmarhákra is, tipikus fővárosi lehetsz, akinek érthetően nincs fogalma arról, mi történik vidéken. Sorolni lehetne, hogy mennyire esett vissza a mezőgazdaság az elmúlt 10 évben. Köszönhetően az EU regulációknak, ill. annak, hogy a nyugati gazdák jóval nagyobb támogatást kapnak, kaptak. Tévedés azt hinni, hogy EU jót tett a mezőgazdaságnak. Ezzel együtt én se azt állítom, hogy ezért ki kell lépnünk.

Count Lazy 2012.01.31. 10:56:09

Lehetne igazságos világrendet követelni.

Például vissza a valóban elveszített erőforrásokat (vagy csak azok igazságos százalékát). Az erőforrások részeként vissza a –feltehetőleg kevésbé elöregedett, tehát munkaképesebb – lakosságot (például a székely góbékat). Tényleg, valaki kiszámolta-e már, hogy az elmúlt száz évben mennyit buktunk Trianonnal? Más kérdés, hogy azóta a saját hülyeségünk miatt mennyi úszott el (akár az elmúlt másfél, akár az azt megelőző nyolc, húsz, negyven, stb. év alatt…)

Miután ezt rajtunk kívül senki nem akarja így rendezni, választhatunk.

A. variáció: Úgy teszünk, mint Leonidász és a spártaiak Thermopülénél (már amennyiben a jelen oktatás eredményeképpen tudjuk egyáltalán, ha nem is wikipedia-szintű részletességgel*, hogy miről is van szó). Ezen variáció mérlegelésénél persze nem árt tisztában lennünk azzal, hogy sem Leonidászunk nincs, sem mi magunk nem vagyunk spártaiak…

B. variáció: Főzünk azzal, amink van: kooperálunk, integrálódunk, együttműködünk (és cserébe a partnereinktől kapjuk ugyanezt, meg még egy kis pénzt). Meg örülünk, hogy nem csak nagyromán képes útikönyvbe rejtett erdélyi magyar kéziratok férnek át a határon, hanem egész falunyi székely meg magyar népek busszal, békepiknikelni. És dolgozunk, kurva keményen, hogy a spártaiaknak legalább a halvány árnyéka legyünk…

*hu.wikipedia.org/wiki/I._Le%C3%B3nidasz_sp%C3%A1rtai_kir%C3%A1ly
süti beállítások módosítása